uitlaat wordt gloeiend rood
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
-
- Quad Expert
- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
Toen m'n qued nieuw was had ik het ook voor. De dealer vertelde me dat het normaal was. Na enkele dagen of weken deed het zich niet meer voor. Geen veranderingen aan gedaan. Gewoon zo gelaten.
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is met je jetting, enkel dat er bij mij niets aan de hand was en dat ie enkel in het begin roodgloeiend werd.
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is met je jetting, enkel dat er bij mij niets aan de hand was en dat ie enkel in het begin roodgloeiend werd.
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
aanwijzen : die zit gewoon in de uitlaatdemperZ400-zot schreef:dat is voor mij iets helemaal nieuw eigenlijk , een catalysator op een quad , die mag je dan wel eens komen aanwijzen hehe
ik heb het voorval ook wel dat mijn voorbocht rood wordt van de volledige yoshimura uitlaatlijn , nochtans heeft hij een goede verbranding want de bougie heeft koffie met melk kleur .
ik heb de quad al op 2 plaatsen binnengedaan , de dealer waar ik mijn quad kocht en piranha racing en daar zeggen ze dat alles in orde is , ik kan de naftnaald wat hoger zetten en grotere srpoeiers steken maar dan heeft hij bij de hogere toeren de neiging van wat te verzuipen niet fel maar hem houd in dan , nu gaat hij super goed maar toch wordt de voorbocht rood .
dus hier wacht nog iemand op een verklaring hiervoor
greetz
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
ok erg bedanktcyclonedriver schreef:het gaat hier wel over een standaarduitlaat. uithalen mag je niet doen, dient om het milieu te beschermen.Z400-zot schreef:kheb mijn yoshi al een paar keer opengehad en als ge beweerd dat er een cat in zit , moogde hem er gerust kome uithalen , da houd toch maar tege ...
ja is een gewone uitlaat
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
ja 50 cc scooters hebben een katalisator maar die zit meestal in de demper en die buizen worden niet rood gloeiend en bij een quad heb je een spark agrestor en deze zit ook in de demper wat eigenlijk ook wel een naverbranding bezorgd maar hierdoor wordt de uitlaat buis niet rood gloeiend
dit is eigenlijk nog niks invergelijking wat ik al bij mijne 700 gezien heb toen ik hem pas had
dit is eigenlijk nog niks invergelijking wat ik al bij mijne 700 gezien heb toen ik hem pas had
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ten eerste :het magische woord voor diegene die er nie mee kunnen leven dat hun uitlaat rood word ... isolatietape (voor uitlaten weliswaar),die verdeelt de warmte beter zodat de uitlaat gelijkmatiger warm wordt en voorkomt barsten( heeft touwens te maken met de mindere qualiteit van het metaal)
ten tweede : voor alle voertuigen(zoals quads, crossmotors, monobikes... enz... ) die veel trillingen veroorzaken is het niet bepaald voordelig omdat een katalysator een vrij gevoelig stuk(steen) is, dit zou na een zeer korte tijd lostrillen en de uitlaat via de normale weg verlaten(bye bye katalysator).
ten derde : om een katalysator deftig te laten werken moet het voertuig uitgerust zijn met een lambda-sonde(deze meet het mengsel,of wat er van overblijft)omdat een katalysator een bepaald mengsel en temp° moet hebben om het meeste rendement te behalen. Bijkomend kan men enkel bij een injectie motor constant de mengsel verhouding aanpassen,vermits de meeste quads nog geen injectie-motor hebben ...( ik zeg wel meeste er zijn uitzonderingen natuurlijk maar dat zijn enkel de nieuwste modellen).
ik sta natuurlijk nergens meer van versteld maar dit zijn maar een paar puntjes van mijn theorie,
een andere theorie is ... eerst zien dan geloven ...
dus laat het ons zien ... haal hem uit elkaar, neem een foto en post hem ...
grtz wes
ten tweede : voor alle voertuigen(zoals quads, crossmotors, monobikes... enz... ) die veel trillingen veroorzaken is het niet bepaald voordelig omdat een katalysator een vrij gevoelig stuk(steen) is, dit zou na een zeer korte tijd lostrillen en de uitlaat via de normale weg verlaten(bye bye katalysator).
ten derde : om een katalysator deftig te laten werken moet het voertuig uitgerust zijn met een lambda-sonde(deze meet het mengsel,of wat er van overblijft)omdat een katalysator een bepaald mengsel en temp° moet hebben om het meeste rendement te behalen. Bijkomend kan men enkel bij een injectie motor constant de mengsel verhouding aanpassen,vermits de meeste quads nog geen injectie-motor hebben ...( ik zeg wel meeste er zijn uitzonderingen natuurlijk maar dat zijn enkel de nieuwste modellen).
ik sta natuurlijk nergens meer van versteld maar dit zijn maar een paar puntjes van mijn theorie,
een andere theorie is ... eerst zien dan geloven ...
dus laat het ons zien ... haal hem uit elkaar, neem een foto en post hem ...
grtz wes
impossible is just a word