Project WARRIOR
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
helicoil is zonder loctite
stappen van plaatsen van een helic oil
-boren met gepaste boor (zit bij de kleinere maten erbij ik dacht tot M14 )
-tappen met gepaste tap (zit bij de kleinere maten erbij ik dacht tot M14 )
-dat tootlje nemen, helicoil erop plaatsen en erin draaien ( een helicoil is eigenlijk een veertje)
-onderaan de helicoil zit een stekeltje dit moet er zogezegd af, maar is in een boring best wel moeilijk.
-bout erin draaien, als ze de juiste lengte heeft (niet te lang dus) hoef je dat stekeltje er niet af te halen (knippen, maar raak er maar is in met een kniptang in.)
dit is hoe ze me het uitgelegd hebben en hoe ik het gedaan heb, al heb ik dat stekeltje er niet afgeknipt.
ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden.
stappen van plaatsen van een helic oil
-boren met gepaste boor (zit bij de kleinere maten erbij ik dacht tot M14 )
-tappen met gepaste tap (zit bij de kleinere maten erbij ik dacht tot M14 )
-dat tootlje nemen, helicoil erop plaatsen en erin draaien ( een helicoil is eigenlijk een veertje)
-onderaan de helicoil zit een stekeltje dit moet er zogezegd af, maar is in een boring best wel moeilijk.
-bout erin draaien, als ze de juiste lengte heeft (niet te lang dus) hoef je dat stekeltje er niet af te halen (knippen, maar raak er maar is in met een kniptang in.)
dit is hoe ze me het uitgelegd hebben en hoe ik het gedaan heb, al heb ik dat stekeltje er niet afgeknipt.
ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 18:25
Vandaag dan toch aan het blok toegekomen. Cilinder ligt nu uit mekaar, en ik graag eens jullie mening over de staat van de zuiger / kleppen / cilinderwand:
Op de zuiger zit wat roetaanslag:
Cilinderwand vind ik er nog erg gaaf uitzien, geen krassen e.d. (vlekjes zijn weerspiegeling):
Op de kleppen is ook een laagje roet te vinden:
Laat ff weten hoe je denkt dat het lijkt. De bougie was wat grijzig van kleur, dus hij heeft te arm gelopen (alhoewel ik het tegenovergestelde verwachtte, aangezien de uitlaat nogal klappert). Iets aan doen, of zo weer in mekaar schroeven?
Oh ja, hier is de aanleiding voor het verhaal...
Op de zuiger zit wat roetaanslag:
Cilinderwand vind ik er nog erg gaaf uitzien, geen krassen e.d. (vlekjes zijn weerspiegeling):
Op de kleppen is ook een laagje roet te vinden:
Laat ff weten hoe je denkt dat het lijkt. De bougie was wat grijzig van kleur, dus hij heeft te arm gelopen (alhoewel ik het tegenovergestelde verwachtte, aangezien de uitlaat nogal klappert). Iets aan doen, of zo weer in mekaar schroeven?
Oh ja, hier is de aanleiding voor het verhaal...
Om zeker te zijn dek alles goed af en kijk niet op een beetje tape.Jarcos schreef:Ik denk dus dat het allemaal wel te doen is ja. Gelukkig! Bedankt voor jullie tips. Ik moet er zeker wel voor zorgen dat bij het boren / tappen er geen ijzervijzel de versnellingsbak in valt? Doek eronder leggen ofzo?
En dan zeer langzaam te werk gaan en stofzuiger er bij nemen.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
- dirt-driver
- Quadfanaat
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 22 jul, 2008 21:24
wow! mooie warrior kerel
En wat betreft je grijze bougie, je hebt een mikuni carburateur neem ik aan?
Daar zijn wel losse hoofdsproeiers voor te krijgen. Schroef er 2 maten groter in, en probeer dan nog eens. Voel dan wel offie nog scherp reageerd.
Als ie traag reageerd en stotterd/klapperd ga dan weer terug met 2 maten, of evt 4. Net zo lang tot ie fel reageerd.
Heb je er trouwens wel een grotere in gedaan na de montage van je twin-air filter?
En wat betreft je grijze bougie, je hebt een mikuni carburateur neem ik aan?
Daar zijn wel losse hoofdsproeiers voor te krijgen. Schroef er 2 maten groter in, en probeer dan nog eens. Voel dan wel offie nog scherp reageerd.
Als ie traag reageerd en stotterd/klapperd ga dan weer terug met 2 maten, of evt 4. Net zo lang tot ie fel reageerd.
Heb je er trouwens wel een grotere in gedaan na de montage van je twin-air filter?
Bedankt man! Origineel zat er een 148 hoofdsproeier in. Bij de ombouw heb ik een Tovami jetkitje gebruikt, hierbij zat een 'MJ148' hoofdsproeier. Ik denk dat deze maten niet overeenkomen, en dat deze groter is dan de originele. Hij loopt zeker een stuk rijker. Trouwens, met het wijzigen van de gasnaaldpositie begint de boegie donker te kleuren, dus ik denk dat ik nog één positie lager ga en dat het dan perfect moet zijn