Loncin 500 cc

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Rogier
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 mar, 2007 17:57
Locatie: Rosmalen

Loncin 500 cc

Bericht door Rogier »

beste quaters,

in mijn zoektocht naar een 4x4 quad, kwam ik de volgende tegen
http://www.miniracers.be/Quad-Loncin-500cc.htm

Heeft iemand hier meer informatie over, ik heb al gegoogle'd maar dat leverde weinig op.
ik verneem van deze quad dat hij technisch redelijk is want er zit een cf motor in, en dat zijn toch wel redelijke quadjes van cf.

de technsiche specificaties had ik ook nog ergens op een andere site gevonden:
4x4 500cc Liquid Cooled, Four Stroke Engine, CVT Transmission, Shaft Drive, Disc Brakes...
-The CF188 engine features a large cylinder bore with 4 valves, giving high torque at slower speeds and lower fuel consumption.
- 4 Wheel Independent Suspension (Adjustable)
- Disc Brakes
- 2 Wheel Drive, 4 Wheel Drive, Front Diff Lock at the press of a button
- Remote Control Winch.
- Stainless Steel Muffler
- High Position CVT Air Intake & Outlet Ducts, Enable Better Off Road Performance.
- LCD Digital Dash Display...
Specifications:
MODEL LONCIN 500 4X4
Overall Length 2,060mm
Overall Width 1,180mm
Overall Height 1,274mm
Seat Height 877mm
Wheelbase 1,285mm
Minimum ground Clearance 275mm
Minimum turning Radius 3,000mm
Max Speed 85km/h
Transmission CVT, R/N/H/L
Transmission Type V-Belt Automatic
Final Drive : F/R Shaft
Differential System (3 way) Push Button 2WD,4WD & Locked Front Diff 4WD
Instrumentation LCD Display Speedo (km/hr or mph), Odo., Rpm, Fuel, Temp, Gear
Suspension: F/R Independent Double Wishbone
Suspension Travel : F 180mm
Suspension Travel : R 200mm
Park Brake Rear Disc, Cable Operated from LH Brake Lever
Brake Type F: Dual hydraulic disc brake
R: Single hydraulic disc brake
Rims Polished Alloy
Tire Size: F/R F: 25 x 8 - 12 R: 25 x 10 - 12
Battery Type YTX20L-BS
Fuel Capacity 19L
Front Rack 45kg
Rear Rack 85kg
Towing Capacity 680kg
Maximum Hitch Loading 16kg
Wet Weight:(with fuel, oil and battery) 348kg

Engine Type Liquid-cooled 4-stroke,SOHC, 4 Valves
Cylinder Arrangement Forward-inclined single cylinder
Spark Plug NGK CR6E
Carburettor MIKUNI BSR36-89/1
Displacement 493 cm3
Bore x stroke 87.5 x 82mm
Compression Ratio 10.2:1
Rated Power 24Kw/7000 rpm
Max. Torque 36N.M/5500 rpm
Fuel Consumption 7.59L / 100km
Oil Capacity Engine 2.2L
Front Differential 330ml
Rear Differential 300ml
Radiator Capacity 2.0L
Starting System Electric and recoil starter
Lubrication System Wet sump



maar ik zou graag meer nuttige informatie willen.

mvg
Rogier
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Beter een CF kopen dan...
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, dus zou ik ook gaan voor een merk waar je meer verdelers kan van vinden, het zal makkelijker zijn voor je onderhoud, wisselstukken, opties etc ..

Van een CF heb ik wel al wat positieve reacties gehoord, valt een beetje te zien wat je er allemaal wil mee uitsteken, als het voor recreatief gebruik is, en niet voor het zware ploeterwerk denk ik wel dat je er plezier gaat van hebben.

Maar hou er ook rekening mee dat je er moeilijk gaat vanaf geraken als je hem achteraf wil verkopen omdat je een zwaarder of bekender model wil kopen :wink:
Ik spreek uit ervaring !
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie