welke 2takt motorblok?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 190
- Lid geworden op: zo 08 okt, 2006 18:50
- Locatie: twaasland domein
welke 2takt motorblok?
ik begin te twijfel over de motorblok voor men trx250r
wat zou ik best doen voor de meeste power te hebben?
trx250r motor met 350cc cilinder of gelijk direct een 500cc 2takt motor eronder te steken maar wat is de beste 500cc 2takt blok voor onder een quad te zetten?
zoveel mogelijk info graag
wat zou ik best doen voor de meeste power te hebben?
trx250r motor met 350cc cilinder of gelijk direct een 500cc 2takt motor eronder te steken maar wat is de beste 500cc 2takt blok voor onder een quad te zetten?
zoveel mogelijk info graag
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Re: welke 2takt motorblok?
als je meer vermogen wil ben je het beste af met een 350cc kit van CT je moet dan wel je carters laten vrezen zodat de cilinder erin past.
Een 500cc blok kan ook maar dan zou je aleen het blok van een suzuki lt500 moeten nemen, omdat dat een balans as in zit.
in normale 500 2takt blokken uit een crosser zitten die niet, daardoor zal je quad heel erg gaan trillen waardoor er bijna niet op te rijden is.
Een 500cc blok kan ook maar dan zou je aleen het blok van een suzuki lt500 moeten nemen, omdat dat een balans as in zit.
in normale 500 2takt blokken uit een crosser zitten die niet, daardoor zal je quad heel erg gaan trillen waardoor er bijna niet op te rijden is.
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 190
- Lid geworden op: zo 08 okt, 2006 18:50
- Locatie: twaasland domein
Re: welke 2takt motorblok?
maar ik heb ook gezien dat bij eml quads ktm 500/540/640 2takt motorblokken inzitten
hebben deze dan ook een balans-as of niet?
hebben deze dan ook een balans-as of niet?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Re: welke 2takt motorblok?
thomas.vc schreef:maar ik heb ook gezien dat bij eml quads ktm 500/540/640 2takt motorblokken inzitten
hebben deze dan ook een balans-as of niet?
die hebben ook geen balans as.
Maar een EML frame is heel anders gebouwt dan een trx frame.
daarbij komt nog dat die EML quads ook onder je kont vandaan trillen.
het is maar net of je dat wil of niet.
Ik weet aleen wel dat 99% van de projecten die ik heb gezien met een 500 blok.
naderhand weer werd weg gedaan omdat er niet mee te rijden is.
CustomCoatingsHelvoirt
Ik moet bart hierin steunen, een lt500r blok zou ideaal zijn door z'n balans as, maar de kans om zo'n blok te vinden is heel klein.
Hier op het forum zit iemand met een trx250r met een cr500 blok onder, ik weet niet meer juist wie, maar ik kan me nog herinneren dat hij zei dat de quad enorm trilde.
Net zoals die LT500r met cr500 blok die nog van quadzillaboy was, trilde als een zot, en moest om de haverklap gaan lassen aan het frame...
Hier op het forum zit iemand met een trx250r met een cr500 blok onder, ik weet niet meer juist wie, maar ik kan me nog herinneren dat hij zei dat de quad enorm trilde.
Net zoals die LT500r met cr500 blok die nog van quadzillaboy was, trilde als een zot, en moest om de haverklap gaan lassen aan het frame...
-
- Quadracer
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
- Locatie: in de garage
- Contacteer:
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
je moet gewoon dit blokje reviseren. je hebt nu al een fris zuigertje erin dus is het zonde om daar niks mee te doen.
Ik hoop trouwens niet dat je de kop hebt los hebt gehad van de cilinder. want die zat er perfect op. Als ie los is geweest en er zonder goede pakking weer is opgedraait lekt ie gegarandeert. koppie is ietsie krom
Ik heb eventueel nog een complete set krukaslagers en carterpakkingen voor een blokrevisie liggen.
Een trx die goed loopt heb jij waarschijnlijk nog nooit mee gereden. daar heb je geen gebrek aan power alstie gewoon 250cc is.
Ik heb hier nog een trx die loopt als een speer. gewoon 250cc met een andere uitlaat en demper. loopt op een haar na net zo hard als een standaard yfz 450.
Ik hoop trouwens niet dat je de kop hebt los hebt gehad van de cilinder. want die zat er perfect op. Als ie los is geweest en er zonder goede pakking weer is opgedraait lekt ie gegarandeert. koppie is ietsie krom
Ik heb eventueel nog een complete set krukaslagers en carterpakkingen voor een blokrevisie liggen.
Een trx die goed loopt heb jij waarschijnlijk nog nooit mee gereden. daar heb je geen gebrek aan power alstie gewoon 250cc is.
Ik heb hier nog een trx die loopt als een speer. gewoon 250cc met een andere uitlaat en demper. loopt op een haar na net zo hard als een standaard yfz 450.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Ik rijd ook met 560 2 takt en voor mij trilt het ook enorm. Het is lastiger om mee te rijden dan een lichtere motor of een 4 takt 450 ofzo. Maar kleine aanpassingen zoals trillingsdempers, een goed stuur en een goede tandwielverhouding maken het al een stuk beter om te rijden.
Wat ProBlaster zegt ben ik het absoluut niet mee eens. Dan heb je op een verkeerd blok gereden, of het lukte door jouzelf niet zo goed, want ik geloof er niet in dat ze niet vooruit gaan. Kijk maar naar de Brus, die kan ermee rijden en om naar hem te kijken is echt een genot. Niet dat ik een ster ben op mijn quad, ik lig er al een tijdje uit namelijk
Wat ik zou doen met deze 250 is geen 500 erin zetten, vind het zonde van deze quad om er allemaal aan te gaan zitten prutsen. Ik zou een kit plaatsen.
Wat ProBlaster zegt ben ik het absoluut niet mee eens. Dan heb je op een verkeerd blok gereden, of het lukte door jouzelf niet zo goed, want ik geloof er niet in dat ze niet vooruit gaan. Kijk maar naar de Brus, die kan ermee rijden en om naar hem te kijken is echt een genot. Niet dat ik een ster ben op mijn quad, ik lig er al een tijdje uit namelijk
Wat ik zou doen met deze 250 is geen 500 erin zetten, vind het zonde van deze quad om er allemaal aan te gaan zitten prutsen. Ik zou een kit plaatsen.