brede a-armen met standaard vering , is dit aan te raden ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

brede a-armen met standaard vering , is dit aan te raden ?

Bericht door 72_mrd »

Ik ben al een tijdje opzoek naar bredere a-armen voor mijn ltz. Nu zag ik op quadfun omnicompetition a-armen staan die
met de standaard vering passen.
Is dit aan te raden om met bredere a-armen te rijden en stnd veren want iedereen monteerd precies altijd long travel veren.
En met wat kan je de kwaliteit van ominicompitition vergelijken ? goed of minder goed

Want dat zou me toch weer wat geld sparen .
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

dit gaat zeer zeker denk ik, alleen dat andere mensen andere schokdempers kopen, heeft denk ik te maken met dat het resultaat overall met andere veren beter zal zijn ( armen + veren) :wink:
w-tec club member
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

langere armen zorgen voor een grotere hefboom

Hierdoor komt er meer gewicht op de veren terecht en zakken ze dieper door dan normaal...

Bij een sprong bestaat de kans dat je chassis de grond raakt. (hopen dat je niet blijft hangen...)

Aangepaste veren zijn dus nodig in de meeste gevallen, maar het kan wel dat het zo ook wel lukt als ze reeds instelbaar waren.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

joa dat denk ik wel eh als je een ltz van 2008 hebt eh maar miss kun je eens kijken of de veren van een LTR erop passen moest je andere nodig hebben, de LTR staat namelijk al standaard veel breder dan een LTZ dus ook dikkere veren die ervoor gemaakt zijn (maarjoa als dat is alleen als je geld wilt besparen op bijv longtravel enz.) :wink:
w-tec club member
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Ik heb gezien ik kan de mijn veren nog wel een heel stukje harder zetten.
Dus eigenlijk maakt het niet echt uit. Ik gebruik hem maar af en toe op parcours maar meestel gewoon voor de fun.

Ik heb terstraks op een andere site gezien dat er 2 versies zijn van die armen.
Een met tig en een andere met mig las.

Waar zit het verschil ? In de sterkte van de las ? En maakt dat uit voor als je af en toe eens een parcours doet
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
Plaats reactie