Spoorvebreder bout ? ? ?
als ik het nu goed begrijp monteer je eerst de spoorverbreder op je naaf (dus van de 8 gaten zet je hem dus met 4 normale bouten vast)
dan monteer je in de overige 4 gaten de verbreder bouten en daar monteer je de velg tegen aan?
dus als je een spoorverbreder van 45 mm plus de bout van 60 mm is die 10,5cm aan elke kant breder?
of heb ik het nu helemaal verkeerd?

dan monteer je in de overige 4 gaten de verbreder bouten en daar monteer je de velg tegen aan?
dus als je een spoorverbreder van 45 mm plus de bout van 60 mm is die 10,5cm aan elke kant breder?
Hoi,tomas schreef:als ik het nu goed begrijp monteer je eerst de spoorverbreder op je naaf (dus van de 8 gaten zet je hem dus met 4 normale bouten vast)
Je monteerd de spoorverbreder op de 4 bestaande bouten. Dan monteer je de band op de Nieuwe bouten die dus 4,5 cm verder naar buiten staan.
De quad word dus aan ieder kand 4,5 cm verbreed dus totaal 9cm...
greertz
Kijk het zit zo.
Jij haalt je banden en spoorverbreders eraf. Dan zijn er 4 bouten die vanaf je wielhub komen. Daar schroef je dus die spoorverbrederbouten op. Dan is de quad dus 4,5cm aan bijde kanten verbreed.
Op die spoorverbrederbouten schroef je dus je normale spoorverbreders op dan komt hij nog is een keer 4,5 cm naar buiten.
Je kunt ook nu gewoon je wiel eraf halen. Dan zie je dus 4 bouten die vanuit je spoorverbreders komen. Daar schroef je dan die spoorverbrederbouten op en dan kan je wiel er weeer op .
MAAR, Dan komt er zo veel druk op je bouten die vanuit de wielhub, spoorverbreder komen dat ze gaan afbreken.
Dus hou het maar mooi bij de spoorverbreder die je nu hebt anders heb je de kans dat alles afbreekt.
greetz

Jij haalt je banden en spoorverbreders eraf. Dan zijn er 4 bouten die vanaf je wielhub komen. Daar schroef je dus die spoorverbrederbouten op. Dan is de quad dus 4,5cm aan bijde kanten verbreed.
Op die spoorverbrederbouten schroef je dus je normale spoorverbreders op dan komt hij nog is een keer 4,5 cm naar buiten.
Je kunt ook nu gewoon je wiel eraf halen. Dan zie je dus 4 bouten die vanuit je spoorverbreders komen. Daar schroef je dan die spoorverbrederbouten op en dan kan je wiel er weeer op .
MAAR, Dan komt er zo veel druk op je bouten die vanuit de wielhub, spoorverbreder komen dat ze gaan afbreken.
Dus hou het maar mooi bij de spoorverbreder die je nu hebt anders heb je de kans dat alles afbreekt.
greetz
- 
				z400_racer
 - Quadracer

wel, wat hier word voorgesteld zijn de bouten,gebruikelijk in toepassing MET de alu schijftomas schreef:sorry maar snap er nog geen hol van
ik heb zelf al spoorverbreders gemonteerd dus mijn quad is nu 9 cm breder
als ik die bouten nu koop wordt mijn quad dan nog breder Y/N
bedankt voor de moeite
wat je hebt is blijkbaar de andere soort van spoorverbreder
eigenlijk zijn dit gewoon 2 verschillende methoden die op hetzelfde resultaat uitkomen
als het dit is wat je bedoeld tenminste
LTZ-400   #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;

4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt dit zijn 2 verschillende. Maar ik zou ze dus niet ALLEBIJ monteren. Dit kan wel maar is niet verstandig.z400_racer schreef:wel, wat hier word voorgesteld zijn de bouten,gebruikelijk in toepassing MET de alu schijftomas schreef:sorry maar snap er nog geen hol van
ik heb zelf al spoorverbreders gemonteerd dus mijn quad is nu 9 cm breder
als ik die bouten nu koop wordt mijn quad dan nog breder Y/N
bedankt voor de moeite
wat je hebt is blijkbaar de andere soort van spoorverbreder
eigenlijk zijn dit gewoon 2 verschillende methoden die op hetzelfde resultaat uitkomen
als het dit is wat je bedoeld tenminste
greetz
Die kun je daarop monteren. Dit heb ik ook al eeder gezegt. Maar dan komt er veel te veel druk op je bouten te staan die uit je wielhub komen dat het niet meer verstandig is.
Maar als je het zo graag wilt zou ik zeggen probeer het maar. Dan zul je snel genoeg merken of ze sterk genoeg zijn of niet.
greetz
ps, die schijf bedoelen we dat alluminium deel van de spoorverbreders die je nu al hebt.

Maar als je het zo graag wilt zou ik zeggen probeer het maar. Dan zul je snel genoeg merken of ze sterk genoeg zijn of niet.
greetz
ps, die schijf bedoelen we dat alluminium deel van de spoorverbreders die je nu al hebt.
- 
				z400_racer
 - Quadracer

zoals ik al zei kan je ze enkel in combinatie MET een alu schijf monteren!tomas schreef:ow ok
maar het is dus niet verstandig om te doen ,kunne ze afbreken? heeft iemand dit al geprobeerd?
en ik kan ze dus ook zonder wheelspacer(schijf) monteren
mvg tomas
je kan proberen maar denk dat 99% van de mensen hier er wel vrij zeker van kan zijn dat dit niet meer veilig is...
btw, die schijf die ik bedoel is dezelfde als die van jou,enkel de gaten zullen wat anders geboord zijn
LTZ-400   #26
4 wheels 4 more fun!

4 wheels 4 more fun!
Hoi,
Volgensmij ben je bij die bouten geen schijven nodig.
Dit zijn gewoon 2 verschillende spoorverbreders.
De een is zonder schijf. Deze bouten schroef je gewoon op je bestraande bouten en dan monteer je je wiel erop.
De anders is met schijf aangezien dit sterker is en er mooier uitziet.
Maar om met 2 spoorverbreders aan elke kant te rijden is niet slim.
greetz

Volgensmij ben je bij die bouten geen schijven nodig.
Dit zijn gewoon 2 verschillende spoorverbreders.
De een is zonder schijf. Deze bouten schroef je gewoon op je bestraande bouten en dan monteer je je wiel erop.
De anders is met schijf aangezien dit sterker is en er mooier uitziet.
Maar om met 2 spoorverbreders aan elke kant te rijden is niet slim.
greetz

daarop monteren (ik rijd nooit offroad)