Beginneling --> Toch Kawa KFX450R '08?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Beginneling --> Toch Kawa KFX450R '08?

Bericht door Svenchez »

Dag allemaal!

ik ben hier nieuw dus ga me even voorstellen :) Ik ben Sven en woon in Beringen-Paal (Limburg, +-10km van Hasselt) Ik ben 21. Ik ben al jaren gek van alles wat een motor heeft, toen ik 13j was reed ik al m'n eerste meters met de auto. Op m'n 14de had m'n vader mij een oude Suzuki 185cc gekocht om me wat mee te amuzeren. Een dikke 2takt die wel redelijk goed vooruit ging voor zo'n oud kadol :lol: Op m'n 16de kocht ik mij een Yamaha Aerox (scootertje). Na enkele weken begon hier dan ook het opfokken van :D Hier kon ik ook al behoorlijk m'n wheelies en dergelijke mee doen :applaus: Deze dan maar verkocht op m'n 19de, en toen mij een VW Kever aangekocht (al een passie van kleins af aan, zit in de familie) Nu, ik wil gewoon mijn passie voor auto&moto duidelijk maken..

Wel, hier komt het dan 8) Ik ben al een paar maand gek van een quad. Mijn beste maat z'n schoonvader heeft een Can Am Outlander 800, een beest van een quad :knikduim: gaat enorm vooruit voor zo'n zwaar machine. Op een avond kwam hij hier mee aan, en we gingen een ritje doen. Ja toen was het hek van de dam natuurlijk.

Ik heb al wat rondgekeken voor een quad,zowel nieuw als occasie. Maar ik denk dat je een quad beter nieuwzijnde koopt, nietwaar?

Een kameraad van mij had een Kawa KFX450 te koop staan, een paar keer mee gereden maar jah. Ik ben zowat verliefd geworden op de nieuwe Kawa KFX450R '08. Ik weet dat het een beestige quad is voor een beginneling, maar ik ben wel snel weg met alles wat een motor en wielen heeft. En als je je verstand erbij houdt in het begin is dit wel te doen denk ik! :)

Nu wil ik weten van de ervaren quad rijders of dit een goede beslissing is? Want ik heb alleen maar goeie commentaar van de 450R gevonden. Alu frame, achteruit versnelling, injectie enzoverder..

Hopelijk word ik hier wat wijzer :afgestudeerd: :p

ALVAST BEDANKT, grtz Svenchez
Laatst gewijzigd door Svenchez op di 16 sep, 2008 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

Hey alvast welkom op het forum! Ikzelf kan U van de 450 niks vertellen maar er zijn hier quadfanaten genoeg die er U meer kunnen over vertellen!
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Svenchez »

Ik ga de quad vooral gebruiken om me op uit te leven, beetje gek doen (maar toch verstand gebruiken) :tongduim: zowel op straat als offroad. Crosse beetje minder maar vooral zo wat in de bossen en weet ik veel, dat zegt me meer.

Tips altijd welkom, ben hier om bij te leren en quad-vrienden te maken! :ster: :dag:
Another one bites to dust..
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Ik zal je slechts één raad geven.

AANSCHAFFEN!
YAMAHA BREEZE 125cc
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Svenchez »

Koen Berendsen schreef:Ik zal je slechts één raad geven.

AANSCHAFFEN!
das nog is wijze raad :tongduim:
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

houd er wel rekening mee dat aan een 450cc meer onderhoud is dan een andere quad..
het blijft niet alleen de aankoop van de quad, je moet ook rekening houden met onderhoud, verzekering e.d. ;)
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Svenchez »

nickv schreef:houd er wel rekening mee dat aan een 450cc meer onderhoud is dan een andere quad..
het blijft niet alleen de aankoop van de quad, je moet ook rekening houden met onderhoud, verzekering e.d. ;)
is er dan zoveel onderhoud aan? op tijd nieuwe olie, luchtfilter, tandwielen..? want ik ga er nie extreem me crossen ofzo. Enja, verzekering, moet ik nog eens voor bellen want zou bijgod nie weten hoeveel dit is, ik gok op een 300euro?
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

die gok zit wel goed denk k qua verzekering 200 tot 400€ ligt eraan waar en of je hem op je eigen naam of op naam van een van je ouders inschrijft.
aan een 450cc is toch aanzienlijk meer onderhoud, rond de 80-90draaiuren moet er een nieuwe piston gestoken worden e.d. en dit kost toch al gauw rond de 600-700€ geplaatst. Wanneer je recreatief rijdt zie ik je redelijk snel aan de 80-90uren komen en ga je dit misschien zelfs 2 of meer keer per jaar moeten doen.

