rijbewijs vraagje
-
- Quadrunner
rijbewijs vraagje
momenteel ben ik 17jaar, in september word ik 18. ik ben in het bezit van een voorlopig autorijbewijs. nu zou ik graag rijden met een 125cc moto.
is dit wettelijk? en indien niet, wat is de sanctie als je moet stoppen voor controle ofzo?
(in belgië)
gr
is dit wettelijk? en indien niet, wat is de sanctie als je moet stoppen voor controle ofzo?
(in belgië)
gr
Suzuki LT-R 450 2006
-
- Quadrunner
-
- Quadracer
is dat onlangs al niet aangepast dat je zelf met geen brommertje of 125cc mag rijden met autorijbewijs?::::JoReN:::: schreef:ik weet dat je met een 125cc (onder de 15kw) met autorijbewijs mag rijden
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadrunner
-
- Quadrunner
zou zoveel makkelijker zijn om eens even binnen te springen bij een rijschool op een lokaal politiekantoor...
tenzij iemand het hier ECHT weet natuurlijk
tenzij iemand het hier ECHT weet natuurlijk
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
-
- Quad Expert
- Contacteer:
toen ik met men 125cc reed was er 1 voorwaarde je rijbewijs vanvoor 2001 hebben
nu is dit al terug veranderd
niet boven de 11kw en 2 jaar u rijbewijs hebben
hier de uitleg
Op 28 december 2006 werd het Koninklijke Besluit betreffende de motorfiets goedgekeurd. Twee weken later werd dat KB in het Staatsblad gepubliceerd en daarin staat ondermeer te lezen dat vanaf 01 maart 2007 de wetgeving opnieuw verandert. De wet “laat bestuurders die minstens twee jaar houder zijn van een rijbewijs B opnieuw toe om motorfietsen te besturen van hoogstens 125 cc en 11 kw”. De 125 cc gaat naar alle waarschijnlijkheid dus opnieuw een revival tegemoet.
Op 1 maart 2007 treedt het KB betreffende de motorfiets in werking. Dit besluit is een initiatief van Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt en komt tegemoet aan verzuchtingen van de motorrijders en motorrijsector, stimuleert het gebruik van brom- en motorfietsers als onderdeel van de oplossing voor het fileprobleem en bevordert de veiligheid van de bromfietsers en motorfietsers op de weg.
“Opnieuw” verwijst immers naar het KB van 5 september 2002 toen deze regelgeving werd geschrapt. Isabelle Durant was toen van mening dat er voor elk soort voertuig een aangepast rijbewijs moest worden behaald. De regelgeving werd aangepast, zeer tegen de zin van ondermeer Febiac die de (motor)scooters als een belangrijk onderdeel ziet van het oplossen van het fileprobleem. Ruim vier jaar later wordt de wetgeving dus opnieuw aangepast. Wie minstens twee jaar lang in het bezit van z’n autorijbewijs (rijbewijs B) mag dus – zonder een nieuw examen af te leggen – de baan op met een motorfiets van hoogstens 125 cc en 11 kW.
voila ik hoop u geholpen te hebben
zo is het dus in belgie he ...
je mag er trouwens ook niet mee op een autostrade
dat waren dingen die ik niet wist in den tijd ,mor kom nooit niets meegemaakt
ik reed met een cagiva mito ,was ook ne 21kw ...zoals ik dus al zei wist ik dat ook niet
en ja ik ben tegengehouden geweest tijdens een controle maar ik denk dat de agent het zelf niet wist ,een sjanse voor mij dus
in alle geval ,het was een prachtig maschientje met een top van 185 km/u kon ik overal goed volgen ,en beter als dat ook
kijk ook steeds goed op de papieren dat em niet meer als 11kw heeft
dus zal het in u geval niet lukken
nu is dit al terug veranderd
niet boven de 11kw en 2 jaar u rijbewijs hebben
hier de uitleg
Op 28 december 2006 werd het Koninklijke Besluit betreffende de motorfiets goedgekeurd. Twee weken later werd dat KB in het Staatsblad gepubliceerd en daarin staat ondermeer te lezen dat vanaf 01 maart 2007 de wetgeving opnieuw verandert. De wet “laat bestuurders die minstens twee jaar houder zijn van een rijbewijs B opnieuw toe om motorfietsen te besturen van hoogstens 125 cc en 11 kw”. De 125 cc gaat naar alle waarschijnlijkheid dus opnieuw een revival tegemoet.
Op 1 maart 2007 treedt het KB betreffende de motorfiets in werking. Dit besluit is een initiatief van Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt en komt tegemoet aan verzuchtingen van de motorrijders en motorrijsector, stimuleert het gebruik van brom- en motorfietsers als onderdeel van de oplossing voor het fileprobleem en bevordert de veiligheid van de bromfietsers en motorfietsers op de weg.
“Opnieuw” verwijst immers naar het KB van 5 september 2002 toen deze regelgeving werd geschrapt. Isabelle Durant was toen van mening dat er voor elk soort voertuig een aangepast rijbewijs moest worden behaald. De regelgeving werd aangepast, zeer tegen de zin van ondermeer Febiac die de (motor)scooters als een belangrijk onderdeel ziet van het oplossen van het fileprobleem. Ruim vier jaar later wordt de wetgeving dus opnieuw aangepast. Wie minstens twee jaar lang in het bezit van z’n autorijbewijs (rijbewijs B) mag dus – zonder een nieuw examen af te leggen – de baan op met een motorfiets van hoogstens 125 cc en 11 kW.
voila ik hoop u geholpen te hebben
zo is het dus in belgie he ...
je mag er trouwens ook niet mee op een autostrade
dat waren dingen die ik niet wist in den tijd ,mor kom nooit niets meegemaakt
ik reed met een cagiva mito ,was ook ne 21kw ...zoals ik dus al zei wist ik dat ook niet
en ja ik ben tegengehouden geweest tijdens een controle maar ik denk dat de agent het zelf niet wist ,een sjanse voor mij dus
in alle geval ,het was een prachtig maschientje met een top van 185 km/u kon ik overal goed volgen ,en beter als dat ook
kijk ook steeds goed op de papieren dat em niet meer als 11kw heeft
dus zal het in u geval niet lukken
-
- Quadrunner
-
- Quad Master
- Contacteer:
dus een quad op voorlopig rijbewijs mag niet ?
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quad Expert
- Contacteer:
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Pro Quadrider
ik doe het tochkane schreef:dus een quad op voorlopig rijbewijs mag niet ?
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadrunner