Ik heb begrepen dat wanneer je een groter tandwiel voor plaatst , dit de snelheid ten goede komt (hogere snelheid !!).
Als ik een grotere sproeier plaats en de "prop" van mijn luchtfilter haal
(voor betere luchttoevoer) dan zou hij sneller moeten optrekken.
Gaan deze twee handelingen goed samen of heft de een de andere op
Ik hoorde namelijk dat een grotere sproeier wel goed is voor het sneller optrekken maar dat dit ten koste zou gaan van de topsnelheid, vandaar dat ik de combinatie zoek met een groter tandwiel voor.
En hoeveel groter zou het tandwiel dan moeten worden.
Kan nu even niet vinden hoeveel tands wiel er nu opzit, maar zijn bijvoorbeeld 2 tanden meer al voldoende.
Heb een 100cc Unilli quad, en heeft nu een topsnelheid van ca. 85 Km. / uur.
alvast bedankt.
Gaat dit samen ??
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Dat van die sproeier is alvast niet waar. Bij verbeteren van luchttoevoer moet je gewoon nieuwe sproeier steken om de extra lucht ook van benzine te voorzien.(behoud iedeaal verbrandingsmengsel) Je gaat hiervan niet direct harder je hebt lekkerder gasreactie en iets meer kracht.
Als je je tandwiel aanpast kan je beter je voortandwiel aanpassen. Dit heeft de simpele reden dat die goedkoper is en efficienter om te vervangen, Het verschil kan je gewoon berekenen in % als je het aantal tanden neemt bijv voor 12 tands en je neemt 14 tands dat is al 16% verschil als je achter 35 tands hebt en je neemt 33 tands (Ik ga nu ff uit van hogere top) is maar een verschil van iets meer als 5 procent dus vandaar.
in theorie kan je dus zeggen dat je met twee tanden voor extra 85 + 16% = 98,6 kan rijden(als ie 12 tands was anders kom je weer ietsje anders uit natuurlijk). Maar je motor moet ook voldoende kracht hebben dit weer rond te trekken tot het zelfde toerental als nu en dat is niet altijd zo dus ik zou eigenlijk beginnen met een tandje erbij voor.
good luck
Als je je tandwiel aanpast kan je beter je voortandwiel aanpassen. Dit heeft de simpele reden dat die goedkoper is en efficienter om te vervangen, Het verschil kan je gewoon berekenen in % als je het aantal tanden neemt bijv voor 12 tands en je neemt 14 tands dat is al 16% verschil als je achter 35 tands hebt en je neemt 33 tands (Ik ga nu ff uit van hogere top) is maar een verschil van iets meer als 5 procent dus vandaar.
in theorie kan je dus zeggen dat je met twee tanden voor extra 85 + 16% = 98,6 kan rijden(als ie 12 tands was anders kom je weer ietsje anders uit natuurlijk). Maar je motor moet ook voldoende kracht hebben dit weer rond te trekken tot het zelfde toerental als nu en dat is niet altijd zo dus ik zou eigenlijk beginnen met een tandje erbij voor.
good luck
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"