Bashan 200 - onderhoud
Bashan 200 - onderhoud
Hallo,
Ik heb zonet de olie ververst (eerste keer ong 400km nu) en heb nu volgende olie in gedaan: Denicol 5W50 professional for race/road, 4 stroke.
Moet zeggen, de motor loopt veel soepelder als voorheen. Een aanrader maar niet goedkoop.
Weet er iemand welke bougie van NGK passend is voor deze quad???
Iemand ervaring met een RVS uitlaat (idem alg-moto)?
Welke sportluchtfilter past erop? (Is verkrijgbaar bij Quadklinik maar in duitsland)
MVG
Bjorn
Ik heb zonet de olie ververst (eerste keer ong 400km nu) en heb nu volgende olie in gedaan: Denicol 5W50 professional for race/road, 4 stroke.
Moet zeggen, de motor loopt veel soepelder als voorheen. Een aanrader maar niet goedkoop.
Weet er iemand welke bougie van NGK passend is voor deze quad???
Iemand ervaring met een RVS uitlaat (idem alg-moto)?
Welke sportluchtfilter past erop? (Is verkrijgbaar bij Quadklinik maar in duitsland)
MVG
Bjorn
-
- Quadfanaat
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 15:27
hoi, op deze site staat het ergens
http://www.bashan.de/forum.php
er is een lijst met bougies die goed of dan wel beter zijn voor het bashan motortje.
ik weet alleen niet meer waar het staat, en ik ben vergeten wat bougie op zn duits is, dus ik kan de zoekmachine niet gebruiken hehe
http://www.bashan.de/forum.php
er is een lijst met bougies die goed of dan wel beter zijn voor het bashan motortje.
ik weet alleen niet meer waar het staat, en ik ben vergeten wat bougie op zn duits is, dus ik kan de zoekmachine niet gebruiken hehe
bougie
Hallo,
Ik heb de nummer van de identieke bougie gevonden van NGK. Wel vervelend is dat het weeral met een bougiesleutel van 18 moet gebeuren. Een pijpsleutel van 18 gaat ook.
NGK nummer 4929
Type: DPR8EA-9
Voor de geinteresseerden staat op de duitse site:
NGK: DR8ES of DR8ES-L of DR6HSA
Hondacivic: een bougie op zijn duits is zündkerze (ter info).
Ik heb de nummer van de identieke bougie gevonden van NGK. Wel vervelend is dat het weeral met een bougiesleutel van 18 moet gebeuren. Een pijpsleutel van 18 gaat ook.
NGK nummer 4929
Type: DPR8EA-9
Voor de geinteresseerden staat op de duitse site:
NGK: DR8ES of DR8ES-L of DR6HSA
Hondacivic: een bougie op zijn duits is zündkerze (ter info).
-
- Quadfanaat
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 15:27
ohja bedankt hehe ik was t effe helemaal kwijt..
http://www.bashan.de/bashan-kangchao/72 ... quads.html
daar staan alle bruikbare bougies
http://www.bashan.de/bashan-kangchao/72 ... quads.html
daar staan alle bruikbare bougies
bashan
Hoi,
Wel het zit zo, als je meerdere dingen wijzigt levert dat inderdaad winst op. De trekkracht en topsnelheid zijn natuurlijk 2 verschillende punten.
Ofwel trekkracht ofwel topsnelheid.
Ik heb geopteerd om beide iets aan te passen. Mijn tandwiel vooraan heb ik naar 16 gebracht ipv 15 origineel. Zodoende heb ik iets minder trekkracht maar nog steeds voldoende. Nu heb ik een ietsje hogere top. Wanneer je veel mocht rijden in heuvelachtig gebied moet je opletten dat je nog genoeg overhoud in de bergop. Eveneens zijn de omw/minuut wat gedaald zodoende maakt hij nu minder toeren. Toch mooie prestaties nog. (ong 93km/h)
Nu steekt er een RVS uitlaat onder en de sound is prachtig. Niet om natuurlijk een ganse dag in het centrum te rijden anders komen daar problemen van. Eerstdaags word een andere luchtfilter geplaatst omdat hij momenteel iets te weinig lucht krijgt. Snel lucht buiten=snel lucht binnen.
Bovenaan de carburator komt de gaskabel binnen. Die moet je iets naar beneden drukken (kabeltje net tegen de carbu aan het rubber) en dan nabij de duimgas tussen de kabel zit een spanner. Deze juist afstellen. Bijgevolg zal je geen speling meer hebben op de duimgas. De schroef die op de duimgas zit verwijderen.
Een grotere sproeier zou ook wel helpen maar ga eerst eens proberen met de luchtfilter te veranderen en de carbu te laten afstellen bij quadfun. Een goeie afstelling doet alles.
Trouwens heb ik de kettingspanner eraf gedaan wegens te veel rammelen. De ketting staat op spanning met een speling van 1,5 a 2 cm en heb nog geen problemen gehad.
Groetjes Bjorn
Wel het zit zo, als je meerdere dingen wijzigt levert dat inderdaad winst op. De trekkracht en topsnelheid zijn natuurlijk 2 verschillende punten.
Ofwel trekkracht ofwel topsnelheid.
Ik heb geopteerd om beide iets aan te passen. Mijn tandwiel vooraan heb ik naar 16 gebracht ipv 15 origineel. Zodoende heb ik iets minder trekkracht maar nog steeds voldoende. Nu heb ik een ietsje hogere top. Wanneer je veel mocht rijden in heuvelachtig gebied moet je opletten dat je nog genoeg overhoud in de bergop. Eveneens zijn de omw/minuut wat gedaald zodoende maakt hij nu minder toeren. Toch mooie prestaties nog. (ong 93km/h)
Nu steekt er een RVS uitlaat onder en de sound is prachtig. Niet om natuurlijk een ganse dag in het centrum te rijden anders komen daar problemen van. Eerstdaags word een andere luchtfilter geplaatst omdat hij momenteel iets te weinig lucht krijgt. Snel lucht buiten=snel lucht binnen.
