Yamaha 250R
Yamaha 250R
Hoi allemaal,
Sinds enige tijd zijn wij op zoek naar een quad. daar waar eerst ons budget niet meer dan 2000 euro was en we niet verder kwamen dan van die chinese troep, ligt ons budget nu op 5000 euro. Nu zijn we dus gaan kijken naar wat A merken en zijn we uitgekomen bij een 250R in de kleur grijs/rood. Deze quad is nu nieuw in de aanbieding voor 5500 euro, net iets boven t budget,maargoed daar valt misschien wel een mouw aan te passen.
We zijn beide echt beginnende rijders en het wordt een quad puur voor de fun zo af en toe op de weg, maar zowiezo niet in het circuit of op de baan. De quad zal dus niet dagelijks gebruikt worden. Grotendeels zullen we er alleen op zitten,maar we vinden het ook leuk om zo af en toe een klein ritje met tweeen te maken. Nu kregen wij te horen dat di wel gaat, maar dat de vering dat iets anders afgesteld moet worden en dat het niet bedoeld is voor hele lange ritten.
Een raptor 350 is geen optie voor ons, want we willn nm een nieuwe en die is gewoon een stuk duurder.
Wie ow wie heeft er tips,. suggesties voor ons?
Wij zijn al wel ver in de 20,maar echt beginnende rijders en puur voor de fun. Ik lees overal dat zo'n ding snel gaat vervelen,maargoed ik vraag me af of dat zowiezo niet met elke quad is bij een echte quadfan?
Wij vinden 5500 euro inclusief kenteken en bpm etc etc wel een zeer scherpe aanbieding.
Nog wat vraagjes:
hoe is de verhouding? 1 liter op ? km
Bij 80 km zit je dan volledig aan zijn toeren? Ik hoor vaak iets over een ander tandwiel etc?
Wij hopen snel wat wijzer te worden.
gr Sandra en Jeroen
Sinds enige tijd zijn wij op zoek naar een quad. daar waar eerst ons budget niet meer dan 2000 euro was en we niet verder kwamen dan van die chinese troep, ligt ons budget nu op 5000 euro. Nu zijn we dus gaan kijken naar wat A merken en zijn we uitgekomen bij een 250R in de kleur grijs/rood. Deze quad is nu nieuw in de aanbieding voor 5500 euro, net iets boven t budget,maargoed daar valt misschien wel een mouw aan te passen.
We zijn beide echt beginnende rijders en het wordt een quad puur voor de fun zo af en toe op de weg, maar zowiezo niet in het circuit of op de baan. De quad zal dus niet dagelijks gebruikt worden. Grotendeels zullen we er alleen op zitten,maar we vinden het ook leuk om zo af en toe een klein ritje met tweeen te maken. Nu kregen wij te horen dat di wel gaat, maar dat de vering dat iets anders afgesteld moet worden en dat het niet bedoeld is voor hele lange ritten.
Een raptor 350 is geen optie voor ons, want we willn nm een nieuwe en die is gewoon een stuk duurder.
Wie ow wie heeft er tips,. suggesties voor ons?
Wij zijn al wel ver in de 20,maar echt beginnende rijders en puur voor de fun. Ik lees overal dat zo'n ding snel gaat vervelen,maargoed ik vraag me af of dat zowiezo niet met elke quad is bij een echte quadfan?
Wij vinden 5500 euro inclusief kenteken en bpm etc etc wel een zeer scherpe aanbieding.
Nog wat vraagjes:
hoe is de verhouding? 1 liter op ? km
Bij 80 km zit je dan volledig aan zijn toeren? Ik hoor vaak iets over een ander tandwiel etc?
Wij hopen snel wat wijzer te worden.
gr Sandra en Jeroen
Sandra,
Een zeer goede keuze om een budgetaanpassing te doen! hier zul je dan ook veel meer plezier van krijgen.
Een A-merk is altijd beter dan een B-merk. kortom beter dan de SMC/Barossa etc. en veeeeel beter dan een sjinees.
Inderdaad is het zo dat een lichtere Quad snel gaat vervelen bij de echte Quadfan. (of bij iemand met reeds meer ervaring)
De 250R is ingedeeld door Yamaha als 16+ quad...
Ik denk dat het voor de fun, voor te toeren/lichte terrein en af en toe met zijn 2 wel een goede en zeer leuke quad is... (vering op zijn stugst zetten misschien een optie als je met z'n 2 rijdt?)
5500 euro incl btw, bpm is zeer zeer scherp. Dit is normaal alleen al de adviesprijs zonder kenteken!
