je hoort best vaak vragen over de cf moto zoals :
-waarom rijd deze maar 50 km/h
-waar kan ik de begrenzingen vinden?
-kan ik heb harder laten lopen dan 80/85/90 km/h
-wat klappert er als ik de achterem gebruik
-waarom kan ik niet volgas achteruit?
en nog paar meer die ik zeker toezalvoegen en antwoord op ga gaven in de onderwerp
vraag 1 waarom rijd mijn cf moto maar 50?
antwoord : omdat ze voor nederlandse normen in gebouwt en anders niet onder een auto maar een motorrijbewijs vallen
door deze begrenzing kan hij niet harder als 50 km/h ( het is niet toegestaan hem te ontgrenzen)
vraag 2 : waar kan ik de begrenzingen vinden ?
antwoord : er zijn naar mij weten 4 begrenzers de meest gebruikelijke en waar je het meest van hoort is nummer 1
1 je carberateur is begrenst door middel van een nokje dat op de carberateurdeksel zit dat je moet afzaggen en op die manier krijg je meer vermogen je zal daarna op het stuur bij je gas even het schroefje moete uitdraaien en dan is die voledig open de link die bij deze techniek hoort vind je hier
http://atvfrontier.com/Forums/viewtopic ... esult.html
2 in de uitlaat zitten ook begrenzers de handigste is de catalisator deze bevind zicht tussen uitlaat deel 1 en deel 2 deel 1 zit aan de cilinder geschroeft
haal deel 2 los en dan deel een pak de grootste boor die in je boor machine past en schroef de uitlaten los in deel 1 zit vervolgens de prop deze boor je uit met je boor tot en een stuk kleiner word en dan trek je uhm er uit met een tang de uitlaat nog niet terug schroeven
3 er zitten hier ook 2 kleppen op deze zijn bedoelt om het vacum wat in je uitlaat word gecreert te neutraliseren met andere woorden minder schone cilinder inhoud minder goed ontbranding er zit 1 zoon klep aan het eerste deel en 1 zoon klep aan het 1de deel deze kun je er alebei afschroeven en wat ik zelf gedaan heb is hier direct m8 in te tappen zonder voor te boren met als reden veel strakere sluiting bout er in met loctide en je kleppen zijn gesloten maar wel origineel terug schroefbaar wat je ook kan doen is deze pijpjes er afslijpen en dichtlassen ( is niet mijn 1ste keus want dit is moeilijker te reparen en niet iedereen heeft een lasmachine en een tap kost maar 8 euro)
nu die begrenzing waarvan niemand eigenlijk iets over kan vinden + wat techniche gegevens
de cfmoto ui 2007 is gelevert met 2 blokken het oude eerste productie blok van cf moto deze kan een snelheid halen van 115 km/h kom ik nog op terug
en het nieuwe c118 blok( sorrie voor spelfouten maar dit is uit het hooft) dit blok heeft een nieuwe vario( cvt) setup gebruikt waardoor een max snelheid gehaalt kan worden van 100 km/h
4.1die begrenzing in het oude cf moto blok is een begrenzing die ook bij scooters zit
de bekende vario(cvt) ring deze zal tussen die poelie`s uitgehaalt moeten worden en aan de andere kant terug gezet moeten worden waarna een snelheid van 115 km/h mogelijk is licht aan de aantal ontgrenzingen die je hebt gedaan
4.2 hiet nieuwe c118 blok heeft een soortgelijk probleem aleen dit keer heeft cf moto er voor gekozen een bredere v snaar te gebruiken en de ringen
dit is op te lossen met een v snaar uit een polaris sportsman 500 (nadeel is dat deze v snaar sneller kapot gaat)
je wisselt de ringen op en je kunt een snelheid halen van 100 km/h
nu ben ik aan het onderzoeken of er nog een cdi begrenzing aanwezig is op de cf moto maar deze zal een stuk moeilijker te ontgrenzen zijn
als u nog toevoegingen hebt op dit onderwerp hebt zet ze er graag neer want het zal en veel gezocht onderwerp worden omdat hier beschreven staat welke begrenzingen er alemaal op zitten
(ik heb geen ervaring met het nieuwe 2008 model van cf moto dus kan niet met zekerheid zeggen dat ze hierop aanwezig zijn)
allen ontgrenzingen van de cf moto 500
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
- Locatie: heesch
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
ik had zo een vd eerste blokken, enkel met carbu-begrenzing eruit en 26" banden (hoe groter de diameter v je band hoe sneller je gaat ) reed hij al 110...
het blok is een kloon van de Suzuki Vinson LT500
with al due respect maar je spelling
het blok is een kloon van de Suzuki Vinson LT500
with al due respect maar je spelling
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Toeschouwer
- Berichten: 34
- Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 16:48
- Locatie: Ronse ( Oost Vlaanderen )
- Contacteer:
Als je die begrenzing uit je uitlaat doet, maakt hij dan meer lawaai ?
Mijn website ? [ www.lievenlens.be ]
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
- Locatie: heesch