Yamaha Wolverine 350 of 450 - 4x2 of 4x4
Yamaha Wolverine 350 of 450 - 4x2 of 4x4
Hallo,
Ik zou graag een quad kopen... en heb gisteren een Wolverine 350 4x2 getest...
Kan er iemand mij zeggen of dit een goeie aankoop zou zijn ? Hij is van 2007 en de vraagprijs is 4700 Euro...
De bedoeling is om ermee op de baan te rijden en af en toe Off-Road...
Alvast bedankt voor de info !
Grtz,
M.
Ik zou graag een quad kopen... en heb gisteren een Wolverine 350 4x2 getest...
Kan er iemand mij zeggen of dit een goeie aankoop zou zijn ? Hij is van 2007 en de vraagprijs is 4700 Euro...
De bedoeling is om ermee op de baan te rijden en af en toe Off-Road...
Alvast bedankt voor de info !
Grtz,
M.
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
kunt ge evengoed een raptor 350 kopen
wolverine moet ge in 4x4 en 450 pakken anders ben je best af met een "gewone" sportquad
wolverine moet ge in 4x4 en 450 pakken anders ben je best af met een "gewone" sportquad
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
valt een beetje te zien hoeveel je ermee gaat off-roaden, maar ik zou zowiezo voor de 450 4x4 gaan, dan heb je toch iets meer power, en 4x4.
Ik denk dat je zeker geen spijt gaat hebben van je aankoop
Ik denk dat je zeker geen spijt gaat hebben van je aankoop
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Kan er iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Wolverine 4x4 op te drijven... want ze vertellen mij dat zo'n machien "maar" 80 doet...
Kan dit mits enkele aanpassingen naar 100 of meer gaan ?
Grtz,
P.S.: ik testte gisteren een Raptor 350, is wel super... maar met vitessen en redelijk zenuwachtig... ging wel makkelijk over de 95 en had nog reserve...
Kan dit mits enkele aanpassingen naar 100 of meer gaan ?
Grtz,
P.S.: ik testte gisteren een Raptor 350, is wel super... maar met vitessen en redelijk zenuwachtig... ging wel makkelijk over de 95 en had nog reserve...
-
- Quadrider
- Berichten: 406
- Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:28
- Locatie: Raptorgem
- Contacteer:
Een Wolverine heeft een beetje van een sportquad en een beetje van een utility. Maar hij komt op beide gebieden te kort: hij is niet agressief genoeg voor een sportquad en hij heeft te weinig bodemvrijheid voor het echte ploeterwerk.
Als je toch voor de Wolverine kiest zou ik de 4x4 aanraden. Deze quad weegt al een stuk meer dan een Raptor of een LTZ. Dus is het handig om 4x4 te hebben zodat je niet te snel vast zit.
Als je toch veel op de baan gaat rijden. Waarom kies je dan niet voor een Raptor of een LTZ?
Als je toch voor de Wolverine kiest zou ik de 4x4 aanraden. Deze quad weegt al een stuk meer dan een Raptor of een LTZ. Dus is het handig om 4x4 te hebben zodat je niet te snel vast zit.
Als je toch veel op de baan gaat rijden. Waarom kies je dan niet voor een Raptor of een LTZ?
Ik heb een Wolverine 450 en mijn crossmaatjes een Raptor 350.
De Wolverine bevalt mij heel erg goed! Ik heb voor de Wolverine gekozen omdat je daarmee makkelijk wat dingen kunt vervoeren (heb een rekje erop gezet) en omdat het makkelijk is om een aanhanger erachter te hangen en ik wilde toch crossen, dus dan is een sportievere quad veel beter. Voor bedrijfswerkzaamheden is een automaat veel makkelijker.
De Wolverine heeft kracht genoeg om een zware kar te trekken. Ik vind het een hele mooie quad (de raptor ook hoor ), het nadeel is dat je op de Wolverine veel viezer wordt dan op een echte utility. Ook een nadeel van de Wolverine is de piepende achterrem . Er zijn nog wat kleine minpuntjes, maar verder is het een hele goede quad. Ik heb m nu een half jaar en bijna 2000 km op de teller. Het is ook erg fijn dat het een onderhoudsvrije quad is, ondanks dat moet je alles wel in de gaten houden.
De vering van mijn Wolverine is veel beter dan die van een utility, de Wolverine ligt ook stabieler dan de raptor 350, met springen is de vering van de raptor 350 beter.
Op de weg zijn ik met mijn wolverine en mijn vriend met zijn raptor even snel tot de 65 a 70 km/h op mijn teller en de 80 a 85 km/h op zijn teller, met 4x4 aan ben ik sneller !. Wij hebben allebei een standaard quad, hij heeft een raptor die standaard al gehomologeerd is. Wij hebben al met verschillende auto's de topsnelheid getest en deze is dan ongeveer 95 a 100 km/h. Op mijn teller staat dan 80 a 85 km/h
Met crossen zijn wij even snel, in korte bochtjes is hij iets sneller weg, maar in bochten waar je veel moet schakelen ben ik weer sneller. Met crossen vind ik schakel wel leuker.
