Bashan 200cc geeft klappen
Bashan 200cc geeft klappen
Hallo allen ik heb een Bashan 200cc en als ik op de weg rijd en mijn gas dicht doet geeft hij een klap.
En als ik volgas in z'n 4 rijd rijd hij niet optimaal speel ik met het gas gaat het beter.
is dit de onsteking of heb het met de verbranding te maken heb het luchtfilter al schoon gemaakt.
Groetjes Frans
En als ik volgas in z'n 4 rijd rijd hij niet optimaal speel ik met het gas gaat het beter.
is dit de onsteking of heb het met de verbranding te maken heb het luchtfilter al schoon gemaakt.
Groetjes Frans
schoonmaken
of is het verstandig om mijn carboratur schoon te maken daar bedoel ik uit elkaar halen ook de sproeiers
geprobeerd
Nou ik heb het klemringetje veranderd naar de laaste toen leek het wel dat hij verzoop.
dus ben ik er twee omhoog gegaan toen kwam hij duidelijk te kort.
dus weer terug waar hij stond.
Daarna mijn carborateur uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt.
ook het zeefje tussen de tank en de caborateur.
Loopt wel beter maar blijft klappen geven als ik vol gas rij en dan mijn gas dicht doet.
En als ik in z'n 4 rijd vol gas dan gaat hij sputteren als ik dan met mijn gas speel gaat het beter maar loopt niet optimaal
Als ik optrek en door schakeld gaat het prima het zit echt in de top van mijn motor.
Kan het ook iets anders zijn of ligt het echt aan de toevoer van de benzine.
is het mogenlijk dat het zeefje de oorzaak is.
Alvast bedankt Frans
dus ben ik er twee omhoog gegaan toen kwam hij duidelijk te kort.
dus weer terug waar hij stond.
Daarna mijn carborateur uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt.
ook het zeefje tussen de tank en de caborateur.
Loopt wel beter maar blijft klappen geven als ik vol gas rij en dan mijn gas dicht doet.
En als ik in z'n 4 rijd vol gas dan gaat hij sputteren als ik dan met mijn gas speel gaat het beter maar loopt niet optimaal
Als ik optrek en door schakeld gaat het prima het zit echt in de top van mijn motor.
Kan het ook iets anders zijn of ligt het echt aan de toevoer van de benzine.
is het mogenlijk dat het zeefje de oorzaak is.
Alvast bedankt Frans
bashan
bij mij was de tank ook vies aan de binnen kant[verf resten en ijzervijsel]
toen de benzine slang vernieuwt met een benzinefilter er tussen[kan je gewoon halen bij een automatriaal zaak]
denk er goed om;dat de benzineslang niet telang is,en dat de benzine toevoer van boven naar beneden gaat[hevel efect]
de luchtschroef moet je 2,5 slag uitdraaien[dus eerst helemaal indraaien,dan 2,5slag uitdraaien]
de originele bogie moet je vervangen voor een NGK
en de carter ontluchtslang van je luchtfilter afhalen[gewoon naar beneden laten hangen
heb je er nu een grotere hooftsproeier in?ik rij zelf nog met de originele
toen de benzine slang vernieuwt met een benzinefilter er tussen[kan je gewoon halen bij een automatriaal zaak]
denk er goed om;dat de benzineslang niet telang is,en dat de benzine toevoer van boven naar beneden gaat[hevel efect]
de luchtschroef moet je 2,5 slag uitdraaien[dus eerst helemaal indraaien,dan 2,5slag uitdraaien]
de originele bogie moet je vervangen voor een NGK
en de carter ontluchtslang van je luchtfilter afhalen[gewoon naar beneden laten hangen
heb je er nu een grotere hooftsproeier in?ik rij zelf nog met de originele
bedankt
Ja de orginele sproeier zit er in
Ik ga het allemaal proberen wat je heb geschreven alvast bedankt.
Nu gaat het niet wand vanmiddag brak de bout van mijn uitlaat op de cilinderkop af heb het blok gedemonteerd en weg gebracht hij is dinsdag pas klaar eerder hadden ze geen tijd.
jammer maar kan gebeuren.
Dus dinsdag gaat het blok er weer in en gaan we verder.
Groetjes Frans
Ik ga het allemaal proberen wat je heb geschreven alvast bedankt.
Nu gaat het niet wand vanmiddag brak de bout van mijn uitlaat op de cilinderkop af heb het blok gedemonteerd en weg gebracht hij is dinsdag pas klaar eerder hadden ze geen tijd.
jammer maar kan gebeuren.
Dus dinsdag gaat het blok er weer in en gaan we verder.
Groetjes Frans
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
je hebt je luchtfilter gekuist.
als je die terug in geolieet hebt heb je er niet te veel op gedaan?
als ik je uitleg zo lees zit je probleem daar.
ik heb dit in het begin ook voorgehad je moet je luchtfilter eens uitknijpen als je hem eerst in een huishoudrolpapier rolt.
er gaat olie uitkomen en die is er teveel aan, daardoor krijgt hij niet genoeg lucht en verzuipt hij als je rijd in hoge toeren.
grtz jelle
als je die terug in geolieet hebt heb je er niet te veel op gedaan?
als ik je uitleg zo lees zit je probleem daar.
ik heb dit in het begin ook voorgehad je moet je luchtfilter eens uitknijpen als je hem eerst in een huishoudrolpapier rolt.
er gaat olie uitkomen en die is er teveel aan, daardoor krijgt hij niet genoeg lucht en verzuipt hij als je rijd in hoge toeren.
grtz jelle
raptor 660 power
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 12 aug, 2008 21:18
- Locatie: Moorsele
hoi:
ik rij ook met een Bashan 200. Had ook die problemen.
Ik heb er een k&n luchtfilter opgezet en een deftige uitlaat. Ook heb ik zijn toerental iets omhoog gebracht, want hij durfde wel
eens stil vallen aan de lichten. Het knallen in de uitlaat is wel eigen aan Bashan. Als je ze perfect laat afstellen bij een dealer
zal hij het ook blijven doen.
Die 200 is wel niet zo ideaal voor veel weg gebruik. Wel presteren ze fantastisch off-road ! Ze hebben heel veel power in 1st , 2de en
3de. De 4 de versnelling is eerder om rustig te rijden op de weg.
Groeten
Borre
ik rij ook met een Bashan 200. Had ook die problemen.
Ik heb er een k&n luchtfilter opgezet en een deftige uitlaat. Ook heb ik zijn toerental iets omhoog gebracht, want hij durfde wel
eens stil vallen aan de lichten. Het knallen in de uitlaat is wel eigen aan Bashan. Als je ze perfect laat afstellen bij een dealer
zal hij het ook blijven doen.
Die 200 is wel niet zo ideaal voor veel weg gebruik. Wel presteren ze fantastisch off-road ! Ze hebben heel veel power in 1st , 2de en
3de. De 4 de versnelling is eerder om rustig te rijden op de weg.
Groeten
Borre
Bashan 200st-7 Raptor