Bij 80 zal hij al hoog in toeren komen te zitten (Niet op zijn max!) Een ander tandwiel zou een oplossing kunnen zijn (Bij 80 minder toeren alleen trek je wel een stuk minder hard op) Dit is zeker aan te raden bij lange ritten welke je meerendeel op hoogtoerengebied zit bij straat gebruik. (minder toeren = minder slijtage = langer plezier van je quad)
Verbruik? geen idee... geen ervaring mee maar ligt ook aan het toerengebied en gebruik is mijn ervaring. Eigenlijk moet je hier niet naar kijken.. een hobby mag wat kosten .
Een zeer goede keuze om een budgetaanpassing te doen! hier zul je dan ook veel meer plezier van krijgen.
Een A-merk is altijd beter dan een B-merk. kortom beter dan de SMC/Barossa etc. en veeeeel beter dan een sjinees.
Inderdaad is het zo dat een lichtere Quad snel gaat vervelen bij de echte Quadfan. (of bij iemand met reeds meer ervaring)
De 250R is ingedeeld door Yamaha als 16+ quad...
Ik denk dat het voor de fun, voor te toeren/lichte terrein en af en toe met zijn 2 wel een goede en zeer leuke quad is... (vering op zijn stugst zetten misschien een optie als je met z'n 2 rijdt?)
5500 euro incl btw, bpm is zeer zeer scherp. Dit is normaal alleen al de adviesprijs zonder kenteken!
Bij 80 zal hij al hoog in toeren komen te zitten (Niet op zijn max!) Een ander tandwiel zou een oplossing kunnen zijn (Bij 80 minder toeren alleen trek je wel een stuk minder hard op) Dit is zeker aan te raden bij lange ritten welke je meerendeel op hoogtoerengebied zit bij straat gebruik. (minder toeren = minder slijtage = langer plezier van je quad)
Verbruik? geen idee... geen ervaring mee maar ligt ook aan het toerengebied en gebruik is mijn ervaring. Eigenlijk moet je hier niet naar kijken.. een hobby mag wat kosten .
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Kijk ook eens naar een Sym Quadlander. Of een TGB. Dat zijn ook goede merken en die vallen ook nog binnen jullie budget.
Een 250cc Quadlander is een prima machine om mee te toeren. Rijdt heerlijk en makkelijk. Snel genoeg. En goeie kwaliteit. Ik rijd zelf al een tijdje op een Sym Trackrunner. Voor 2 personen iets te klein. Maar ook een hele fijne machine.
Om echt goed met z'n 2en te kunnen rijden kun je ook eens naar een 500cc CF moto, of zo'n Goes 520 kijken. Die bieden echt ruimte voor 2. Op veel andere quads blijft het krapjes.
Een 250cc Quadlander is een prima machine om mee te toeren. Rijdt heerlijk en makkelijk. Snel genoeg. En goeie kwaliteit. Ik rijd zelf al een tijdje op een Sym Trackrunner. Voor 2 personen iets te klein. Maar ook een hele fijne machine.
Om echt goed met z'n 2en te kunnen rijden kun je ook eens naar een 500cc CF moto, of zo'n Goes 520 kijken. Die bieden echt ruimte voor 2. Op veel andere quads blijft het krapjes.
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Raptor 250 is een goede keuze.
Je kan ook op zoek gaan naar een gebruikte quad. Moet zeker lukken met een budget van 5000 euro.
Ik raad aan om eens te gaan kijken voor een Honda TRX400EX of een Suzuki Z400.
Deze quads kunnen prima 80 km/h aan, en zeker niet te veel vermogen voor beginners.
Je kan ook op zoek gaan naar een gebruikte quad. Moet zeker lukken met een budget van 5000 euro.
Ik raad aan om eens te gaan kijken voor een Honda TRX400EX of een Suzuki Z400.
Deze quads kunnen prima 80 km/h aan, en zeker niet te veel vermogen voor beginners.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
-
- Toeschouwer
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 23 sep, 2007 08:52
Dag Sandra,
Een goede keuze om voor een A-merk te opteren.
Als je inderdaad regelmatig met 2 personen erop wil is mss. de Raptor 350 een iets betere keuze.
Je zal hem ook minder vlug "beu" worden.
Naar verloop van tijd wil je toch iets groter/vlugger/zwaarder.
Als je eens uitkijkt kan je voor iets meer dan je budget (ik heb destijds mijn 1e Raptor voor €6000 gekocht/aktie van Yamaha) direkt voor een 350cc gaan.
