trailtech vapor aansluiten
-
eric vermeer
- Quadfanaat

trailtech vapor aansluiten
ik ben van plan een vapor aan te schaffen voor mijn yamaha warrior
ik heb nu een fietscomputer als snelheidsmeter dat overigens goed werkt
nu was de vraag of ik de vapor gewoon op de sensor van de fietscomputer kan aansluiten
dit is in principe ook gewoon een magneetschakelaar, of werkt een vapor op een ander principe
en hoe sluit ik de motortempmeter aan op een luchtgekoelde motor
je kunt de vapor los bestellen en als kit maar weet iemand wat er precies in een kit zit?
ik heb nu een fietscomputer als snelheidsmeter dat overigens goed werkt
nu was de vraag of ik de vapor gewoon op de sensor van de fietscomputer kan aansluiten
dit is in principe ook gewoon een magneetschakelaar, of werkt een vapor op een ander principe
en hoe sluit ik de motortempmeter aan op een luchtgekoelde motor
je kunt de vapor los bestellen en als kit maar weet iemand wat er precies in een kit zit?
yamaha raptor 660R special edition 2005
- yamahakoppel
- Quad GOD

die vapor heeft zijn eigen magneet en dit is gemakkelijk te plaatsen je kan deze met een kleine bijgeleverde beugel op je stuur monteren of je kan zoals wij gedaan hebben een vapor houder van een banchee plaatsen die past op een warrior

het gat voor het contact slot heb ik een plaatje opgemaakt en de lampjes er in gezet
de houder is voor een dik stuur maar kun je ook krijgen voor een origineel stuur
voor de temp. meter kun je een stuk kopen voor tussen uw bougie te schroeven of deze gewoon niet aan te sluiten

het gat voor het contact slot heb ik een plaatje opgemaakt en de lampjes er in gezet
de houder is voor een dik stuur maar kun je ook krijgen voor een origineel stuur
voor de temp. meter kun je een stuk kopen voor tussen uw bougie te schroeven of deze gewoon niet aan te sluiten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
eric vermeer
- Quadfanaat

ik heb mijn vapor helemaal aangesloten en werkt bijna perfect
alleen mijn toerenteller geeft stationeer 700rpm aan dus is goed
ga ik rijden dan loopt hij redelijk snel op naar de 2500rpm wat voor mijn gevoel ook perfect is
maar als ik dan echt flink doortrek kom ik maar net boven de 3000rpm uit en dit moet volgens mij al richting de 5a6000 rpm zijn
enig idee hoe dit kan?
oja vergeten te vertellen ik heb het zwarte draadje aan massa liggen en de rode zit op mijn bobine bij de oranje draad
alleen mijn toerenteller geeft stationeer 700rpm aan dus is goed
ga ik rijden dan loopt hij redelijk snel op naar de 2500rpm wat voor mijn gevoel ook perfect is
maar als ik dan echt flink doortrek kom ik maar net boven de 3000rpm uit en dit moet volgens mij al richting de 5a6000 rpm zijn
enig idee hoe dit kan?
oja vergeten te vertellen ik heb het zwarte draadje aan massa liggen en de rode zit op mijn bobine bij de oranje draad
yamaha raptor 660R special edition 2005
- yamahakoppel
- Quad GOD

dit hebben we met de raptor 700 ook voor dat de toeren teller niet boven de 3000 toeren komt en als ik de quad pas gewassen heb gaat de toeren teller wel tot 8000 toeren ik denk dat deze slecht contact heeft aan de bougie kop of aan de massa, mijn verdeler heeft deze aangesloten maar ben van plan deze eens volledig na te kijken want die van de warrior heb ik zelf aangesloten en die werkt wel goed, de toeren volgen mooi als ik gas geef
edit: de rode moet je rond de bougie kabel draaien. ik heb deze aan de kant van de bougiekop rond de kabel gedraaid
edit: de rode moet je rond de bougie kabel draaien. ik heb deze aan de kant van de bougiekop rond de kabel gedraaid
Groetjes Kris
-
vanpee jelle
- Quadracer

-
eric vermeer
- Quadfanaat

Ik heb juist hetzelfde probleem !
Als de quad stilstaat en je geeft gas dan doet hij het wel tot +-6500 toeren (ongeveer)
maar als ik rij gaat hij ook niet boven de 3000 rpm
Ik heb deze ook maar pas laten installeren bij mijn dealer maar heb wel gezien dat de draad van het toerental bevestigd is (omgewikkeld)aan de kabel die naar de bougiekop toe gaat
Grtz Dirk
Als de quad stilstaat en je geeft gas dan doet hij het wel tot +-6500 toeren (ongeveer)
maar als ik rij gaat hij ook niet boven de 3000 rpm
Ik heb deze ook maar pas laten installeren bij mijn dealer maar heb wel gezien dat de draad van het toerental bevestigd is (omgewikkeld)aan de kabel die naar de bougiekop toe gaat
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
best aan de bobine aansluiten , ik had die van mij aan de bobine aangesloten en die van den DJ zijne Z400 in de tijd ook,
in ieder geval hopelijk is het vlug opgelost.
grtz
in ieder geval hopelijk is het vlug opgelost.
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
eric vermeer
- Quadfanaat