Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Bartr schreef:Zijn er mensen bekent met een Access Streak XXL 50cc? de oude versie nog
Of de Adly RS50?

Deze dingen zijn echt groot, voor een bromfiets. tweede hands zijn ze 1000-1500 euro..
Nieuwprijs 2500 ..
Persoonlijk vind ik de adly rs 50cc , de mooiste / coolste 50cc quad die er momenteel bestaat! :tongduim:
want die access streak is toch wat kinderachtig.
Je kan ze beide zeer goed opvoeren! ( check maar het project van RP )
de aldy rs50 heeft een minarelli horizontaal ac luchtgekoeld blok, dus alle onderdelen van een yamaha neos bv passen hierop = tuningsmogelijkheden genoeg !
vario, koppeling , v-riem , poulies enz van yamaha aerox passen hierop ook.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

de rs heeft als ik goed heb een morini blok. en is minder goed te tunen als de access streak xxl. omdat de rs op cdi begrenst is en zal maar rond de 60 max lopen. ( of je moet een handige jongen zijn )

Heb zelf ook een access streak gehad. super ding en veel plezier mee gehad :duimhoog:.
het is uiteindelijk een 70cc geworden en kon burnen en ( helaas pas de laatste dag ) wheelies maken.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

quad-racerrr schreef:de rs heeft als ik goed heb een morini blok. en is minder goed te tunen als de access streak xxl. omdat de rs op cdi begrenst is en zal maar rond de 60 max lopen. ( of je moet een handige jongen zijn )

Heb zelf ook een access streak gehad. super ding en veel plezier mee gehad :duimhoog:.
het is uiteindelijk een 70cc geworden en kon burnen en ( helaas pas de laatste dag ) wheelies maken.
Op zo'n adly rs kan je gewoon alle onderdelen monteren ( behalve de uitaat natuurlijk ) dat past op een minarelli horizontaal ac luchtgekoeld blok zoals de neos bv.
CDI is idd begrenst, maar dat is geen probleem. Kan je gewoon vervangen door een malossi of stage6 onbegrensde CDI, kost zo'n 35 euro.
Omdat de access streak lc is, zal hij wel beter op te voeren zijn en sneller gaan ( de lc cilinder zijn altijd veel sneller, beter dan de ac cilinders )
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

denk je dat zoon cdi maar 35 euro kost? daarvoor doen ze hem je nog niet eens omwisselen en afstellen :lol:.

AC en lc cilinder maakt niks uit. het is alleen zo dat een ac niet langer op zijn top kan blijve.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

quad-racerrr schreef:denk je dat zoon cdi maar 35 euro kost? daarvoor doen ze hem je nog niet eens omwisselen en afstellen :lol:.

AC en lc cilinder maakt niks uit. het is alleen zo dat een ac niet langer op zijn top kan blijve.
ten eerste : ja, de stage 6 cdi's kosten slechts 26 euro zelfs :D :wijzen: http://www.euroscooters.nl/shop/peugeot ... -7371.html
dit is wel voor een peugeot vert blok zoals de speedfight , maar dat is juist hetzelfde. gewoon plug and play, dus niets afstellen!

ten tweede: dat is totaal niet waar! LC cilinders hebben veel betere poorttimingen dan AC cilinders! Daarom laten ze bij sprint scooters met AC cilinders vaak tunen, ze zetten de poorttimngen gelijk voor betere prestaties.
klein voorbeeld: wat is de beste AC cilinder ooit gemaakt voor brommers ? Wss de mhr 70cc of evo 2 cil.
Wat is de beste LC cilinder ooit gemaakt ? MHR big bore 86cc kit of de 2F4R kits!

Die mhr 70cc of evo2 cil is HELEMAAL NIETS vergeleken de 2F4R kit, evo2 haalt ong 12pk max , terwijl de 2F4R kit 28pk stock kan halen zonder nx-kit!
Dus LC is zeker en vast Veeeel sneller en beter dan AC cilinders :!:
punt uit :D
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

oja was niet de cdi maar onsteking wat ook niet klopte bij de rs50.
Vandaar dat 36 euro gedoe :P

Tevens je gaat niet sprinten met een ac cilinder. dit omdat die gewoon te warm worden en een te grote kans op een warmloper met sprints.

maar ze hebben toch zogoed als ''bijna'' gelijke power.

Maar vloeistof gekoeld heeft gewoon meer voordelen. en ac wat nadelen.

en denk je dat alleen sprinters met een ac hun cilinder laten tune? dat doen ze allemaal :lol: ook die met lc doen hun cilinder zover mogelijk tunen, ook al rijden ze met een evo
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

quad-racerrr schreef:oja was niet de cdi maar onsteking wat ook niet klopte bij de rs50.
Vandaar dat 36 euro gedoe :P

Tevens je gaat niet sprinten met een ac cilinder. dit omdat die gewoon te warm worden en een te grote kans op een warmloper met sprints.

maar ze hebben toch zogoed als ''bijna'' gelijke power.

