Aanschaf nieuwe quad?Tips graag
Aanschaf nieuwe quad?Tips graag
Hallo allemaal,
Ben een beetje nieuw in de quad wereld maar volg dit forum al een aantal weken voor tips en advies. Mijn vraag naar jullie toe is echter een advies of tips bij de aanschaf van een nieuwe quad voor mijn vader.
Deze heeft reeds een quad gedurende een geruime tijd. Maar na het volop leren rijden en vooral genieten van het quad rijden heeft hij besloten een nieuwe aan te schaffen. Zijn quad gebruik of rijgedrag is vooral op de weg en zeer af en toe eens een veldbaan maar zeker geen cross of het hardere werk. Hij zou ook graag hebben dat deze gehomologeerd is voor 2 personen zodat er eens iemand kan meerijden. Dus hij zou meer opteren voor een utility quad dan een sport quad voor het comfort.
Hij heeft zich laten verleiden door een kymco, een mxu 500 of mss 400. Nu is mijn vraag of jullie dit een zeer betrouwbare en geschikt quad vinden voor hem. Of zouden jullie hem toch een ander merk dat binnen dit budget (5000.00 a 6000.00 euro) en noden valt kunnen aanraden.
Tevens had ik willen vragen wat ongeveer de verzekering voor een +/- 500 cc bedraagt.
Alvast bedankt voor de tips en adviezen.
Groetjes
Barre
Ben een beetje nieuw in de quad wereld maar volg dit forum al een aantal weken voor tips en advies. Mijn vraag naar jullie toe is echter een advies of tips bij de aanschaf van een nieuwe quad voor mijn vader.
Deze heeft reeds een quad gedurende een geruime tijd. Maar na het volop leren rijden en vooral genieten van het quad rijden heeft hij besloten een nieuwe aan te schaffen. Zijn quad gebruik of rijgedrag is vooral op de weg en zeer af en toe eens een veldbaan maar zeker geen cross of het hardere werk. Hij zou ook graag hebben dat deze gehomologeerd is voor 2 personen zodat er eens iemand kan meerijden. Dus hij zou meer opteren voor een utility quad dan een sport quad voor het comfort.
Hij heeft zich laten verleiden door een kymco, een mxu 500 of mss 400. Nu is mijn vraag of jullie dit een zeer betrouwbare en geschikt quad vinden voor hem. Of zouden jullie hem toch een ander merk dat binnen dit budget (5000.00 a 6000.00 euro) en noden valt kunnen aanraden.
Tevens had ik willen vragen wat ongeveer de verzekering voor een +/- 500 cc bedraagt.
Alvast bedankt voor de tips en adviezen.
Groetjes
Barre
-
- Quadrunner
Het meerijden van personen vind ik niet zo'n goede keuze, omdat een quad dan erg anders reageert. Vooral bij hoge snelheden kan dit erg gevaarlijk zijn.
Er zijn volgens mij maar enkele quads waar je echt officieel met twee personen op mag, eentje die ik weet is de can-am outlander max, maar die ligt denk ik iets boven het budget .
Verzekering kun je het beste opvragen bij je verzekeringsmaatschappij, omdat dit erg verschilt! Het ligt aan de andere voertuigen die je hebt, hoe oud je bent etc.
Er zijn volgens mij maar enkele quads waar je echt officieel met twee personen op mag, eentje die ik weet is de can-am outlander max, maar die ligt denk ik iets boven het budget .
Verzekering kun je het beste opvragen bij je verzekeringsmaatschappij, omdat dit erg verschilt! Het ligt aan de andere voertuigen die je hebt, hoe oud je bent etc.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
- cyberdrone
- Quadracer
Ik heb een Kymco MXU 250 gehad en die was al gehomologeerd voor 2 pers, dus zal die 400 & 500 ook wel gehomologeerd zijn. Dit zijn ook al grotere modellen, dus met 2 daarop zitten is zeker mogelijk. Zoals Boncari reeds zei, een quad reageerd inderdaad anders als je er met 2 opzit, dus in het begin wel effe oppassen. Op Kymco heb je 2 jaar garantie en die zijn zeker en vast te vertrouwen. Kymco is jaarlijks aan het groeien en maken ook motoren voor oa BMW, dus het is echt geen troep, het is nog geen A merk, maar ook geen B merk, het zit er volgens mij wat tussenin.
Volgens mij geen slechte keuze
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
het blijft op polaris na, het meest verkochte merk in Frankrijk..
heb gisteren nog een testrit gemaakt op de mxu 400 , zalige machine
zeker meer dan goed voor het gebruik van je vader..
prijs is ook zeker interressant..
het is een vrij grote quad, met een zalig geluid.. trekt pittig op héél de lijn.. (tot ongeveer 85 km/u)
mooi design, beetje lexus-achtig met de witte lichten vanachter...
te krijgen in verschillende kleuren... zwart, groen, blauw en beige
12V stekker is ook aanwezig
onafhankelijke ophanging
enz...
enz...
ik vond hem super !
grz...
heb gisteren nog een testrit gemaakt op de mxu 400 , zalige machine
zeker meer dan goed voor het gebruik van je vader..
prijs is ook zeker interressant..
het is een vrij grote quad, met een zalig geluid.. trekt pittig op héél de lijn.. (tot ongeveer 85 km/u)
mooi design, beetje lexus-achtig met de witte lichten vanachter...
te krijgen in verschillende kleuren... zwart, groen, blauw en beige
12V stekker is ook aanwezig
onafhankelijke ophanging
enz...
enz...
ik vond hem super !
grz...
-
- Quadrunner
en waarom zou dit geen A merk zijn ? ik zie geen enkele reden waarom het geen A merk zou zijn.cyberdrone schreef:Ik heb een Kymco MXU 250 gehad en die was al gehomologeerd voor 2 pers, dus zal die 400 & 500 ook wel gehomologeerd zijn. Dit zijn ook al grotere modellen, dus met 2 daarop zitten is zeker mogelijk. Zoals Boncari reeds zei, een quad reageerd inderdaad anders als je er met 2 opzit, dus in het begin wel effe oppassen. Op Kymco heb je 2 jaar garantie en die zijn zeker en vast te vertrouwen. Kymco is jaarlijks aan het groeien en maken ook motoren voor oa BMW, dus het is echt geen troep, het is nog geen A merk, maar ook geen B merk, het zit er volgens mij wat tussenin.
Er zijn al zo veel topics waar je op elke kymco vraag weer begint over de kwaliteit en of het nu een A een B of een merk er tussen in is . We weten zo langsamerhand wel wat je van kymco vind en hoe goed de quads zijn volgens jou.cyclonedriver schreef:en waarom zou dit geen A merk zijn ? ik zie geen enkele reden waarom het geen A merk zou zijn.cyberdrone schreef:Ik heb een Kymco MXU 250 gehad en die was al gehomologeerd voor 2 pers, dus zal die 400 & 500 ook wel gehomologeerd zijn. Dit zijn ook al grotere modellen, dus met 2 daarop zitten is zeker mogelijk. Zoals Boncari reeds zei, een quad reageerd inderdaad anders als je er met 2 opzit, dus in het begin wel effe oppassen. Op Kymco heb je 2 jaar garantie en die zijn zeker en vast te vertrouwen. Kymco is jaarlijks aan het groeien en maken ook motoren voor oa BMW, dus het is echt geen troep, het is nog geen A merk, maar ook geen B merk, het zit er volgens mij wat tussenin.
greetz