nieuw in deze quad wereld ( kan wat advies gebruiken)
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 28 jun, 2008 17:33
- Locatie: enschede (buitengebied)
nieuw in deze quad wereld ( kan wat advies gebruiken)
hey mensen.
ik ben dus martin en woon in de regio van enschede.
ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat ik mijn moterrijbewijs zou halen en daarmee lekker zou gaan toeren, maar aangezien er de laatste tijd in mijn kennisenkring een aantal vervelende ongelukjes mee zijn gebeurt heb ik besloten mijn motorrijbewijs niet te gaan halen ( aangezien ik weet hoe ik zelf in elkaar zit)
nu was ik laatst een beetje aan het rondkijken en kwam ik erachter dat het mij wel wat leek om een quad te kopen. ik heb nu al een beetje rondgekeken en heb natuurlijk genoeg moois zien staan ( vooral de yamaha raptor leek mij wel wat ). maar deze ligt eigenlijk wel een beetje buiten mijn budget wat ik op het moment te besteden heb en mischien is het wel verstandiger om eerst met wat kleins te beginnen.
ik ben van plan om hiermee ook naar mijn werk te gaan +- 10 km ( waarvan 3-4 km een zandweg is ), maar wel alleen met mooi weer. hij moet dus voor op de weg en voor op zand/crospaden zijn
mijn vraag was dan ook wat zou iets voor mij zijn ?
-heb +- 3 tot 4000 euro te besteden( op dit moment)
- moet wel een beetje waardevast zijn zodat ik hem eventueel na 1-2 jaar kan verkopen en iets zwaarders kan kopen ( of als ik het niks o.O)
- moet natuurlijk geen merk zijn waar je eerst 2 maanden moet zoeken voordat je een winkel vind die onderdelen heeft
- wat kost een quad met wegtoelating aan belasting en verzekering +- per jaar
- wat kost een quad in onderhoud ( laten we zeggen elke 5000 km)
- wat zijn de kosten van banden voor een quad en hoe lang kun je hier ongeveer mee?
eventueel andere tips die wel makkelijk kunnen zijn
edit:
waar moet ik na kijken als ik een quad ga kopen ? ( dingen die snel slijten of vaak kapot gaan)
ik ben dus martin en woon in de regio van enschede.
ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat ik mijn moterrijbewijs zou halen en daarmee lekker zou gaan toeren, maar aangezien er de laatste tijd in mijn kennisenkring een aantal vervelende ongelukjes mee zijn gebeurt heb ik besloten mijn motorrijbewijs niet te gaan halen ( aangezien ik weet hoe ik zelf in elkaar zit)
nu was ik laatst een beetje aan het rondkijken en kwam ik erachter dat het mij wel wat leek om een quad te kopen. ik heb nu al een beetje rondgekeken en heb natuurlijk genoeg moois zien staan ( vooral de yamaha raptor leek mij wel wat ). maar deze ligt eigenlijk wel een beetje buiten mijn budget wat ik op het moment te besteden heb en mischien is het wel verstandiger om eerst met wat kleins te beginnen.
ik ben van plan om hiermee ook naar mijn werk te gaan +- 10 km ( waarvan 3-4 km een zandweg is ), maar wel alleen met mooi weer. hij moet dus voor op de weg en voor op zand/crospaden zijn
mijn vraag was dan ook wat zou iets voor mij zijn ?
-heb +- 3 tot 4000 euro te besteden( op dit moment)
- moet wel een beetje waardevast zijn zodat ik hem eventueel na 1-2 jaar kan verkopen en iets zwaarders kan kopen ( of als ik het niks o.O)
- moet natuurlijk geen merk zijn waar je eerst 2 maanden moet zoeken voordat je een winkel vind die onderdelen heeft
- wat kost een quad met wegtoelating aan belasting en verzekering +- per jaar
- wat kost een quad in onderhoud ( laten we zeggen elke 5000 km)
- wat zijn de kosten van banden voor een quad en hoe lang kun je hier ongeveer mee?
eventueel andere tips die wel makkelijk kunnen zijn
edit:
waar moet ik na kijken als ik een quad ga kopen ? ( dingen die snel slijten of vaak kapot gaan)
Laatst gewijzigd door martin88 op za 28 jun, 2008 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
ik heb een sym quadlander 250
onroad en ofroad zeer geschikt.
betrouwbaar ding ook,(in mijn geval )
met onroadbanden normaal gebruik rijd je wel een tijd mee.
verzekering iets van 125 per jaar en de wegenbelasting ook zoiets.
onderhoud is aan jezelf, het blijft een uitgelopen hobby hè
tandwielset/remblokjes/lagers/algemeen beurtje enz enz...regelmatig checken en zonodig vervangen.
kosten...tja, heb je een groot deel zelf in de hand(doe je het zelf?)
