Hallo,
ik ben al een tijdje aan het nadenken om een quad te kopen om naar het werk te rijden,
in totaal doe ik elke dag 20 km van en naar het werk,
en ik dacht als ik een quad koop kan ik mijne diesel thuis door de week late staan
en int weekend gebruiken voor langere afstanden,
mijn voorkeur van quad gaat zowieso uit naar een yamaha raptor,
maar ik twijfel nog tussen een 450 of een 660.
Vinden jullie het de moeite om hiervoor een quad te kopen en zouden jullie mij ongeveer het gemiddeld verbruik
kunnen vertellen van beide quads in normaal baangebruik?
alvast bedankt
Dimitri
Beslissing aankoop quad
Dus als ik hem enkel gebruik om door de week (4 werkdagen van de 5) te rijden
vallen de kosten al bij al nog mee?
kzal er maar een goei 80 tot 100 km per week mee rijden...
tis voor mij ook een beetje voor de fun, heb altijd al een quad willen hebben
slijtage en onderhoud daar had ik wel op gerekend, das bij een wagen ook hè
Dimi
vallen de kosten al bij al nog mee?
kzal er maar een goei 80 tot 100 km per week mee rijden...
tis voor mij ook een beetje voor de fun, heb altijd al een quad willen hebben
slijtage en onderhoud daar had ik wel op gerekend, das bij een wagen ook hè
Dimi
- yamahakoppel
- Quad GOD

ik zou voor de 660 gaan want de 450 is meer een cross quad en heeft meer onderhoudt nodig
het verbruik hangt veel van de rijstijl af en de tandwiel verhouding als je hem laag in toeren kunt houden drinkt die ook wel minder maar je kunt toch rap 7 à 8 l /100 km tellen bij normaal baan gebruik
ik zelf zit rond de 6,5 à 7 l met mijne 700 raptor maar ken mensen die rond de 9 l komen en dit tijdens een gezamelijke rit
het onderhoud laat ik om de 2000 km doen en dit is op jaar basis toch een dure grap want had toch 10.000 km op 1 jaar
dus voor goeie koop te rijden moet je een quad niet kopen maar als je zegt ik wil dit voor de fun en neem al de rest erbij dan zou ik het zeker aanraden want fun kun je hebben met een quad
het verbruik hangt veel van de rijstijl af en de tandwiel verhouding als je hem laag in toeren kunt houden drinkt die ook wel minder maar je kunt toch rap 7 à 8 l /100 km tellen bij normaal baan gebruik
ik zelf zit rond de 6,5 à 7 l met mijne 700 raptor maar ken mensen die rond de 9 l komen en dit tijdens een gezamelijke rit
het onderhoud laat ik om de 2000 km doen en dit is op jaar basis toch een dure grap want had toch 10.000 km op 1 jaar
dus voor goeie koop te rijden moet je een quad niet kopen maar als je zegt ik wil dit voor de fun en neem al de rest erbij dan zou ik het zeker aanraden want fun kun je hebben met een quad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Hey Yamahakoppel,yamahakoppel schreef:ik zou voor de 660 gaan want de 450 is meer een cross quad en heeft meer onderhoudt nodig
bedankt voor het volledige antwoord, hier ben ik al een stuk verder mee
voor mij zou hij idd alleen maar dienen om wat fun te hebben als ik op en af het werkt rij en alleen maar daar voor hoor
de andere kosten (onderhoud e.d.) zal je bij elk voertuig er moeten bij nemen vrees ik
dan ga ik stillekes aan eens beginnen rondkijken vor een goede 2de hands quad
Aan iedereen bedankt voor de antwoorden
Dimi