carburator afstelling
carburator afstelling
Nog maar eens een vraag over de carburator afstelling...
Heb een dynojet kit gekocht voor men banshee...
nu heb ik sproeier 260 steken (ik heb een volledige toomey uitlaat en een kelk met open bak)
Nu als ik dus in neutraal sta, en ik geef gas, loopt er benzine aan de overloop van men carb uit...maar bij mijn weten mag ik die sproeiers van 260 er zeker in hebben (door de uitlaat en kelk).
Kan ik nu aan de carb nog iets bijregelen of?
mvg
Heb een dynojet kit gekocht voor men banshee...
nu heb ik sproeier 260 steken (ik heb een volledige toomey uitlaat en een kelk met open bak)
Nu als ik dus in neutraal sta, en ik geef gas, loopt er benzine aan de overloop van men carb uit...maar bij mijn weten mag ik die sproeiers van 260 er zeker in hebben (door de uitlaat en kelk).
Kan ik nu aan de carb nog iets bijregelen of?
mvg
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
dit heb ik als ik een donut doe of snel verstrek , en de mijne is volledig origineel , is normaal denk ik ...maar als je gewoon gas geeft en het komt er uit dat is denk i kniet normal n mss zijn je vlotters versleten ofzo ...
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Mja ik heb een kleinere sproeiers gehaald...en daarmee rijd hij wel goed (enkel nog de fijnafstelling, gasreactie enz...)
Maar dat is maar een 230..Wat me toch wel klein lijkt.maar de bougie heeft ook de juiste kleur dus ja...
Als ik dan lees dat hier nog wat banshees zijn, met andere uitlaten en kelk en die rijden met sproeiers van 260-270-280 ofzo, vind ik het raar dat ik "maar" een 230 heb. Op het papier staat ook dat ik rond de 280 moet zitten, maar daarmee verzuipt hij
Maar dat is maar een 230..Wat me toch wel klein lijkt.maar de bougie heeft ook de juiste kleur dus ja...
Als ik dan lees dat hier nog wat banshees zijn, met andere uitlaten en kelk en die rijden met sproeiers van 260-270-280 ofzo, vind ik het raar dat ik "maar" een 230 heb. Op het papier staat ook dat ik rond de 280 moet zitten, maar daarmee verzuipt hij
Ik heb sproeiers van 290 en 27,5 zitten.
Luchtregelschroef 1,5 toeren uitgedraaid en circlips van de gasnaald
in de midddelste positie.
Ik rijd met doma uitlaten en een single K&N luchtfilter kit.
Dit was de ideale afstelling voor mijne banshee.
230 lijkt me toch iets te klein.
Greetz
Luchtregelschroef 1,5 toeren uitgedraaid en circlips van de gasnaald
in de midddelste positie.
Ik rijd met doma uitlaten en een single K&N luchtfilter kit.
Dit was de ideale afstelling voor mijne banshee.
230 lijkt me toch iets te klein.
Greetz
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
origineel steekt er een 200 in , dus 290 ofzo lijkt me toch teveel ...
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Met 260 verzoop mijne helemaal, benzine liep gewoon aan de overloop van de carb uit...ga een dezer dagen eens proberen met een 240...maar de kleur van de bougie is nochthans okjenzie schreef:Ik heb sproeiers van 290 en 27,5 zitten.
Luchtregelschroef 1,5 toeren uitgedraaid en circlips van de gasnaald
in de midddelste positie.
Ik rijd met doma uitlaten en een single K&N luchtfilter kit.
Dit was de ideale afstelling voor mijne banshee.
230 lijkt me toch iets te klein.
Greetz
Dat de benzine uit je carbu loopt heeft niets te maken met een té grote sproeier.
Verwijder je vlotterpen eens en blaas het kanaal eens uit,wellicht
sluit je vlotterpen niet goed af,kijk ook eens of je vlotterpen nog een mooie punt heeft,
als deze afgesleten is sluit m ook niet meer goed af.
Als je er niet uit zou geraken laat je maar iets weten,ben ook van Limburg.
Greetz
Verwijder je vlotterpen eens en blaas het kanaal eens uit,wellicht
sluit je vlotterpen niet goed af,kijk ook eens of je vlotterpen nog een mooie punt heeft,
als deze afgesleten is sluit m ook niet meer goed af.
Als je er niet uit zou geraken laat je maar iets weten,ben ook van Limburg.
Greetz
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
Formaat sproeier doet de carburateur niet overlopen, overlopen van de carburateur komt omdat de vlotternaald niet goed afsluit, dus de vraag is dan waarom sluit hij niet goed af, vuil bij de vlotternaald, vlotter zelf zit er niet meer goed in of de vlotter zit vast (montage fout). Maar ik zou niet zomaar gaan buigen aan de vlotter om hem zo af te laten sluiten. Maar ik hoor graag wat je eraan gedaan heb en wat het probleem was.
Succes.
Succes.
Van een TGB BLADE 250 naar een TGB BLADE 425 4X4
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=577
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=577
met de vlotternaald bedoeld u die naald toch waar je de standen mee kunt instellen? Met die cerclips?hermann schreef:Formaat sproeier doet de carburateur niet overlopen, overlopen van de carburateur komt omdat de vlotternaald niet goed afsluit, dus de vraag is dan waarom sluit hij niet goed af, vuil bij de vlotternaald, vlotter zelf zit er niet meer goed in of de vlotter zit vast (montage fout). Maar ik zou niet zomaar gaan buigen aan de vlotter om hem zo af te laten sluiten. Maar ik hoor graag wat je eraan gedaan heb en wat het probleem was.
Succes.
edit
toch nog ff wat bijkomende info...
sproeier 240 met luchtfilterdeksel eraf was (volgens mij) in orde...maar vermits iedere banshee rijder grotere sproeiers heeft twijfel ik toch
sproeier 240 met luchtfilterdeksel erop--> Benzine aan de overloop van de carb uit
sproeier 280 en 270 met luchtfilterdeksel eraf --> ook benzine aan overloop van de carb uit
Ook gedraaid aan de luchtschroef, alles gedaan zoals het in de handleiding hier op het forum staat, carbs schoongemaakt...
Nu heb ik een sproeier van 280 erin en de naalden van dynojet, deze zijn langer als de originele? Ik ga straks eens testen wat dat geeft want
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
waarmee ge de standen kunt instellen met de cerclips noem ik de gasnaaldtib01 schreef:met de vlotternaald bedoeld u die naald toch waar je de standen mee kunt instellen? Met die cerclips?hermann schreef:Formaat sproeier doet de carburateur niet overlopen, overlopen van de carburateur komt omdat de vlotternaald niet goed afsluit, dus de vraag is dan waarom sluit hij niet goed af, vuil bij de vlotternaald, vlotter zelf zit er niet meer goed in of de vlotter zit vast (montage fout). Maar ik zou niet zomaar gaan buigen aan de vlotter om hem zo af te laten sluiten. Maar ik hoor graag wat je eraan gedaan heb en wat het probleem was.
Succes.
vlotternaald is volgens mij de naald die be benzine afsluit, gedurende de vlotter omhoog is ...
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu