banden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Petrov
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 20:20
Locatie: zwevezele west -vlaanderen

Bericht door Petrov »

Ruff Ryder schreef:255 is idd breder, mar dat is niet t enige waar je op moet letten een 255/40 gaat een hoger profiel hebben dan een 225/40
dit is omdat de "40" staat voor het % van het loopvlak
in het geval van de 255 moet je dus rekenen op 40% van 255mm dan heb je de breedte...
dan heb je een niet te kleine achterband en komt dat goed uit met uw voorbanden,
ik raad je 255 aan omdat k weet dat je graag eens zot doet en een ietske hoger profiel zou wel in uw voordeel zijn want anders gaat m echt te laag liggen tegen de banden die ge nu hebt opliggen
die 255 en 225 zijn even breed :applaus:

het merk mag/kan zelf bepalen wat er op een band komt te staan

ikzelf had een 255 en heb er een 225 naast gezer = even breed

de juiste maten voor de quads zijn vb 18'*10-10 alles in inch

en niet zoals autobanden 225/40-10 is eigenlijk een misleidende waarde

geloof je het niet ?

ga naar Quadfun en Wim zal het u bewijzen (dat heeft hij voor mij ook gedaan omdat ik het eerst niet geloofde/verstond)
I don't drive fast, I fly low

Husqvarna smr 510... Hell yeah!

quadfun.be
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Ruff Ryder schreef:
255 is idd breder, mar dat is niet t enige waar je op moet letten een 255/40 gaat een hoger profiel hebben dan een 225/40
dit is omdat de "40" staat voor het % van het loopvlak
in het geval van de 255 moet je dus rekenen op 40% van 255mm dan heb je de breedte...

Dit klopt ! :) voor zowel autobanden als quadbanden. maar sommige vergelijken bijde maten van andere merken banden. en dan kan er mss weinig verschil zijn.
Doordat het eene merk zo meet en het andere merk op een andere manier. dit is ook het geval voor auto en landbouwbanden. en er is ook een tollerantie.

Vb ik weet een bepaald type band van pirelli geven ze de maten op van gemonteerde band met bepaalde druk, en dan meet je effectief die bepaalde maten.
zelfde type en maten band in michelin gemonteerd bepaalde druk komt veel smaller uit. maar zij meten dan de afdruk op de grond en je komt bij de juiste maat uit ...

Dus er kan verschil zijn, maar dat de maat voering voor quad banden anders is .dat is dikke zever. dit zijn de mm maten in plaats van de inches maten
Petrov
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 20:20
Locatie: zwevezele west -vlaanderen

Bericht door Petrov »

Lewis schreef:Ruff Ryder schreef:
255 is idd breder, mar dat is niet t enige waar je op moet letten een 255/40 gaat een hoger profiel hebben dan een 225/40
dit is omdat de "40" staat voor het % van het loopvlak
in het geval van de 255 moet je dus rekenen op 40% van 255mm dan heb je de breedte...

Dit klopt ! :) voor zowel autobanden als quadbanden. maar sommige vergelijken bijde maten van andere merken banden. en dan kan er mss weinig verschil zijn.
Doordat het eene merk zo meet en het andere merk op een andere manier. dit is ook het geval voor auto en landbouwbanden. en er is ook een tollerantie.

Vb ik weet een bepaald type band van pirelli geven ze de maten op van gemonteerde band met bepaalde druk, en dan meet je effectief die bepaalde maten.
zelfde type en maten band in michelin gemonteerd bepaalde druk komt veel smaller uit. maar zij meten dan de afdruk op de grond en je komt bij de juiste maat uit ...

Dus er kan verschil zijn, maar dat de maat voering voor quad banden anders is .dat is dikke zever. dit zijn de mm maten in plaats van de inches maten
18*10-10 inch zijn quadmaten
255(mm)/40-10 is vergelijkende maat maar niet iedentiek
zie maar eens op je banden de eerste maat zal er ook op staan in het klein :)

is meetje zoals je zegt is te zien in welk opzicht men de banden meet maar ik heb al een maxxis en goldspeed band gezien de 1 225 en de ander 255 en beiden waren hetzelfde

als je het niet verstaat/gelooft vraag het aan Wim van quadfun die geeft het mij bewezen :afgestudeerd:
I don't drive fast, I fly low

Husqvarna smr 510... Hell yeah!

quadfun.be
Plaats reactie