Yamaha YFZ 450 Schokdempers op banshee monteren

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
sven80
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Yamaha YFZ 450 Schokdempers op banshee monteren

Bericht door sven80 »

:dag:

Dus zoals de titel vernoemd:

met dit materiaal werken we vandaag:

Afbeelding

zoals u kan zien is de yfz schokdemper groter in elk opzicht. het meeste kritieke punt van deze wissel is de lengte van schokdempers. die van de YFZ zijn paar cm langer als die van banshee orgineel. dus de banshee gaat omhoog trekken vanvoor.

als voorbeeld, een foto van de banshee met orgiginele schokdempers :)

Afbeelding

:!: vooraleer ge start met alles los te draaien enzo, stel uw schokdempers eerst zacht in, dit doet men door aan de 8hoekige ronde moer te draaien die boven en onder op de schokdemper zit. als deze losser zijn gedraaid, gaan de schokdempers er makkelijker tussenuit.

1. Start met de banshee vanvoor omhoog te leggen zodat de wielen de grond niet raken.
2. verwijder de bovenste en onderste moer van de schokdempers
3. Trek de orginele schokdemper tussen het kader en a-armen uit.
4. neem de YFZ schok ter hand en plaats die op de plaats waar de orginele zaten
5. draai alleen de onderste moer trg vast, zo kan u zien wat er nog gedaan moet worden.
6. tot uitkeer blijkt dat het gat van de schokdemper hoger ligt dan dat op het kader. hiervoor moeten er dus
aanpassingen voor worden gebeurd. :x

hier is een foto van het materiaal dat ik heb verwijderd op de schokdemper , rood lijntje :

Afbeelding

7. ook vanonder weer een lijntje gemaakt voor te laten zien wat er weg moet:

Afbeelding

8. vanbove ook nog wat aan het kader wegvlijlen of slijpen, how you like it :punk: duidelijk toch :

Afbeelding

9. Nu komen de punten overeen om de bout erdoorheen te duwen, wel op zwakste/slapste stand van de YFZ veer
(ik moet wel zeggen nog vereisd dit nog wat duw en trek werk :spieren: )

10. Als ge daarmee klaar zijt moet het ongeveer zo uitzien aan 1 kant :duivel2:

Afbeelding

12. Nu herhaal stap 7 en 8 voor de andere kant.
13. Nu alleen nog op hoogte brengen met de 8hoekige moer waar we alles mee zijn begonne...
uiteraard aan beide kanten op gelijke hoogte :lol:

We eindigen met een dikke geveerde MX banshee, voila

Afbeelding

14. na meerdere ritjes te hebben gemaakt met de YFZ veren kunt ge uw veren gaan aanpassen aan uw rijgedrag, zo kunt ge
de compressie instellen op de piggybags (=reservoirs) en de "rebound" vanonder aan de schokdempers aanpassen
op uw gewicht, rijstijl, ...etc

in de hoop mensen hiermee te helpen :engel: offcourse, een goede daad toch nee ? :tongduim:

Greetzzz :crossercool:

Sven
waar een weg is, is een weelie
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Om te crossen lijkt dit me idd een goeie oplossing om instelbare veren/schokdempers op een Banshee te hebben :duimhoog:

Maar de stukken die ge weggevijld/geslepen hebt, is daar voldoende plaats gelaten zodat de schokdemper ver genoeg kan scharnieren ?

Alé op de foto lijkt het een beetje krap want ik denk als ge een jump maakt dat de schokdemper toch redelijl door gaat scharnieren. Pas op hé ik kan mis zijn natuurlijk maar het lijkt me zo nipt :wink:
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

zeer mooi !
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Ruff Ryder »

van boven denk daz die genoeg scharniert van onder denk k iets te weing ma das snel verholpen he sven!
goed bezig! :wink: :knikduim: :knikduim:
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
sven80
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door sven80 »

Charger69 schreef:
Maar de stukken die ge weggevijld/geslepen hebt, is daar voldoende plaats gelaten zodat de schokdemper ver genoeg kan scharnieren ?:
Idd is daar natuurlijk op gelet onder de schokdemper vanonder is een stuk afgevijld en ook in de a-armen is gevijld/geslepen
zodat de armen mooi vrij kunnen bewegen

:afgestudeerd:
waar een weg is, is een weelie
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Ja als ik de foto van de schokdemper goed bekijk zie ik idd dat er een stukje schuin is gemaakt, maar ik dacht dat er aan de a arm niet voldoende was afgedaan. Alé zoals ik op de foto kan zien hé :wink:
Plaats reactie