Vier quads in beslag genomen bij controles regio Mol

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gesloten
raptor350
Quadracer
Quadracer

Vier quads in beslag genomen bij controles regio Mol

Bericht door raptor350 »

Dit artikel vond ik vandaag op de site van HLN:

De politie heeft vier quads in beslag genomen bij een controleactie in de regio Mol. Dat meldt een woordvoerder van de lokale politie.

De controles werden uitgevoerd door de lokale politiezones van Balen-Dessel-Mol en de aangrenzende zone Lommel. De vierwielige motoren zorgden al een tijdje voor problemen in de natuurgebieden uit de regio. Fieters en wandelaars klaagden dat de quadrijders vooral voor geluidsoverlast zorgden in de groene zones van de betrokken gemeentes.

Naast de politie waren ook de wegpolitie en de mensen van natuur en groen, de boswachters dus, aanwezig. Er werden veertien quads tegengehouden. Er werd geconcentreerd op recreatie- en natuurgebieden zoals het Zilvermeer in Mol en de Sahara in Lommel.

Op Antwerps grondgebied werd één motor in beslag genomen, in Limburg waren dat er drie. De bestuurders overtraden allemaal het Vlaams bosdecreet door te crossen op plaatsen waar dat niet toegelaten is. Het is de eerste keer dit jaar dat er grote acties tegen wildcrossen georganiseerd worden. (belga/jv)

---------

Waar moeten we tegenwoordig nog gaan rijden/crossen zonder problemen te krijgen met politie of wandelaars ? ...
De legale cross terreinen zijn allemaal zo ver afgelegen van bij mij thuis dat het gewoon veel te lang rijden is om eventjes te gaan crossen :muur: :verymad:

Hopelijk komt er snel betering in, want het werd echt :verymad: :roll: :x De leuke, grote bossen langs de autostrade vind ik nog steeds het plezanste terrein om te crossen.
maar helaas zal dit ook wel illegaal zijn zekers. Ik ga meestal naar Wemmel, daar aan het ziekenhuis van Jette. Daar is er een zalig terrein in de bossen ( het zonienwoud gedeeltelijk )
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

ze denken alleen aan hun eigen ! je mag niet rijden waar zelle wandelen maar een parcour krijgen we ook niet ... verbied de quads dan he ! wa ne zever allemaal !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Uit de bossen en natuurgebieden moet je wegblijven ! zijn er geen gewone veldwegjes genoeg !? en die dat ze in beslag genomen hebben zullen wel met meerdere zaken niet in orde geweest zijn vrees ik.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

die zullen wss niet verzekerd zijn.
Ik cross ook in veldbanen, maar dat is geen natuurgebied, zijn veldwegen die velden met mekaar verbinden.
Als ik met mijn 2takts ga is het ook oppassen want die zijn niet ingeschreven, maar het is geen openbare weg waar ik rij en de boer van wie de grond is vind het niet erg dat ik daar af en toe ga rijden (zolang ik zijn appelbomen niet omrij :p)
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Lewis schreef:Uit de bossen en natuurgebieden moet je wegblijven ! zijn er geen gewone veldwegjes genoeg !? en die dat ze in beslag genomen hebben zullen wel met meerdere zaken niet in orde geweest zijn vrees ik.
Hoi,

Ik ben vorig jaar ook aangehouden op een veldweg :x met nog 5 quad vrienden.
We waren niet aan het crossen,we waren gewoon een rondrit gaan maken en hebben ook op een veldweg gereden max. 200m.
De plaatselijke boswachter heeft ons daar aangehouden,alle 6 personen waren in orde met alle papieren,de quads waren ook in orde.
Dus ik dacht geen problemen te hebben met deze boswachter.
Maar niets was minder waar,alle 6 de quads in beslag genomen en een fikse boete aan ons laars.
Men mag enkel op een veldweg rijden als je langs deze weg een erf hebt liggen en ieder ander persoon heeft gemotoriseerd niets op deze weg verloren.Veldwegen vallen ook onder bosdecreet :!:
We hebben wel kunnen berijken dat de quads aan huis gestald mochten worden. :duimhoog:
Dus ik lees hier zo vaak op het forum dat je op veldwegen mag rijden,maar het mag dus niet,de rechter die het vonnis heeft uitgesproken heeft ons heel iets anders verteld.
De boete was juist geen 470€,daar had ik veel :bier: voor kunnen :bier2:

