Welke (betaalbare) quad voor lange reis met 2?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
rubenvdw
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 aug, 2008 11:00

Welke (betaalbare) quad voor lange reis met 2?

Bericht door rubenvdw »

Hallo,

Ik ben een 26-jarige Belg en wil op middenlange termijn met mijn Nederlandse vriendin voor een jaartje op reis vertrekken. We hopen stilletjes dat dat met de quad kan en ik heb dan ook al wat huiswerk gemaakt.

Toch kan ik zeker nog heel wat tips gebruiken in mijn zoektocht naar het juiste merk/model.

We willen graag met z'n 2'en + volledige bagage (+/- 50 kg) op pad.
Het zou een mengeling worden van lange stukken asfalt en intensieve stukken off-road.
Topsnelheid is geen prioriteit, budget kan dat wel zijn.
Klopt het dat ik uitsluitend modellen met cardans in overweging kan nemen?

Na mijn huiswerk kwam ik als ideaal model uit bij een Cam-Am Outlander Max. Voor mijn budget is dat niet ideaal, dus hoop ik op alternatieven.

Ik zou de "all-in"prijs graag onder de 10 000 € houden (hoe meer eronder hoe liever :) )
Ik dacht bvb aan een TGB Blade 425 (zeer complete limited edition à 8 000 €), nog suggesties?

Klopt mijn huiswerk en wat zijn de eventuele alternatieven?

Greetz,
Ruben
THE DUCK
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: za 12 jul, 2008 19:49

Bericht door THE DUCK »

Kawasaki heeft nu de KVF750
Dat is een 750 cc met injectie plus hij is 4x4
naar het schijnt rijd hij zalig en er is zeker plaats voor twee

Veel sucsess
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Ik denk dat je verschillende opties hebt, maar het valt een beetje te zien hoe groot en zwaar jullie zijn :?
Als je niet te grote mensen zijn kunnen jullie een gewone 4x4 aan, en hoef je niet echt een MAX versie aan te schaffen.
Buiten can-am, en artic cat is er nog het merk GOES die een max versie heeft en die is zeer schappelijk qua prijs (onder de 8000€) Dit is wel maar een 500cc.. dus weet niet of die genoeg power gaat hebben om constant 2 personen en bagage te moeten sleuren.

Persoonlijk als je een serieuze rit gaat doen, denk ik wel dat het ook belangrijk is om nu en dan eens aan onderdelen te denken, en die ga je sneller te pakken krijgen als met een bekend merk hebt (Suzuki, Kawa, Yam ..)

Wat denk je van een suzuki kind quad 700 :?: Deze zijn voor het ogenblik voor een mooi prijsje te krijgen (Zeker onder de 10000€) omdat er een 750 is uitgekomen. Het is een robuuste quad, met genoeg vermogen en goede zithouding :knikduim:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Als ik je plan zo hoor, zou een side by side handiger zijn denk ik...
Maar dan kom je niet toe met 10.000 euro ...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

L.D. schreef:Als ik je plan zo hoor, zou een side by side handiger zijn denk ik...
Maar dan kom je niet toe met 10.000 euro ...
Jawel, de nieuwe Kymco UXV 500 cc kost net geen 9000€

en hier kun je een review vinden
http://www.quad-infos.com/essai-1348-kymco-uxv-500.html
http://www.atvsource.com/articles/machi ... xv_500.htm
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Kortvrint
Quadrider
Quadrider
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 29 nov, 2004 18:01
Locatie: west vlaanderen

Bericht door Kortvrint »

Ik zou zelf een niet te oude kawasaki 750 kopen. dan kan je nog vele nuttige opties er op plaatsen binnen je budget.
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Lievenv
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 16:48
Locatie: Ronse ( Oost Vlaanderen )
Contacteer:

Bericht door Lievenv »

Kijk vooral uit achter een quad waar je met 2 op MAG...
Je mag niet op alle quads met 2 personen zitten.
Mijn website ? [ www.lievenlens.be ]
karl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 308
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 07:33

Bericht door karl »

Hoi,

De kawa brute force kvf 700 of 750 zijn ferme machine's
maar wel even melden dat deze veel benzine slurpen :bier:
Daar moet je wel ook wat rekening mee houden als je lange afstanden wil doen.

grt.
Lucky 20
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 21:25

Bericht door Lucky 20 »

wat denk je van de POLARIS SPORTSMAN 500
voor een prijs van 7500 euro?

kan je gerust met 2 op. is redelijk zuinig. en heeft wel wat power

goeie dealer in het antwerpse
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Bericht door cyclonedriver »

kymco MXU 500. is goed en betaalbaar. heeft zijn kwaliteiten al bewezen, ook in de woestijn en de BAJA 500. er is ooit al iemand met een MXU 250 de wereld rondgetrokken zonder problemen. die reed wel alleen met bagage, dus die 500 zal dat zonder problemen met 2 doen. en het grote pluspunt : hij is gehomologeerd voor 2 personen (een echte europese homologatie, dus geen geklungel met extra lichten en pinkers)
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

cyclonedriver schreef:kymco MXU 500. is goed en betaalbaar. heeft zijn kwaliteiten al bewezen, ook in de woestijn en de BAJA 500. er is ooit al iemand met een MXU 250 de wereld rondgetrokken zonder problemen. die reed wel alleen met bagage, dus die 500 zal dat zonder problemen met 2 doen. en het grote pluspunt : hij is gehomologeerd voor 2 personen (een echte europese homologatie, dus geen geklungel met extra lichten en pinkers)
Idd Kymco is niet te onderschatten, rijden en zitten goed en hun verbruik is ook vrij laag tegenover andere merken.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie