blaster start niet goed en valt uit tijdens het rijden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
gerritds
Toeschouwer
Toeschouwer

blaster start niet goed en valt uit tijdens het rijden

Bericht door gerritds »

Hallo,

Ik heb men blaster nu 2tal weken en krijg hem niet zo goed meer gestart. Moet dikwijls kicken en dan start hij soms is niet altijd. IN gag lopen gaat iets beter.
Zou het kunnen dat er ergens een slecht contact is? :?
Gisteren was ik op de weg aant rijden en plots viel hij gewoon uit. Schakelde terug, maar wou niet meer aanslagen?
Een half uurtje laten staan en starte terug. Als je hem op ralanti laat draaien valt hij na een haleve minuut stil terwijl het statioair toerental goed is afgesteld!
heb mij laten veretellen dat het ook kon liggen aan een slecht contact aan de parkeerrem, die geraakt dan niet boven de ... toeren? Of zou het ook aan het TOS kunnen liggen?

Wie kan me helpen? :duimhoog:
Greetz
Voor alle grond- en afbraakwerken, transport, containers, recyclagecentrum en zand uit eigen groeve. één adres!

http://www.zandgroeven-roelants.be/
peet107
Quadrider
Quadrider

Bericht door peet107 »

Ik denk dat ge best ne keer u compressie zult meten... Klinkt verdacht dat u quad te weinig compressie heeft .Zijt voorzichtig da hij nie breekt en dergelijke ...
FAILURE IS NOT AN OPTION
MEMBER OF ‰ QUAD RACING TEAM
gerritds
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door gerritds »

ja kan ik is doen, maar ik denk niet dat ik veel compressieverlies heb, want ik heb toch veel tegendruk bij het kicken soms ploft de lucht is door de uitlaat en de quad is nog maar een 20tal uren oud! dus versleten kunnen mijn piston en segmenten toch niet zijn? :? Als ik rij trekt hij nog voor zot! Het is gewoon raar dat hij zo slecht starte en ik was aant rijden gaat goed en plots sloeg hij gewoon af?
Er zit goede benzine in en synthetische tweetakt-olie van putoline. Hij is zeker niet vastgelopen! het was gewoon alsof de ontseking uitviel...

greetz
Voor alle grond- en afbraakwerken, transport, containers, recyclagecentrum en zand uit eigen groeve. één adres!

OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

draai er is een nieuwe bougie in.
had ik ook nogal met men blaster dat de bougie ernogal snel doorzat.
gerritds
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door gerritds »

OpticalNicolas schreef:draai er is een nieuwe bougie in.
had ik ook nogal met men blaster dat de bougie ernogal snel doorzat.
Merci voor het antwoord!

oke dat zal ik eens proberen! weet niet wanneer quad staat bij men vriendin, kvraag het wel effe aan men schoonbroer om het na te kijken..

ciau

peet107
Quadrider
Quadrider

Bericht door peet107 »

Liet hij dan zo geen raar geluid voor hij stil viel? Kan zijn dat je dan te veel olie bij je benzine doet zodat je bougie enorm rap vervuild en zich niet op tijd proper krijgt.Hierdoor kan de levensduurte van je bougie enorm rap verkorten heb dit ook eens voorgehad met mijn Banchee vroeger...
FAILURE IS NOT AN OPTION
MEMBER OF ‰ QUAD RACING TEAM
gerritds
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door gerritds »

peet107 schreef:Liet hij dan zo geen raar geluid voor hij stil viel? Kan zijn dat je dan te veel olie bij je benzine doet zodat je bougie enorm rap vervuild en zich niet op tijd proper krijgt.Hierdoor kan de levensduurte van je bougie enorm rap verkorten heb dit ook eens voorgehad met mijn Banchee vroeger...
ik denk niet dat hij teveel olie krijgt, want er staat zo een autolube systeem op en hij doempt niet veel, enkel als hij koud staat( zolas het hoort toch?) Er is niet aan geprutst geweest.
Ik heb er de dag voordien nog 2u gaan mee crossen en geen enkel probleem gehad. Ik heb hem daarna afgestoomd en nog 5tal minuten meegereden en niks abnormaal.
S'morgens heb ik er 10 min meegereden en viel hij plots stil op ralenti en eens hij van zijn eigen stil valt krijg ik hem moeilijk gestart!
Een hele tijd proberen en in gang lopen en nog niet en dan kick je nog is en dan start hij plots!

Wat me te binnen schiet is dat ik elke keer voor ik hem dan wel gestart kreeg men benzinedop opendraaide om te kijken of ik wel nog naft had? Kort daarna starte hij. Kan zijn dat ie vaccüem trekt?
zal ik maar is controlere!

alvast bedankt!

L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

dat doet hij toch zelf mengen met dat autolube system kijk maar eens goed of je nog genoeg bezine hebt want ik d8 ook dat ik genoeg had maar ik moest hem toch op reserve setten en joa zoals nicolas zegt kijk maar je bougie eens na en maak je carb een goed schoon :wink:
w-tec club member
gerritds
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door gerritds »

L crosser schreef:dat doet hij toch zelf mengen met dat autolube system kijk maar eens goed of je nog genoeg bezine hebt want ik d8 ook dat ik genoeg had maar ik moest hem toch op reserve setten en joa zoals nicolas zegt kijk maar je bougie eens na en maak je carb een goed schoon :wink:
zal ik doen, ik laat iets weten als ik het gevonden heb!

ciau

hallo de mannen,

goed nieuws mijne quad is terug in orde :crossercool:

echt een stom probleem! mijne eigen fout :verymad:

ik had mijne choke helemaal uitgetrokken en had hem al rijdend terug geduwd, maar maar ene stand ipv 2 standen!

nu rijdt ie terug perfect!

Toch bedankt voor de reacties
:duimhoog:
ciau

Plaats reactie