grt.Karl
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

haha :P , ik rij op prive terein mij hadden ze eens aan gehouden dat het niet mochte :S:S en ik wist dus dat het wel mocht dus reed ik gewoon door naar half uur staan gingen ze weg , want me pa kwam toen ook aan gelopen , dus dachten ze wacht maar die krijgen we , want die weet er niet veel van , toen me pa natuurlijk kwam wisten ze dat ze in probleemen waren , maar met somigen moet je op passen !
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ik kreeg een boete toen ik op de openbare weg reed. Reden dat ze me achterna kwamen: "we dachten dat je ging crossen".
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

barossa chetaa schreef:haha :P , ik rij op prive terein mij hadden ze eens aan gehouden dat het niet mochte :S:S en ik wist dus dat het wel mocht dus reed ik gewoon door naar half uur staan gingen ze weg , want me pa kwam toen ook aan gelopen , dus dachten ze wacht maar die krijgen we , want die weet er niet veel van , toen me pa natuurlijk kwam wisten ze dat ze in probleemen waren , maar met somigen moet je op passen !
Als ze willen pakken ze je ook op een privé terein,niet omdat je met je quad rijd maar omdat je geen Milieu vergunning hebt om op dit terein te rijden.
Al is het je eigen stuk grond waar op je rijd :duimlaag:

Ik laat me maar één keer pakken,ik heb de wetgeving goed bestudeerd en weet nu wat wel of niet mag.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

karl schreef:
barossa chetaa schreef:haha :P , ik rij op prive terein mij hadden ze eens aan gehouden dat het niet mochte :S:S en ik wist dus dat het wel mocht dus reed ik gewoon door naar half uur staan gingen ze weg , want me pa kwam toen ook aan gelopen , dus dachten ze wacht maar die krijgen we , want die weet er niet veel van , toen me pa natuurlijk kwam wisten ze dat ze in probleemen waren , maar met somigen moet je op passen !
Als ze willen pakken ze je ook op een privé terein,niet omdat je met je quad rijd maar omdat je geen Milieu vergunning hebt om op dit terein te rijden.
Al is het je eigen stuk grond waar op je rijd :duimlaag:

Ik laat me maar één keer pakken,ik heb de wetgeving goed bestudeerd en weet nu wat wel of niet mag.
maar op dat terein rijden tracktors die dus echt helenmaal geen vervuiling maken hihi :P een die ong 38 jaar oud is en nog jongeren , en ik weet dat hun dat hebben :D dus mogen ze niks doen !
Laatst gewijzigd door sjmallie94 op di 08 jul, 2008 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ja in belgie zijn ze helemaal gek aan het worden. Acties met politie, boswachters en helicopters. Zoweinig criminaliteit in belgie?
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ja, als je hier in belgie iemand doodsteekt voor een mp3 speler mag je gratis naar de voetbal gaan kijken, maar owee als je met een quad een veldbaan neemt hoor !
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Ok, ik heb ook wel respect voor de dieren en planten ( ben namelijk zelf wel een dierenliefhebber! ) maar in beschermd natuurgebied zou IK NOOIT CROSSEN :!:
In veldwegen en bossen waar geen dieren/planten leven kan het mij allemaal geen **** schelen hoor ... Maar heb wel respect en begrip voor de biotoop. Ik recycleer, verspil geen water, gooi NOOIT afval en flessen zomaar op de grond => altijd in men zak stoppen en dan thuis in de vuilzak doen ...

Ik heb hier nog zo'n straf verhaal: mijn vader is landbouwer en we hebben hier 75hectaren akkers. Met bieten en mais op, nu als deze geoogst worden heb ik dus een gigantisch terrein om te crossen en kunnen we ons eens goed uitleven ... Maar zelfs dit mag niet! We mogen van de politie, wet nog eens niet op onze eigen grond rijden :shock: :? We kregen hiervoor enkel een waarschuwing.
Alleen maar met landbouwvoertuigen mag er gereden worden op akkers zei de politie ons
dus met een grizzly mag ik er wel op crossen maar met men raptor niet :shock: :? :verymad: :x :lol:
Begrijpen jullie het nog ? Ik allesins nietmeer!
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

DIt gaat over 't zelfde incident als in een vorig artikel, laten we daar verder gaan :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=23800
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Gesloten