bashan opvoeren + probleempjes oplossen
-
- Quadfanaat
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 15:27
Heb tandwiel er maandag opgezet, maar ivbm het ''mooie weer'' vandaag pas een testritje gedaan, echt stukken beter, trekt 1&2 nog mooi op, en de top is ruim voldoende. Hoefde niks te veranderen, bij algmoto vertelden ze me dat bij sommige bashan's je een stukje uit de binnenkant van het kettingkapje moest slijpen, bij mij niet, dus had mazzel Maar het is zeker een aanrader, zit alleen nog te denken om de wielen te laten balanceren, zou dit nog wat uithalen?
Succes!
Succes!
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
jdrulez schreef:Heb tandwiel er maandag opgezet, maar ivbm het ''mooie weer'' vandaag pas een testritje gedaan, echt stukken beter, trekt 1&2 nog mooi op, en de top is ruim voldoende. Hoefde niks te veranderen, bij algmoto vertelden ze me dat bij sommige bashan's je een stukje uit de binnenkant van het kettingkapje moest slijpen, bij mij niet, dus had mazzel Maar het is zeker een aanrader, zit alleen nog te denken om de wielen te laten balanceren, zou dit nog wat uithalen?
Succes!
Wel je ketting spanning in de gaten houden hoor
Als deze nu een keer slap staat en de quad valt uit of bokt een keer met slappe ketting slaat deze dat stukje er zelf wel uit
En op het forum staat ook wat er dan gebeurt met je ontstekings kabels.
Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :
Martijn
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
ketting
Volgens mij ziet de spanning er goed uit. Wanneer je mocht problemen hebben om vanuit uw achteruitversnelling terug naar neutraal te komen spant ie iets te veel.
Zolang je dit niet voor hebt is de spanning ok.
Zolang je dit niet voor hebt is de spanning ok.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 13 sep, 2008 21:40
- Locatie: Harlingen
- Contacteer:
Hmnz, ander tandwiel moet ik ook nog maar even proberen.
Heb nu:
* 115 sproeier
* Open luchtfilter
* aangepast duimgas, zodat het gas verder open kan (dit scheelt echt enorm! Let op, je duimgas kan wel makkelijk achter het handvat blijven haken)
Heb eindelijk 100 op de teller gezien:P (toen deze het nog deed, ondertussen is er een condensator losgeschoten, ding geeft nu 105 aan als ik amper sneller rij dan een oma'tje op electrische rolstoel)
Heb nu:
* 115 sproeier
* Open luchtfilter
* aangepast duimgas, zodat het gas verder open kan (dit scheelt echt enorm! Let op, je duimgas kan wel makkelijk achter het handvat blijven haken)
Heb eindelijk 100 op de teller gezien:P (toen deze het nog deed, ondertussen is er een condensator losgeschoten, ding geeft nu 105 aan als ik amper sneller rij dan een oma'tje op electrische rolstoel)
Bashan 200CC * TwinAir powerfilter * under construction
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 14:32
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
-
- Quadfanaat
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 15:27
hey, mijn teller gaat ook tot 99
ik heb nog geen 99 gereden.
mijn tacho reageert trouwens een beetje traag. er zit vertraging in het aangeven van de toeren en km/h.
hebben jullie dat ook?
@ jdrulez: is je top nu 97? dat is ook niet veel meer als origineel? zit je hoog in de toeren, of komt de quad niet verder in de toeren? hoeveel toeren draai je als je 97 gaat?
en JA banden balanceren helpt ENORM VEEL!
Daarnaast moet je ook controleren of je draagarmen speling hebben, wat ik met 100% zekerheid durf te zeggen.
de onderste en bovenste draagarmen hebben rubbere afdichtringen. ipv volledig vol te zitten met rubber zit hier achter wat vet (wat ook niet het geval is bij elke draagarm).
ik heb de leegte opgevuld met vloeibaar rubber (wat hard wordt) met een rekbaarheid van 35%.
het resultaat is dat de draagarmen nu wel rubberen bussen hebben. en de busjes zitten nu goed gevulcaniseerd. er zit absoluut geen speling meer op!
het rijgedrag is hierdoor EEEEENORM verbeterd! het zijwaarts richting zoeken is verdwenen. de quad doet nu gewoon wat ie moet doen en heeft geen eigen willekeurige wil.
als je je draagarmen los hebt. vet dan meteen de kogels goed in. dit voorkomt dat er geen water bij de kogels komt waardoor roest ontstaat en dat je geen speling op de kogels krijgt.
ik heb nog geen 99 gereden.
mijn tacho reageert trouwens een beetje traag. er zit vertraging in het aangeven van de toeren en km/h.
hebben jullie dat ook?
@ jdrulez: is je top nu 97? dat is ook niet veel meer als origineel? zit je hoog in de toeren, of komt de quad niet verder in de toeren? hoeveel toeren draai je als je 97 gaat?
en JA banden balanceren helpt ENORM VEEL!
Daarnaast moet je ook controleren of je draagarmen speling hebben, wat ik met 100% zekerheid durf te zeggen.
de onderste en bovenste draagarmen hebben rubbere afdichtringen. ipv volledig vol te zitten met rubber zit hier achter wat vet (wat ook niet het geval is bij elke draagarm).
ik heb de leegte opgevuld met vloeibaar rubber (wat hard wordt) met een rekbaarheid van 35%.
het resultaat is dat de draagarmen nu wel rubberen bussen hebben. en de busjes zitten nu goed gevulcaniseerd. er zit absoluut geen speling meer op!
het rijgedrag is hierdoor EEEEENORM verbeterd! het zijwaarts richting zoeken is verdwenen. de quad doet nu gewoon wat ie moet doen en heeft geen eigen willekeurige wil.
als je je draagarmen los hebt. vet dan meteen de kogels goed in. dit voorkomt dat er geen water bij de kogels komt waardoor roest ontstaat en dat je geen speling op de kogels krijgt.