Informatie Supermoto Doornik 24 augustus 2008

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Informatie Supermoto Doornik 24 augustus 2008

Bericht door Vyrena »

Dit kreeg ik van de MON:

Op zondag 24 augustus vindt dan eindelijk de eerstewedstrijd voor de Supermoto Cup der Lage Landen 2008 plaatsin het Belgische Doornik, of Tournai zoals de Franstaligendeze plaats noemen. De Belgische zusterorganisatie van MON binnen de IMBA, deVMCF, organiseert deze wedstrijd in samenwerking met MON. DeMON officials zullen in samenwerking met de VMCF dezewedstrijd onder toepassing van het MON Supermoto reglement,MON wedstrijdprogramma en de MON verzekering in goede banengaan leiden. Als deze eerste wedstrijd goed bevalt, is het de bedoelingdat er in 2009 meerdere wedstrijden in België zullen wordengeorganiseerd voor een gezamenlijk kampioenschap van MON enVMCF. De VMCF heeft al een keer eerder een Supermoto wedstrijdgeorganiseerd en dat bracht direct 183 rijders aan de start.De VMCF hoopt veel Nederlanders aan de start te krijgen. Hieronder treft u ook de belangrijkste informatie aan overde wedstrijd in Doornik. Locatie De wedstrijd vindt plaats op een unieke site, nl. de DoornikExpo, waar ook de Expohallen en het voetbalstadion van RSCDoornik zijn gevestigd. Circuit Het circuit is gelegen aan Rue de Breuze 7500 Tournai -DoornikOp de autoweg E42 A8 Brussel-Rijsel is het de afrit 33Tournai Expo. Doornik ligt tussen Kortrijk en Brussel. Er is mogelijkheid tot gratis overnachting op zaterdag bijhet circuit. Trainen op zaterdag is niet mogelijk. Voorverdere informatie belt u naar 0032-475260044.De prijsuitreiking vindt plaats op de hoofdtribune vanvoetbalstadion RSC Doornik, gelegen naast het circuit. KostenStartbewijshouders van MON betalen 20,00 euro inschrijfgeld Inschrijfgeld 20,00 euro p.p. indien in bezit van een MONSupermoto 2008 startbewijs Dagverzekering en inschrijfgeld 40,00 euro p.p. indien geenMON Supermoto 2008 licentie Iedere Supermoto rijder, met of zonder licentie, kaninschrijven. WedstrijdklassenAan de start komen de Pitbikes, Senioren, Nationalen, Intersen Quads. Huurtransponder Een huurtransponder kost 20,00 euro per stuk en er is eenbeperkt aantal huurtransponders beschikbaar. DUS NOTEER HET VAST IN DE AGENDA, ZONDAG 24 AUGUSTUSSUPERMOTO IN DOORNIK. IEDEREEN DIE INTERESSE HEEFT MAGHIERAAN DEELNEMEN. Via onze website is het al mogelijk om je voor dezeSupermoto in te schrijven. Heb je interesse, ga dan snelnaar WWW.MON.NL

Iemand die hieraan meedoet?
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mich_banshee »

Ik kan helaas niet 24 augustus, herexamens :cry:
Maar in september wil ik zeker eens deelnemen, laat maar weten wanneer er nog zo van die activiteiten zijn in belgie
ciao
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Hallo,

ik volg het supermotard.be forum ook zo'n beetje, en daar is al een en ander vertelt geweest over deze wedstrijd.
Ik zal hier even de link plaatsen.
http://www.supermotard.be/modules.php?n ... ic&t=13215
Ik zeg dit enkel ter info, zodat iedereen op de hoogte is.
Spijtig genoeg zit ik ook met herexamens, dus ook ik zal er niet zijn.
Maar ik ben toch van plan binnekort eens deel te nemen aan een wedstrijd.

Ik weet dat het niet echt de juiste plaats is om dit te vragen, maar doe het toch maar.
Weet er iemand waar je met sm quad mag trainen?

Vdm 88
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Bij mijn weten kan dat enkel op circuit van Bilstain in België
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Olivier
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Olivier »

Heeft iemand enig idee of dit de moeite is om als quader aan de start te gaan staan?
Zijn er redelijk wat quads of rij je er maar met 3?
2009 W-TEC crf450-R
Tony
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tony »

Ik ben er in ieder geval bij!
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

Olivier schreef:Heeft iemand enig idee of dit de moeite is om als quader aan de start te gaan staan?
Zijn er redelijk wat quads of rij je er maar met 3?
ze waren met 4 olivier :wink: maxime cluydts heeft op zijn gemakje de 2reeksen gewonnen..

de supermotard in belgie is wel een beetje aan het uitsterven vind ik :roll:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

In Frankrijk heeft het even herleefd doordat vorig jaar Warnia Supermotard deed maar ook daar is het steeds minder. In Frankrijk wel nog mooi kampioenschap en mooie circuits.