succes met je zoektocht
onroad en ofroad zeer geschikt.
betrouwbaar ding ook,(in mijn geval )
met onroadbanden normaal gebruik rijd je wel een tijd mee.
verzekering iets van 125 per jaar en de wegenbelasting ook zoiets.
onderhoud is aan jezelf, het blijft een uitgelopen hobby hè
tandwielset/remblokjes/lagers/algemeen beurtje enz enz...regelmatig checken en zonodig vervangen.
kosten...tja, heb je een groot deel zelf in de hand(doe je het zelf?)
succes met je zoektocht
tgb 325 blade (2014)
ongv hetzelfde als een 1cilinder , alleen kost het een pak meer geld en tijd als je later de pistons moet vervangen...martin88 schreef:en onderhoud/slijtage ?coolboyke schreef:een 2cilinder heeft normaal gezien iets meer koppel.
maarja dat moet hij al een tijd gedraaid hebben ...
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 28 jun, 2008 17:33
- Locatie: enschede (buitengebied)
o ok. wel heb wel eens een bromfietsblok/scooterblok zelf gereviseert. kan ik dit vergelijken met een 1 cillinder ? dat het zelf te doen is ?coolboyke schreef:ongv hetzelfde als een 1cilinder , alleen kost het een pak meer geld en tijd als je later de pistons moet vervangen...martin88 schreef:en onderhoud/slijtage ?coolboyke schreef:een 2cilinder heeft normaal gezien iets meer koppel.
maarja dat moet hij al een tijd gedraaid hebben ...
hoe gaat het trouwens als je een quad koopt zonder papieren ?( eventuele keuringen/kosten)
en 1 met papieren maar geen kenteken ?( eventuele keuringen/kosten)
Je hebt de zoekfunctie al gebruikt?
Dan was je zeker bij dit topic uitgekomen :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23823
staat zelfs nog op dezelfde pagina
Of deze : vragen & budget zijn hetzelde :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23756
Of deze :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23687
Dan heb ik 5min gezocht, alléén op de éérste pagina.
Dan was je zeker bij dit topic uitgekomen :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23823
staat zelfs nog op dezelfde pagina
Of deze : vragen & budget zijn hetzelde :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23756
Of deze :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23687
Dan heb ik 5min gezocht, alléén op de éérste pagina.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 28 jun, 2008 17:33
- Locatie: enschede (buitengebied)
wel eerste 2 pagina's had ik allebij al gelezen , maar als ik 6000 te besteden had was ik ook voor een yamaha gegaan ( in het verleden goede herrineringen aan)AlfA schreef:Je hebt de zoekfunctie al gebruikt?
Dan was je zeker bij dit topic uitgekomen :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23823
staat zelfs nog op dezelfde pagina
Of deze : vragen & budget zijn hetzelde :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23756
Of deze :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23687
Dan heb ik 5min gezocht, alléén op de éérste pagina.
maar de derde pagina heb ik IDD veel aan gehad ( heb zelfs gezocht om SMC)
ga morgen avond kijken naar een smc 250 CC X-Treme
lijkt me een goede beginners quad voor de eerste 2-3 jaar
Ik heb ongeveer 3maanden een SMC 250 X -treme gehad (nieuw gekocht) .Was een leuk quadje maar er zijn toch wat nadelen hoor!
-de "armpjes" die de achterste spatborden ondersteunen breken vrij snel af .
-De steun van de uitlaat die op het chassis bevestigd wordt breekt ook vrij snel af ,Dit alles is natuurlijk vrij snel gerepareerd maar zou toch niet mogen
-De power die de SMC heeft zal je wel vrij snel vervelen!
De versnellingsbak is ook niet al te sterk .Na +- 800 km durfde hij uit de versnelling springen (tussen2 versnellingen in)
Langs de andere kant is het een zeer goed leerschool geweest en heb mijn ervaring hier mee opgedaan voor de LTZ 400 en nu de raptor 700
Veel succes gewenst
Hier nog een fotoke van de mijne
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=172&i=f3vu9.jpg][/URL
-de "armpjes" die de achterste spatborden ondersteunen breken vrij snel af .
-De steun van de uitlaat die op het chassis bevestigd wordt breekt ook vrij snel af ,Dit alles is natuurlijk vrij snel gerepareerd maar zou toch niet mogen
-De power die de SMC heeft zal je wel vrij snel vervelen!
De versnellingsbak is ook niet al te sterk .Na +- 800 km durfde hij uit de versnelling springen (tussen2 versnellingen in)
Langs de andere kant is het een zeer goed leerschool geweest en heb mijn ervaring hier mee opgedaan voor de LTZ 400 en nu de raptor 700
Veel succes gewenst
Hier nog een fotoke van de mijne
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=172&i=f3vu9.jpg][/URL
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400