Dilemma: Raptor 350 vs 700
Dilemma: Raptor 350 vs 700
Eerst en vooral, hallo iedereen
1e post opt forum ma volg vooral de SM topics wel al even.
Heb nu dus een Blauwe raptor 350, nog vrij basic, heb een tijdje geleden baanbanden gekocht en vanaf dan is het me opgevallen dat ik echt rap op men topsnelheid zit en die is me ook wel wat te laag
Dus nu zit ik met het dilemma; ofwel blijf ik bij men 350 en investeer ik in andere tandwielen, dyno-jet kit enz om de prestaties te verbeteren, ofwel verkoop ik men 350 en ga ik voor een 700.
Bedoeling is dus om enkel nog op de weg te rijden en de quad daarvoor dus ook aan te passen, SM style
Financieel gaat de aankoop van een 700 zeker duurder uitkomen, maar hoeveel kan ik uit de 350 halen qua prestaties, want als ik daar dan in investeer en dan blijkt dat ik er nog niet tevreden mee ben, zit ik 2x met de kosten
Bij deze dus meningen gevraagd
Foto van men 350 atm
1e post opt forum ma volg vooral de SM topics wel al even.
Heb nu dus een Blauwe raptor 350, nog vrij basic, heb een tijdje geleden baanbanden gekocht en vanaf dan is het me opgevallen dat ik echt rap op men topsnelheid zit en die is me ook wel wat te laag
Dus nu zit ik met het dilemma; ofwel blijf ik bij men 350 en investeer ik in andere tandwielen, dyno-jet kit enz om de prestaties te verbeteren, ofwel verkoop ik men 350 en ga ik voor een 700.
Bedoeling is dus om enkel nog op de weg te rijden en de quad daarvoor dus ook aan te passen, SM style
Financieel gaat de aankoop van een 700 zeker duurder uitkomen, maar hoeveel kan ik uit de 350 halen qua prestaties, want als ik daar dan in investeer en dan blijkt dat ik er nog niet tevreden mee ben, zit ik 2x met de kosten
Bij deze dus meningen gevraagd
Foto van men 350 atm
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
ja met die baanbanden zakt uw topsnelheid toch rap 15 à 20 km/u dit kun je oplossen door uw tandwielen te veranderen 16/36 steken dan kom je toch op een top van 120 km/u het trekken is dan iets minder als je dan uitlaat, luchtfilter steekt en carburator aanpast verbeterd het trekken wel maar het blijft een 350 cc
maar als je deze weg doet verlies je toch een deel geld en dan nog bijleggen voor een 700 cc en deze gaat na 2 maanden nog niet snel genoeg hier ook een uitlaat, luchtfilter powercommander opzetten wat dan voor een paar maanden genoeg is
een mens moet ergens zijn streep trekken het is toch nooit genoeg maar je kan eens aan uw verdeler vragen wat je nog terug krijgt voor deze als je een 700 koopt misschiens valt het nog mee en die velgen zet je gewoon over
maar als je deze weg doet verlies je toch een deel geld en dan nog bijleggen voor een 700 cc en deze gaat na 2 maanden nog niet snel genoeg hier ook een uitlaat, luchtfilter powercommander opzetten wat dan voor een paar maanden genoeg is
een mens moet ergens zijn streep trekken het is toch nooit genoeg maar je kan eens aan uw verdeler vragen wat je nog terug krijgt voor deze als je een 700 koopt misschiens valt het nog mee en die velgen zet je gewoon over
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
ge kunt best ne 700 kopen zo ne 350 max getuned betekend nog niet veel tegenover een 700 ...
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Was zowiezo al van plan om men baanbanden dan te houden als ik mijn 350 zou verkopen, zijn pas nieuw. En ik schat dat ik nog 4500 tot 5000 mss kan krijgen van deze, dus het zal dan maar sparen worden denk ik om wat bij te leggen voor een 700.
Bedankt al voor de tips, meer meningen zijn altijd welkom
Bedankt al voor de tips, meer meningen zijn altijd welkom
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
das toch geen dilemma, das kiezen tussen ne geforceerde A-cup en ne schone C-cup
keuze rap gemaakt toch ?
keuze rap gemaakt toch ?
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 238
- Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 10:36
- Locatie: West Vlaanderen
- Contacteer:
ff serieus , ik zou voor de 700 gaan , als ie binnen je financieele mogelijkheden ligt en je wil uiteindelijk enkel op de baan bied de 700 toch logischerwijze meer mogelijkheden dan de 350.
Gewoon kwestie wat je wil uitgeven , waar je hem voor gebruikt en hoever je in tuning wil gaan.
Gewoon kwestie wat je wil uitgeven , waar je hem voor gebruikt en hoever je in tuning wil gaan.
Always on the run
Die beslissing is ondertussen wel al genomen, in het beste geval nog een maandje ofzo en dan hopen dat Deliege iets deftig binnen heeft van okkazie 700. Nieuw is ook een mogelijkheid ma dan ga ik der te lang voor moeten sparen en da zie ik nie zitten
En het is dus uitsluitend voor weggebruik.
En qua tuning wil ik wel redelijk ver gaan, maar da zal natuurlijk ook allemaal op zijn tijd gebeuren, hangt weer af van de centjes natuurlijk ^^
En het is dus uitsluitend voor weggebruik.
En qua tuning wil ik wel redelijk ver gaan, maar da zal natuurlijk ook allemaal op zijn tijd gebeuren, hangt weer af van de centjes natuurlijk ^^
Hey Duff,
Ik zou ook dan ineens voor nen 700 gaan,en in deze ni teveel geld investeren,want als je dan wa kosten
gaat doen aan den deze,dan ga je daarna toch willen overstappen naar nen 700.
Dus ff verder sparen voor nen schone okkazie 700
en dan alles op zijne tijd stillekes aan tunen naar uwe smaak,moet ni alles direct ineens,ge gaat er véél
meer plezier aan beleven als je het geleidelijk aan doet.
Trouwens uwe 350 is ook een knap machien zé
Grtz
Sprot
Ik zou ook dan ineens voor nen 700 gaan,en in deze ni teveel geld investeren,want als je dan wa kosten
gaat doen aan den deze,dan ga je daarna toch willen overstappen naar nen 700.
Dus ff verder sparen voor nen schone okkazie 700
en dan alles op zijne tijd stillekes aan tunen naar uwe smaak,moet ni alles direct ineens,ge gaat er véél
meer plezier aan beleven als je het geleidelijk aan doet.
Trouwens uwe 350 is ook een knap machien zé
Grtz
Sprot