Komt er nu nog een Bikers Challenge deze winter ?
Olivier
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Olivier »

Tijdens de chrono ben ik eraf gegaan dankzij tony :verymad:
Zoals de meeste wel weten rijdt tony met een vls 560 2-takt.
Aangezien ik maar met 450 cc rij kan ik niks beginnen tegen hem op de rechte stukken!
Tijdens de chrono mocht ik starten na tony. Na een ronde of 2 alles wat afgekeken te hebben probeerde ik tony steeds voorbij te gaan om een goede chrono te kunnen afleggen.
Het stond niet meneer zijn woordenboek stond om mij voorbij te laten, ondanks dat ik sneller kon en ik het hem dit duidelijk liet merken! Na enkele keren mij de pas af te snijden bij het ingaan van de bocht dacht ik van "laat ook maar al, ik zak wel terug zodat ik op mijn gemak mijn eigen tempo kan rijden. "
Juist dan, bij het opgaan van de gravel (ik bevond mij +- 5 meter achter hem), sloeg hij alles dicht! waarom, hoe of wat mag god weten maar ik werd volledig verrast, sloeg ook alles dicht en ging, door de steentjes die zich een deel op de baan bevonden, scheef waardoor ik eraf ging.

resultaat:

gebroken duim en deze morgend geopereerd! :muur:
2 pinnen in mijn duim gestoken en 7 weken uit!

Int vervolg denk je maar eens na voordat je mensen de pas af snijdt, om toch maar niet voorbij te laten! En dat tijdens een chrono rit (tijdens wedstrijd is het de bedoeling niemand voorbij te laten! en dan nog...) , voor die stomme amateur bond terwijl er slechts 5 quads aan de start 'zouden' komen. zelfs nadat ik al enkele keren serieus luid geroepen had naar u toen ge mij liever liet crashe dan mij voorbij te laten gaan!

bedankt! :x

Dit moest toch even van mijn lever :verymad:
2009 W-TEC crf450-R
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

en ze hadden geen blauwe en rode vlag mee !? alleen een gele en een rood-gele.
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

supermoto

Zeer spijtig voorval, olivier, en hoop dat je goed revalideert en geen blijvende letsels hebt.
ik had u graag eens ontmoet op een van de supermoto wedstrijden. maar dat komt er wel nog eens van.(mss in battice?)
De categorie van de quads in de supermoto is idd met uitsterven bedreigd, maar eerlijk gezegd, ik ben student en ik kan het financieel niet opbrengen om elke keer naar de ardennen vanuit gent te rijden om eens met de quad te cheesen.
Ik vraag me af of het effectief zo moeilijk is om soortgelijke wedstrijden te organiseren in oost-vlaanderen? waarschijnlijk ligt het probleem bij de verzekering, wie zulke evenementen wil verzekeren. Wat de locatie betref: in de haven, industrieterrein, vliegpleinen zijn er toch genoeg in vlaanderen?
grz michel
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Ik vind het ook zeer spijtig van het voorval.
Een spoedig herstel toegewenst.

Wat betreft het uitsterven van de superquader, we zijn toch al met 3 die willen deelnemen aan de wedstrijden.
Maarja ik zit met hetzelfde probleem als mich_banshee, ben ook nog student dusja.
Maar ik kom sowieso kijken in battice, want de quad staat nog niet klaar.
Ik ben een tijdje nr de bk manche geweest in florennes, daar stonden toch een tiental quads aan de start. (3xTibermont, 3xKTM, banshee,...).
Ik vind het wel ambetant dat we met de quad nergens kunnen gaan trainen.
Want ik heb een naar bilstain gebeld en daar mag het niet. Franco meende ik ook van niet.
En als beginnende superquader zoals ik is het nogal moeilijk om het bk direct te starten denk ik.
Het zou fijn zijn mocht er weer een spa bikers challenge komen, maar ik betwijfel het sterk aangezien de laatste 3 manches van vorig afgelast waren.
Ik hoop jullie eens te zien op een van de komende wedstrijden.

mvg,

vdm88
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

supermoto

ik vind het ook jammer dat ik direct aan zo een bk moet deelnemen om eens deftig te kunnen rijden op een afgezet parcour, maarja als er geen andere mogelijkheden zijn, en daarbij nog eens dat er zo weinig opkomst is, heb ik toch besloten om eens deel te nemen, wrs in battice als alles loopt zoals gepland.
gelukkig kan ik een beeje oefenen op de parking van de hogeschool in Gent, die wordt savonds afgesloten zodat er geen auto's doorkunnen, maarja als de politie komt, ben ik gezien.
ciao
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

oei olivier dat wist ik niet dat jij daar ook was?ik had jacintha daar wel gezien maar wist niet dat jij ook ging rijden..
Dat is wel Klotenieuws voor u en hopelijk ben je vlug hersteld...
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Olivier, valt je deelname in Mettet nu in het water ? Of zal toch heel nipt worden ?

Vraag me af wat reactie van Tony is ?
Plaats reactie