Bovenaan de carburator komt de gaskabel binnen. Die moet je iets naar beneden drukken (kabeltje net tegen de carbu aan het rubber) en dan nabij de duimgas tussen de kabel zit een spanner. Deze juist afstellen. Bijgevolg zal je geen speling meer hebben op de duimgas. De schroef die op de duimgas zit verwijderen.
Een grotere sproeier zou ook wel helpen maar ga eerst eens proberen met de luchtfilter te veranderen en de carbu te laten afstellen bij quadfun. Een goeie afstelling doet alles.
Trouwens heb ik de kettingspanner eraf gedaan wegens te veel rammelen. De ketting staat op spanning met een speling van 1,5 a 2 cm en heb nog geen problemen gehad.
Groetjes Bjorn
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 04 mar, 2009 21:53
Re: Bashan 200 - onderhoud
ik heb op mijn bashan een luchtfilter van green zitten deze is oorspronkelijk van een goes 250
maar met een beetje aanpaswerk past deze
heb ook een grotere sproeier zitten en uitlaat van f.p. hij loopt nu 120 km/h
ik ga nu ng wat verder experimenteren en laat het nog horen
maar met een beetje aanpaswerk past deze
heb ook een grotere sproeier zitten en uitlaat van f.p. hij loopt nu 120 km/h
ik ga nu ng wat verder experimenteren en laat het nog horen
Re: Bashan 200 - onderhoud
.
Laatst gewijzigd door rogier16 op za 14 mar, 2009 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bashan 200 - onderhoud
hoi..
120 km/h?
wij halen met onze shineray stixe 250cc met snelle uitlaat, catalisator eruit, powerfilter, grotere sproeier, kleiner achtertandwiel de 105km/h. Hoe haal jij dan ooit 120?
greetz
120 km/h?
wij halen met onze shineray stixe 250cc met snelle uitlaat, catalisator eruit, powerfilter, grotere sproeier, kleiner achtertandwiel de 105km/h. Hoe haal jij dan ooit 120?
greetz
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 04 mar, 2009 21:53
Re: Bashan 200 - onderhoud
ik ga er niet voor liegen
heb wel aan de gas ook bijgewerkt zodat de gasschuif voledig opengaat
maar meer heb ik er nie aan gedaan normaal gezien maakt hij 7500 toeren nu gaat hij tot 10000 toeren
alleen afwachten dat hij er wel tegen kan maar tot nu toe geen probleem
mvg.
heb wel aan de gas ook bijgewerkt zodat de gasschuif voledig opengaat
maar meer heb ik er nie aan gedaan normaal gezien maakt hij 7500 toeren nu gaat hij tot 10000 toeren
alleen afwachten dat hij er wel tegen kan maar tot nu toe geen probleem
mvg.
Re: Bashan 200 - onderhoud
120 is wel erg hard ja, ik heb wel een lekker koppel d.m.v. uitlaat en k&n filter 132 sproeier ik heb er nu 90 mee gereden en mischien dat hij 95 ook nog wel haalt maar hij rijd 90 met 9000 /10000 toeren dus niet echt geruststellend, maar dinsdag komt me verbredingkitje en me 17 tandwiel, daarmee ga ik ook het trekkracht topsnelheid theorie proberen ontkrachten
want die eerste 3 vernsellingen zijn zo kort dat je pas in de 3e en 4e echt vermogen voelt dus je schakelt vaak al over voordat ie zn wat zal het zijn 15 pk ofzo goed afgeeft of je maakt heel kort gebruik van dat vermogen, en volgens mij als je het tandwiel vergroot doet hij iets rustiger aan met de toeren hij verlengt de versnelling en daarmee ook de powerband,
dus je kan langer van je pk genieten dus kan je langer en meer optrekke en de top wordt ook wat hoger..
ik zie het dinsdag wel en jullie horen het erna
grtz
want die eerste 3 vernsellingen zijn zo kort dat je pas in de 3e en 4e echt vermogen voelt dus je schakelt vaak al over voordat ie zn wat zal het zijn 15 pk ofzo goed afgeeft of je maakt heel kort gebruik van dat vermogen, en volgens mij als je het tandwiel vergroot doet hij iets rustiger aan met de toeren hij verlengt de versnelling en daarmee ook de powerband,
dus je kan langer van je pk genieten dus kan je langer en meer optrekke en de top wordt ook wat hoger..
ik zie het dinsdag wel en jullie horen het erna
grtz
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 04 mar, 2009 21:53
Re: Bashan 200 - onderhoud
das wel een grote sproeier dat je steken hebt welke zit er dan origineel op
want bij mij zit er origineel een 98 in en heb nu een 100 steken?
heb hem gisteren een smeerbeurt gegeven heb er nu 5w 50 op gedaan is ook wel beter tegen het warmlopen
mits de toeren dat hij nu maakt
nu ga ik eens luisteren of ze hem kunnen boren en tot hoeveel
want bij mij zit er origineel een 98 in en heb nu een 100 steken?
heb hem gisteren een smeerbeurt gegeven heb er nu 5w 50 op gedaan is ook wel beter tegen het warmlopen
mits de toeren dat hij nu maakt
nu ga ik eens luisteren of ze hem kunnen boren en tot hoeveel