Gisteren heb ik met de cross in achterveld meegereden, ik kon in de bochten goed meekomen, op het rechte stuk waren de meeste anderen (700's) sneller.
De wolverine's zijn vanwege de lage topsnelheid niet erg fijn om lange stukken mee op de weg te rijden. Mijn vriend vind mijn quad heel fijn rijden op de weg (ik ook ), omdat mijn quad heel stabiel ligt en heerlijk rustig rijdt.
De 4x4 is erg makkelijk, wij hebben in het terrein gereden over allemaal neergegooide bultjes zand (hier komt nog een filmpje van op youtube). Met de 4x4 kom ik er met wat moeite wel doorheen, maar een raptor komt er bijna nooit doorheen. Ik heb al enkele keren met een aanhanger een helling opgereden, als de quad dan begint de slippen en niet verder komt, dan zet ik de 4x4 aan en dan trekt die m zo omhoog. Gisteren was het eerst heel modderig op de "crossbaan", ik heb telkens met mijn 4x4 aan gereden. Daardoor had ik veel controle over mijn quad en slipte ik niet weg, wat bij veel quads gebeurde. Het is jammer dat er geen sper op de wolverine zit, want als je met het frame op de grond zit zit je heel snel vast in de modder.
Voor filmpjes, kijk op mijn youtube profiel http://www.youtube.com/profile_videos?user=16467
Ik hoop dat ik zo een duidelijk vergelijk tussen de Wolverine en de raptor gegeven heb, als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel ...
Schakelen leren de meeste mensen erg snel.
De Wolverine bevalt mij heel erg goed! Ik heb voor de Wolverine gekozen omdat je daarmee makkelijk wat dingen kunt vervoeren (heb een rekje erop gezet) en omdat het makkelijk is om een aanhanger erachter te hangen en ik wilde toch crossen, dus dan is een sportievere quad veel beter. Voor bedrijfswerkzaamheden is een automaat veel makkelijker.
De Wolverine heeft kracht genoeg om een zware kar te trekken. Ik vind het een hele mooie quad (de raptor ook hoor ), het nadeel is dat je op de Wolverine veel viezer wordt dan op een echte utility. Ook een nadeel van de Wolverine is de piepende achterrem . Er zijn nog wat kleine minpuntjes, maar verder is het een hele goede quad. Ik heb m nu een half jaar en bijna 2000 km op de teller. Het is ook erg fijn dat het een onderhoudsvrije quad is, ondanks dat moet je alles wel in de gaten houden.
De vering van mijn Wolverine is veel beter dan die van een utility, de Wolverine ligt ook stabieler dan de raptor 350, met springen is de vering van de raptor 350 beter.
Op de weg zijn ik met mijn wolverine en mijn vriend met zijn raptor even snel tot de 65 a 70 km/h op mijn teller en de 80 a 85 km/h op zijn teller, met 4x4 aan ben ik sneller !. Wij hebben allebei een standaard quad, hij heeft een raptor die standaard al gehomologeerd is. Wij hebben al met verschillende auto's de topsnelheid getest en deze is dan ongeveer 95 a 100 km/h. Op mijn teller staat dan 80 a 85 km/h
Met crossen zijn wij even snel, in korte bochtjes is hij iets sneller weg, maar in bochten waar je veel moet schakelen ben ik weer sneller. Met crossen vind ik schakel wel leuker.
Gisteren heb ik met de cross in achterveld meegereden, ik kon in de bochten goed meekomen, op het rechte stuk waren de meeste anderen (700's) sneller.
De wolverine's zijn vanwege de lage topsnelheid niet erg fijn om lange stukken mee op de weg te rijden. Mijn vriend vind mijn quad heel fijn rijden op de weg (ik ook ), omdat mijn quad heel stabiel ligt en heerlijk rustig rijdt.
De 4x4 is erg makkelijk, wij hebben in het terrein gereden over allemaal neergegooide bultjes zand (hier komt nog een filmpje van op youtube). Met de 4x4 kom ik er met wat moeite wel doorheen, maar een raptor komt er bijna nooit doorheen. Ik heb al enkele keren met een aanhanger een helling opgereden, als de quad dan begint de slippen en niet verder komt, dan zet ik de 4x4 aan en dan trekt die m zo omhoog. Gisteren was het eerst heel modderig op de "crossbaan", ik heb telkens met mijn 4x4 aan gereden. Daardoor had ik veel controle over mijn quad en slipte ik niet weg, wat bij veel quads gebeurde. Het is jammer dat er geen sper op de wolverine zit, want als je met het frame op de grond zit zit je heel snel vast in de modder.
Voor filmpjes, kijk op mijn youtube profiel http://www.youtube.com/profile_videos?user=16467
Ik hoop dat ik zo een duidelijk vergelijk tussen de Wolverine en de raptor gegeven heb, als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel ...
Schakelen leren de meeste mensen erg snel.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700