Maar vloeistof gekoeld heeft gewoon meer voordelen. en ac wat nadelen.

en denk je dat alleen sprinters met een ac hun cilinder laten tune? dat doen ze allemaal :lol: ook die met lc doen hun cilinder zover mogelijk tunen, ook al rijden ze met een evo
ja idd, als je heel je ontsteking veranders zit je rap aan 200-300 euro, voor zo'n HPI race onsteking. maar dan heb je ook super kwaliteit :p
Nee, je gaat niet sprinten met ac cilinders omdat die te warm worden of wat dan ook. Je sprint niet met ac cilinders omdat ze te traag zijn !
Het aanbod en kwaliteit van ac cilinders kan en zal gw NOOIT even goed zijn dan lc cilinders. lc is gw 10000* agressiever.

Niet alle spinters rijden met getunede cilinders hoor ( en ik kan het weten want ik zit in dit milieu! ) Ik rij zelfs sprints
Waarom tunen ze hun cil niet ? omdat bv de mhr big bore en 2F4R kits, al perfect zijn afgewerkt vanuit het fabriek. laat ons zeggen dat ze standaard uit het fabriek al max. tuned zijn! :mrgreen:
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Bartr »

Nog een vraagje misschien:

Als je een quad hebt, bijvoorbeeld de Access Streak XXL of Adly RS50 met een 70 cc blok?
Is dat illegaal? of is er niets mee aan de hand, als hij gewoon gekeurd is daarvoor. (als hij ook gebouwd is om een 70cc te kunnen dragen)
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Bartr schreef:Nog een vraagje misschien:

Als je een quad hebt, bijvoorbeeld de Access Streak XXL of Adly RS50 met een 70 cc blok?
Is dat illegaal? of is er niets mee aan de hand, als hij gewoon gekeurd is daarvoor. (als hij ook gebouwd is om een 70cc te kunnen dragen)
ja, dat is illegaal.
ten eerste zal hij rapper rijden dan 45km/u, en dat is strafbaar.
ten tweede is de maximaal toegelaten cilinderinhoud 50cc. Dus 70cc is ook strafbaar.
maarja, ik rij ook rond met 70cc aan 100km/u met een derbi senda :p je loopt natuurlijk wel een groot risico. maar dat is je eigen keuze :wink:

ps: ik weet niet juist wat je bedoeld met dat ombouwen keuren. Maar als je met 70cc rijd zal je een motor nummerplaat nodig moeten hebben ( in belgie )
Anders rij je gw illegaal rond.
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Bartr »

raptor350 schreef:

ja, dat is illegaal.
ten tweede is de maximaal toegelaten cilinderinhoud 50cc. Dus 70cc is ook strafbaar.
maarja, ik rij ook rond met 70cc aan 100km/u met een derbi senda :p je loopt natuurlijk wel een groot risico. maar dat is je eigen keuze :wink:

ps: ik weet niet juist wat je bedoeld met dat ombouwen keuren. Maar als je met 70cc rijd zal je een motor nummerplaat nodig moeten hebben ( in belgie )
Ik woon in Nederland, voor de gene die het interesseren..
Maarja, bijna elke scooter of brommer gaat tegenwoordig harder dan 45..
Een 70cc quad zal dan ook wel niet harder gaan dan 60-70
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Bartr schreef:
raptor350 schreef:

ja, dat is illegaal.

je weet toch zelf ook maar al te goed dat dit verboden is .. waarom kom je het dan hier nog eens vragen ?
Tuurlijk is het strafbaar als je harder gaat dan 45km/u , ook al doet iedereen het ... daarom word het nog niet legaal hé :lol:
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Bartr »

raptor350 schreef:
Bartr schreef:
raptor350 schreef: ja, dat is illegaal.

je weet toch zelf ook maar al te goed dat dit verboden is .. waarom kom je het dan hier nog eens vragen ?
Tuurlijk is het strafbaar als je harder gaat dan 45km/u , ook al doet iedereen het ... daarom word het nog niet legaal hé :lol:
Ja, maar sinds ik best veel quads te koop zie staan met 70cc en toch nog een bromfietskenteken, vroeg ik het me af.
Sommige 50cc types kunnen ook gekeurd zijn voor een 250..
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Bartr schreef:
raptor350 schreef:

ja, dat is illegaal.

die halen met gemak 80 hoor :tongduim:.
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Bartr »

K heb pas een Adly Traffic Jammer gekocht :) (50cc)
Nog anderhalve week wachten dan kan ik hem ophalen :crosser:
Kleiner als de Access streaks en de RS50's , maar hij moet wel achter op de plaats kunnen he :p
Probeer zo snel mogelijk foto's te maken :wink:

PS: ben laatst bij QuadParadijs geweest in Beek en donk.. Daar zeiden ze dat je echt geen Adly RS50 moet kopen...
Veel te veel problemen.. Het zijn vooral kleine problemen van 10 minuten werk, maar het gaat heel vaak mis..
chinese brol
Toeschouwer
Toeschouwer

Re:

Bericht door chinese brol »

Mika schreef:Kijk eens op http://www.yamaha-motor.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Een 50cc dat is echt BROl, gaat helegans nie vooruit, is goed voor kindertjens van 4jaar. Ik zou zeggen, koop jezelf een Blaster en een remorque, hang die achter de auto en ga naar de circuits :lol:

Link naar de Blaster:
http://www.yamaha-motor.com/products/un" onclick="window.open(this.href);return false; ... d=1&mid=47
waar vind of waar zijn de circuits :applaus: :D :?
Plaats reactie