naar sites aan het zoeken en wat valt me op?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

naar sites aan het zoeken en wat valt me op?

Bericht door Robby »

nu was ik zo wat naar sites aan het surfen en kwam ik deze site tegen:
http://www.quadonderdelen.nl/
nu viel met enorm op dat deze gewoon de lay out gepikt heeft van
http://www.quadtuning.nl
weet michael vaandrager van quadtuning hier al van? kan zelf bemerken dat de tekst bij help nog door ralph geschreven is geweest.

Nu vroeg ik me af of als ik een site moest maken of ik dit zomaar mag doen? een lay out nemen van iemand anders of complete teksten kopieren. wij zijn namelijk bezig met een site voor enoze enduroclub en anders heb ik enkele mooie gedachten "zien staan" maar weet niet of dit zomaar mag.
groetjes Robby
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Een beetje surfen leert dat beide sites gemaakt zijn dmv http://www.intoto.nl
Als je kijkt naar hun portfolio is elke site hetzelfde van hun
http://www.digitalwarehouse.nl

Ligt aan de maker denk ik...
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

kan wel zijn,maar dan mag die toch enkel de lay out bezigen en niet zomaar de teksten? of ben ik mis?
indertijd had ik een site en hebben me er enkelen gevraagd om de tekst te gebruiken voor hun site.
kan me niet voorstellen dat je dit niet zomaar doet. ook merk ik dat veel afbeeldingen en prijzen dezelfde zijn.
greetz
brinky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door brinky »

ik vind er toch wel een aardig groot verschil tussen zitten
zo erg lijkt het niet op elkaar vind ik :)
Yamaha Blaster 200 01

VanHasselt exhaust
brembo brakesystem
A.R.T racing nerfs,steer
K&N airfilter
NGK sparkplugs

www.wrquads-trikes.tk
www.ewsstyle.nl

garage:
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=509
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Prijzen & afbeeldingen hetzelfde hahaa dat is toch overal? (Mediamarkt, BCC)
Dat noemt volgens mij adviesprijzen welke de leverancier vaststeld (En afbeeldingen/folders ook door de leverancier)... Can-Am bv: Renegade 800 overal 13.995 euro BE + NL...

Vind ze ook niet zoveel op elkaar lijken...

Kijk maar www.quadfun.be, www.quadtuning.nl, www.quadonderdelen.nl
Afbeeldingen vrijwel overal hetzelfde. Prijzen verschillen overal een beetje. Per saldo denk ik dat alle webwinkels en gewone winkeles evenduur zijn alleen kan de een net een betere actie hebben dan de andere (BC bcc tegenover mediamarkt met LCD televisie's)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

quadfun.be is een totaal andere site daarintegen. wat die prijzen betreft kan je gelijk hebben, over die fotos en productomschrijvingen heb ik men twijfels over. Alsook ongeveer het gebruik van dezelfde producten. maar dat was de vraag niet. mag je zomaar teksten en lay outs kopieren van een andere site?
greetz
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Ze kopieeren niks,

die eigenaren van die zaken wilde dus een site hebben en hebben aangeklopt bij een bedrijf die website's bouwt. Die website bouwer geeft dan een ontwerp en als dat goedgekeurt word door de koper word de website klaargemaakt en gaathij online.

Die site's die jij als voorbeeld geeft zijn gewoon standaard site die kan iedereen gebruikten. Die zijn ook wel gewoon te downloaden opinternet en dan moet je zelf even de kleuren en tekst veranderen.

Dit is ook weer zo'n staandaard site: http://frieslandcomputers.nl/

greetz
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

normaal gezien mag je niet zomaar teksten overnemen, tenzij met toestemming van de auteur.
het is te vergelijken met boeken, je mag die ook niet zomaar kopieren of tekst uit overnemen zonder brondvermelding, dat is plagiaat en is strafbaar.
in principe geldt dat ook voor afbeeldingen en foto's. In dit geval, foto's van quads en onderdelen, zullen de fabrikanten daar niet over klagen omdat het promotiemateriaal is.
Een voorbeeld van dat copyright is het Atomium in Brussel. Wanneer je een foto gebruikt zonder toestemming van de familie van de ontwerper, mag je je aan een proces verwachten.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

owkee, dan toch maar 1st overal bevragen voor ik zomaar een site creer. al bedankt voor jullie antwoorden. misschien had grizzly700 toestemming gegeven om die teksten te gebruiken.
greetz
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Ik zag net dit topic,

Maar deze site lijkt inderdaad op die van mij /quadtuning.

Helaas is het wel zo dat we gemerkt hebben dat er inhoudelijke tekst gekopieerd wordt waarvoor wij GEEN toestemming hebben gegeven.

Maar voor de duidelijkheid deze site heeft dus niks met ons te maken hoeveel hij er mischien in sommige opzichten op lijkt,
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het is inderdaag wel degelijk gekopieerd. De tekst heb IK geschreven en is geen standaard tekst. Intoto zou dat niet doen, zoiets kopiëren. Hij was een tijd geleden ook al bezig om alle producten die ik ook had net een euro goedkoper te maken. Toen ik daarover een email stuurde, heb ik nooit antwoord gehad.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

leuke buren hebben jullie daar dan...
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Buren? hhaha.