Aankoop quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
ronny-vdv
Toeschouwer
Toeschouwer

Aankoop quad

Bericht door ronny-vdv »

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een quad voor speciale doeleinden. :?

Ik ben namelijk mindervalide en ga zeer graag op reis naar de bergen. Met een gewone rolwagen of electrische rolwagen geraak je de bergen niet in. :cry:
Deze zomer ben ik al naar de bergen geweest en stel vast dat de brede paden gemaakt zijn met kleine en grote kiezelstenen. Dit is heel moeilijk berijdbaar met een rolwagen en vraagt veel duwenergie van de begeleider. Hierdoor kunnen de vooraf gepaalde punten niet gehaald worden.

Je hoort mij misschien al komen.

Ik ben op zoek naar een soort quad die voor deze doeleinden kan gebruikt worden. Het is niet echt de bedoeling om de quad als voertuig te gebruiken voor op de openbare weg. Het mag wel, natuurlijk.

Hierbij wil ik ook de nadruk leggen op het milieuaspect, dwz. dat de quad zeer stil moet zijn en minimum aan gassen uitstoot. Ik weet niet of het electrisch kan.

Ik hoop dat jullie mij hints en tips kunnen bezorgen.

Hartelijk Dank.

Ronny
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

Een quad kan perfect omgebouwd worden zodat men alleen de handen nodig heeft voor hem te besturen.
Maar een quad is niet echt milieu-vriendelijk vrees ik... Van electrische quads die een volwassen persoon kunnen vervoeren heb ik persoonlijk nog niet gehoord.

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zitten die meer info kunnen bieden :wink:
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
THE DUCK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door THE DUCK »

L.D. schreef:Een quad kan perfect omgebouwd worden zodat men alleen de handen nodig heeft voor hem te besturen.
Maar een quad is niet echt milieu-vriendelijk vrees ik... Van electrische quads die een volwassen persoon kunnen vervoeren heb ik persoonlijk nog niet gehoord.

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zitten die meer info kunnen bieden :wink:
Ik denk aan de Kawasaki KFX 700 dit is een automaat
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

kymco heeft een speciale kit hiervoor, te verkrijgen via www.rent-a-quad.be
de kymco quads zijn milieuvriendelijk en stil hoor. ze voldoen allemaal aan de europese normen.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hoi,

Ik zou U aanraden voor een utility (4x4) quad.
Het merendeel van deze quads zijn automaat en hebben een grote en kleine versnelling,een kleine versnelling is toch wel noodzakelijk als je over langere stukken stapvoets wil rijden.
Milieu aspect :?: een quad is niet echt milieu vriendelijk.
Voor het geluid ; er bestaan extra geluidsdempers die je kan bij monteren zodat het geluid nog extra gedempt word.
Ook rekening houden dat je met een Quad (gemotoriseerd voertuig) niet overal mag komen :?:

grt. Karl
Fazer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Fazer »

Neem eens een kijkje op www.joskin.be
Daar staat een elektrische quad tussen.

Mvg.
Michel
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

dat milieu verhaal is een beetje wazig

(pas op tv gezien)
neem nou bijv de toyota prius, deze rijd zeer zuinig zegt men, dat is goed voor de schonelucht

alleen om zoon auto te produceren is niet zo schoon, en na verloop van tijd moeten er nieuwe accus in, das ook nie echt milieuvriendelijk
en die oude accus moeten ook verwerkt worden, alles bij elkaar is deze auto misschien wel meer belastend voor het milieu dan een traditoneeleauto

maar dat ziet de consument niet, wat deze auto komt uit japan, en dat is hun probleem daar, dat ze met mondkapjes over straat moeten
never drive faster then your angel can fly
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Ruff Ryder »

...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
ronny-vdv
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door ronny-vdv »

cyclonedriver schreef:kymco heeft een speciale kit hiervoor, te verkrijgen via www.rent-a-quad.be
de kymco quads zijn milieuvriendelijk en stil hoor. ze voldoen allemaal aan de europese normen.
Welke kit bedoel je ?

Iedereen wil ik al bedanken voor info en gedane moeite.

Ronny
Plaats reactie