Maar ja, je kan zo natuurlijk verder gaan tot aan een 7OOcc ook.
Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken wat het maximaal te spenderen bedrag is.
Veel succes met de aankoop en veel plezier ermee.
Een goede keuze om voor een A-merk te opteren.
Als je inderdaad regelmatig met 2 personen erop wil is mss. de Raptor 350 een iets betere keuze.
Je zal hem ook minder vlug "beu" worden.
Naar verloop van tijd wil je toch iets groter/vlugger/zwaarder.
Als je eens uitkijkt kan je voor iets meer dan je budget (ik heb destijds mijn 1e Raptor voor €6000 gekocht/aktie van Yamaha) direkt voor een 350cc gaan.
Maar ja, je kan zo natuurlijk verder gaan tot aan een 7OOcc ook.
Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken wat het maximaal te spenderen bedrag is.
Veel succes met de aankoop en veel plezier ermee.
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Hey Sandra,
idd quads zijn niet echt goedkoop, ik ben ook gestart met een Kymco 250 MXU en was daar dol tevreden van, weinig verbruik, goed op de baan, automaat, en net genoeg plaats voor 2 als je niet te groot of te zwaar bent. Maar eerlijk gezegd was ik die naar een jaartje moe.
Dus persoonlijk zou ik het afraden om een 250 te kopen, en kiezen voor een 2'de hands Suzuki Z400 (of iets in die aard) of nog ietsie verder sparen als je dan toch een nieuwe machiene wil.
De meeste zullen je een a-merk aanraden omdat dit de kans verkleind dat je problemen zal hebben, maar geloof me vrij als je niet van plan bent om echt zwaar te modderen of crossen kun je ook eens kijken naar een Kymco, TGB.. hier zijn ook genoeg verdelers van in Nederland en België
Hier is een link waar je een massa aan reviews kan vinden over een pak merken (t'is wel in het frans) http://www.quad-infos.com/essais.html
idd quads zijn niet echt goedkoop, ik ben ook gestart met een Kymco 250 MXU en was daar dol tevreden van, weinig verbruik, goed op de baan, automaat, en net genoeg plaats voor 2 als je niet te groot of te zwaar bent. Maar eerlijk gezegd was ik die naar een jaartje moe.
Dus persoonlijk zou ik het afraden om een 250 te kopen, en kiezen voor een 2'de hands Suzuki Z400 (of iets in die aard) of nog ietsie verder sparen als je dan toch een nieuwe machiene wil.
De meeste zullen je een a-merk aanraden omdat dit de kans verkleind dat je problemen zal hebben, maar geloof me vrij als je niet van plan bent om echt zwaar te modderen of crossen kun je ook eens kijken naar een Kymco, TGB.. hier zijn ook genoeg verdelers van in Nederland en België
Hier is een link waar je een massa aan reviews kan vinden over een pak merken (t'is wel in het frans) http://www.quad-infos.com/essais.html
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Goede keuze!
Ik zou misschien toch eens kijken naar een goede tweedehands raptor 350 of zoiets, omdat jullie al in de 20 zijn en de 250 veel gebruikt wordt door veel jongere mensen omdat die kleiner is dan een 350 en minder geschikt voor de weg.
Met z'n tweeen op de quad zou ik niet te vaak doen, de quad reageert dan erg anders en dit veroorzaakt dan weer ongelukken.
Ik zou misschien toch eens kijken naar een goede tweedehands raptor 350 of zoiets, omdat jullie al in de 20 zijn en de 250 veel gebruikt wordt door veel jongere mensen omdat die kleiner is dan een 350 en minder geschikt voor de weg.
Met z'n tweeen op de quad zou ik niet te vaak doen, de quad reageert dan erg anders en dit veroorzaakt dan weer ongelukken.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Ik heb zelf een SMC Blast 250, is gehomologeerd voor 2 personen. Wij nemen deze altijd mee op verlof met de mobilhome, hebben reeds 4000 km gebold ermee (in frankrijk, kroatië,duitsland...) en zijn het zeker nog nie beu. Het is idd zo dat als je alleen rijdt je je echt kan uitleven, met 2 moet alles opt gemakske gaan want dan reageert niks nog zoals het moet.
Van techniek zit da ammel zeer goe voor zen geld vind ik.
Voor wat het moet dienen zijn die A merken veel te duur en tis nie dat ze minder rap kapot gaan!
Van techniek zit da ammel zeer goe voor zen geld vind ik.
Voor wat het moet dienen zijn die A merken veel te duur en tis nie dat ze minder rap kapot gaan!