dit is wat er mij gezegd is bij quadcentrale he :) niet dat ik er zelf heel veel van afweet, maar degene die mij de uitleg heeft gegeven zal het wel bij het rechte eind hebben zeker aangezien hij er dagelijks mee bezig is :)
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Svenchez »

nickv schreef:die gok zit wel goed denk k qua verzekering 200 tot 400€ ligt eraan waar en of je hem op je eigen naam of op naam van een van je ouders inschrijft.
aan een 450cc is toch aanzienlijk meer onderhoud, rond de 80-90draaiuren moet er een nieuwe piston gestoken worden e.d. en dit kost toch al gauw rond de 600-700€ geplaatst. Wanneer je recreatief rijdt zie ik je redelijk snel aan de 80-90uren komen en ga je dit misschien zelfs 2 of meer keer per jaar moeten doen.

dit is wat er mij gezegd is bij quadcentrale he :) niet dat ik er zelf heel veel van afweet, maar degene die mij de uitleg heeft gegeven zal het wel bij het rechte eind hebben zeker aangezien hij er dagelijks mee bezig is :)
azo, ja ben ook bij quadcentrale gaan horen voor de nieuwe kawa. maar van dat onderhoudt had die toen nie veel gezegd ;) nu ja als dat zo is zal dat wel moeten zeker, maar een quad komt er zowiezo want ik slaap al enkele weken heel moeilijk omdat ik constant eraan zit te denken :lol:

ik ben gisteren ook bij ons in Paal bij REYTEC gaan kijken, kameraad is daar mecanieker. Daar stond een occasie Raptor 700 Special Edition (zwart/oranje) van 2007. Had een +9000km, straatbandjes, nerfbars, bumper enz.. vroeg nog 7000euro. Dan denk ik zo bij mezelf dan leg ik 1000 euro bij en heb ik een splinternieuwe Kawa KFX450R..

is er aan de 700 dan "minder" onderhoud mss? moet je daar nie zo snel de piston vervangen?
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

een 700 is pak onderhoudsvriendelijker dan zo een 450 (die eigenlijk gemaakt zijn voor de cross)
en amai, voor een jaar oude quad met die opties 7000€, ik zou niet twijfelen als ik jou was
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Svenchez »

nickv schreef:een 700 is pak onderhoudsvriendelijker dan zo een 450 (die eigenlijk gemaakt zijn voor de cross)
en amai, voor een jaar oude quad met die opties 7000€, ik zou niet twijfelen als ik jou was
ja misschien wel, een raptor is natuurlijk ook knap. Maar kvind dat je dat al zoveel ziet rond rijden :) 't is natuurlijk wel een knap machine.. Maar vind persoonlijk de Kawa net dat tikkeltje meer hebben. Maar tis ook wel een injectie, mss heeft dit wat kinderziektes in't begin ofzo.

Ik zal de wijze raad van onze pa eens raadplegen :D

alvast bedankt voor de info!
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

ga proefrijden met de 700
en met de kawa

en koop welke je het beste bevalt
2017 raptor 700 SE
::::JoReN::::
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ::::JoReN:::: »

je moet wel weten dat een kfx450 standaard geen van de beste quads is qua prestaties. maar mits wat motorische veranderingen zoals powercommander en een andere uitlaat scheelt het al heel veel. want standaard zijn een ltz400 en kfx450 bijna het zelfde in optrekken...
vraag anders eens raad aan robin, hij rijdt met een kfx450
Suzuki LT-R 450 2006
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

In competitie merken we heel veel problemen met de Kawa 450r. Vallen heel vaak uit op motorisch gebied en ook met kader zijn in competitie heel wat problemen. Kan je misschien niet vergelijken met op recreatief gebruik maar is toch indicatie. Maar ja, is met alles iets zeker, LTR heeft zijn versnellingsbakproblemen, YFZ vergt veel onderhoud en vaak problemen met piston/drijfstang.

Als je niet echt competitie gaat rijden denk ik dat R700 het beste is. Ga je minst kosten aan hebben en rijdt goed op de baan zonder motor pijn te doen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Svenchez
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Svenchez »

No Limit W-tec schreef:In competitie merken we heel veel problemen met de Kawa 450r. Vallen heel vaak uit op motorisch gebied en ook met kader zijn in competitie heel wat problemen. Kan je misschien niet vergelijken met op recreatief gebruik maar is toch indicatie. Maar ja, is met alles iets zeker, LTR heeft zijn versnellingsbakproblemen, YFZ vergt veel onderhoud en vaak problemen met piston/drijfstang.

Als je niet echt competitie gaat rijden denk ik dat R700 het beste is. Ga je minst kosten aan hebben en rijdt goed op de baan zonder motor pijn te doen.
bedankt voor de info ;) denk dat ik dan toch maar voor een Rappy 700 ga zien. Ben nie echt van plan om te gaan crossen, meer wat amuzeren in de bos en wat gek doen op straat.
Ik wist niet dat een 450 meer om te crossen was, dus vermits ik dat toch niet van plan ben is mss wel de 700 de beste oplossing!

thanx!
Plaats reactie