juist 18 en quad willen versta het nog moeilijk.
-
- Toeschouwer
juist 18 en quad willen versta het nog moeilijk.
hallow iedereen ,
ik zoek nu al enkele dagen achter info over het volgende :
ik word nu bijna 18 jaar en ga dan voor men rijbewijs B
maar ik zou dan graag een quad hebben.
hoeveel cc mag ik dan mee rijden ?
ik zie vaak staan tot 25 kw of 11 kw ?
wat betekend dit dan zijn dit de cc's of wat?
mag ik dan voorbeeld met een 200 cc quad rijden of niet?
want op andere site's lees ik dan dat je 2 jaar jou rijbewijs moet hebben voor je mag rijden met een motor .
en dan voor mijn motorrijbewijs moet ik 21 zijn.
dus ik versta het niet helemaal
bedankt groetjes
ik zoek nu al enkele dagen achter info over het volgende :
ik word nu bijna 18 jaar en ga dan voor men rijbewijs B
maar ik zou dan graag een quad hebben.
hoeveel cc mag ik dan mee rijden ?
ik zie vaak staan tot 25 kw of 11 kw ?
wat betekend dit dan zijn dit de cc's of wat?
mag ik dan voorbeeld met een 200 cc quad rijden of niet?
want op andere site's lees ik dan dat je 2 jaar jou rijbewijs moet hebben voor je mag rijden met een motor .
en dan voor mijn motorrijbewijs moet ik 21 zijn.
dus ik versta het niet helemaal
bedankt groetjes
voor een quad heb je enkel je auto rijbewijs nodig.
mag je alle quads mee rijden.
quad wordt op papier ingeschreven met 15kw (vermogen).
maar werkelijkheid is dit wel wat meer.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heey.
hier een paar antwoordjes. je moet een auto rijbewijs hebben om op een quad te mogen rijden(over de weg hea). je mag met zoveel cc rijden als dat je wilt. je mag dus op een 200cc rijden maar ook op een 700cc. volgens mij is die tot 25 kw regel alleen als je je motorrijbewijs hebt,. voor je autorijbewijs geld dit volgens mij niet.
hier een paar antwoordjes. je moet een auto rijbewijs hebben om op een quad te mogen rijden(over de weg hea). je mag met zoveel cc rijden als dat je wilt. je mag dus op een 200cc rijden maar ook op een 700cc. volgens mij is die tot 25 kw regel alleen als je je motorrijbewijs hebt,. voor je autorijbewijs geld dit volgens mij niet.
-
- Toeschouwer
haah oke bedankt iedereen hoor !coolboyke schreef:ind zo is hetICHE schreef:voor een quad heb je enkel je auto rijbewijs nodig.
tis dus simpelder als iedereen et zo uitlegt thoh
ben blij dat et tog mag en dus opvoeren in regel kan ik ook doen?
want de politie kan niks controleren?
want ik moet met een nummerplaat dus al kan de quad 120 rijden het is niet erg?
hartelijk bedankt hoor iedereen !
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
je mag volgens mij wel een quad opvoeren , een auto mag dat toch ook , en mijn quad is een auto , dus mag dat anders mag je ook geen auto op voeren , en je krijgt wie ik een motorkentekenplaat . weet niet of dat bij alle is .
en je moet gewoon rijden wat er aan staat gegeven , op de autobaan mag je 100 rijden , normaal doe je dat dan ook , en als je 80 moet doe je dat ook , precies het zelfde wie een auto , aleen je zit op een quad
en je moet gewoon rijden wat er aan staat gegeven , op de autobaan mag je 100 rijden , normaal doe je dat dan ook , en als je 80 moet doe je dat ook , precies het zelfde wie een auto , aleen je zit op een quad
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
daar ben je dus fout hé, een auto mag je ook niet zomaar opvoeren, normaal moet je na iedere verandering (chassis of motor) opnieuw je auto laten homologeren of keuren, maar in praktijk ...
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
- raptor350
- Quadracer
De yamaha blaster 200cc ( 2takt) is een zeer goede beginnersquad. het forum hier staat vol info over de blaster ( zoekfunctie maar eens gebruiken )jootn schreef:thehe maar wat zouden jullie me aanraden als beginnend?
kheb wel al wat ervaring reed met pitbike 125 cc op circuit
en heb al paar kren ook op circuit met quad 110 cc ( wel automaat )
wat denken jullie van een 200 cc?
hoerap rijd dit ongeveer? en kwa lawaai kan je daar makkelijk iets aan doen?
origineel rijdt het zo'n echte 95km/u en trekt nog goed door. Als je enkel op de baan rijd, kan je wat gaan prutsen met de twv = meer topsnelheid maar wat minder trekken, dit is handig als je veel op de baan rijd, on-road dus.
Een blaster met originele uitlaat maakt echt niet veel lawaai hoor, valt zeer goed mee
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Als je een blaster koopt voor over de weg zul je veel in hoog toeren rijden en veel moeten schakelen omdat de versnellingen vlak achter elkaar zitten.Tiesko schreef:Juist, een Yamaha Blaster is heel goed om mee te beginnen.. Ik heb deze namelijk als eerste quad en ik ben er zeer tevreden over!
Je vind ze alleen moeilijk in Nederland, als je eentje wilt met kenteken... maar ze lopen fijn en maken ( mits onopgevoerd ) niet veel lawaai..
Groet!
Dus als je nou zorgt dat je een groter voortandwiel of een paar tandjes kleiner achter tandwiel worden de versnellingen langer en zul je een hogere top hebben. Maar je levert wel wat in op de trekkracht maar dat valt weer te composeren met een snelle uitlaat en open luchtfilter
succes
greetz