vreemd probleem met mijn bashan
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
vreemd probleem met mijn bashan
Ik heb een vreemd probleem met mijn bashan.
Ik heb sins 2 weken het probleem dat als ik start met koude motor (dus choke) dan is er niets aan de hand.
Dan als ik ongeveer 1km heb gereden en de choke geleidelijk dicht zet kan ik ongeveer nog 1 km rijden.
Dan begint het gedoe
De quad valt uit en krijg hem niet meer aan de praat.
Als ik dan de choke weer open zet en dan met volgas start slaat deze weer aan maar blijft niet lopen,ik moet dus constant gas blijven geven.
Als ik dan de choke weer langzaam terug doe valt de quad weer uit.
Met warme motor start de niet meer zonder de choke.
Dit vind ik vreemd.
Nu heb ik al 2 keer de caburateur doorgeblazen en het benzine filter 3 keer vervangen(heeft geen nut want er zit geen vuil in).
Nu heb ik vandaag de tank helemaal laag laten lopen met een filter erop en er kwam geen vuil uit
Dus ik weet ff niet meer wat ik allemaal nog kan doen.
Ik denk nog aan een kapotte bougie maar ook dat weet ik niet zeker...
Heb ook al gekeken of de benzine goed doorloopt ook dit is het geval.
Kan eigenlijk niet meer verzinnen om na te kijken.
Wie weet nog iets of heeft soortgelijk meegemaakt?
Mvg:
Martijn
Ik heb sins 2 weken het probleem dat als ik start met koude motor (dus choke) dan is er niets aan de hand.
Dan als ik ongeveer 1km heb gereden en de choke geleidelijk dicht zet kan ik ongeveer nog 1 km rijden.
Dan begint het gedoe
De quad valt uit en krijg hem niet meer aan de praat.
Als ik dan de choke weer open zet en dan met volgas start slaat deze weer aan maar blijft niet lopen,ik moet dus constant gas blijven geven.
Als ik dan de choke weer langzaam terug doe valt de quad weer uit.
Met warme motor start de niet meer zonder de choke.
Dit vind ik vreemd.
Nu heb ik al 2 keer de caburateur doorgeblazen en het benzine filter 3 keer vervangen(heeft geen nut want er zit geen vuil in).
Nu heb ik vandaag de tank helemaal laag laten lopen met een filter erop en er kwam geen vuil uit
Dus ik weet ff niet meer wat ik allemaal nog kan doen.
Ik denk nog aan een kapotte bougie maar ook dat weet ik niet zeker...
Heb ook al gekeken of de benzine goed doorloopt ook dit is het geval.
Kan eigenlijk niet meer verzinnen om na te kijken.
Wie weet nog iets of heeft soortgelijk meegemaakt?
Mvg:
Martijn
bashan
Hallo,
Hoe lang heb je al je quad? Het lijkt er sterk op dat hij teveel lucht krijgt en te weinig benzine (in verhouding dan).
Bij mij steekt er een andere sproeier in. maat 115. Hij loopt veel beter.
Een sproeierstje kost 2keer niets. Ik betaalde 2,5 euro bij de plaatselijke scooterhandel.
Zo krijgt hij wel benzine genoeg.
Ik zit wel met een mousse luchtfilter en een open uitlaat.
Ik zou het eens proberen met een andere sproeier want blijkbaar krijgt hij geen benzine genoeg.
Je kunt ook nog proberen met de mengschroef te regelen. Tussen carbu en cilinder (kant uitlaat).
Kijk ook eens je bougie na. Wit= benzine tekort Vettig zwart= teveel benzine
Normaal moet die koffiebruin zijn.
Groetjes
Hoe lang heb je al je quad? Het lijkt er sterk op dat hij teveel lucht krijgt en te weinig benzine (in verhouding dan).
Bij mij steekt er een andere sproeier in. maat 115. Hij loopt veel beter.
Een sproeierstje kost 2keer niets. Ik betaalde 2,5 euro bij de plaatselijke scooterhandel.
Zo krijgt hij wel benzine genoeg.
Ik zit wel met een mousse luchtfilter en een open uitlaat.
Ik zou het eens proberen met een andere sproeier want blijkbaar krijgt hij geen benzine genoeg.
Je kunt ook nog proberen met de mengschroef te regelen. Tussen carbu en cilinder (kant uitlaat).
Kijk ook eens je bougie na. Wit= benzine tekort Vettig zwart= teveel benzine
Normaal moet die koffiebruin zijn.
Groetjes
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
Ik heb de quad nu 2 maanden en (al pffffffffffffff) 69km gereden
Ik ga morgen wel eens een andere sproeier steken in de caburateur.
Heb eerst geen tijd gehad om te rijden en nu heb ik tijd rijd ie niet
Zal morgen ook uit voorzorg een andere bougie monteren.
De ontluchting heb ik ook gecontroleerd door de tank af te tappen met de dop erop.
Het slangetje los van de caburateur en met fliter de jerry-can in.
Heel de tank leeg in een 20min.Zo hard loop tie niet hoop ik met rijden.
Ik dacht zelf geen benzine genoeg maar lucht kan natuurlijk ook.
Maar ik moet hem nog inrijden,is het dan verstandig om al de sproeier te vervangen?
Greetzzzzz :
Martijn
Ik ga morgen wel eens een andere sproeier steken in de caburateur.
Heb eerst geen tijd gehad om te rijden en nu heb ik tijd rijd ie niet
Zal morgen ook uit voorzorg een andere bougie monteren.
De ontluchting heb ik ook gecontroleerd door de tank af te tappen met de dop erop.
Het slangetje los van de caburateur en met fliter de jerry-can in.
Heel de tank leeg in een 20min.Zo hard loop tie niet hoop ik met rijden.
Ik dacht zelf geen benzine genoeg maar lucht kan natuurlijk ook.
Maar ik moet hem nog inrijden,is het dan verstandig om al de sproeier te vervangen?
Greetzzzzz :
Martijn
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
Ik heb idd garantie en heb ook al een mail naar de dealer gestuurd.
Maar de quad is 100km verder gekocht dan waar ik woon en heb niet alle dagen een aanhangwagen tot mijn beschikking en aangezien de quad niet rijdt
Dus probeer ik toch dat ding rijdend te krijgen.
Maar ik verwacht ook bericht morgen terug van de verkoper.
Ik heb gewoon een jaar garantie.
Het is gewoon een tik van me om zon probleem aan te pakken zodat ik toch kan rijden
Maar de quad is 100km verder gekocht dan waar ik woon en heb niet alle dagen een aanhangwagen tot mijn beschikking en aangezien de quad niet rijdt
Dus probeer ik toch dat ding rijdend te krijgen.
Maar ik verwacht ook bericht morgen terug van de verkoper.
Ik heb gewoon een jaar garantie.
Het is gewoon een tik van me om zon probleem aan te pakken zodat ik toch kan rijden
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
Nou vandaag de quad weer aan de gang gekregen...
Naar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken.
Een verschrikkelijk makkelijk probleem verholpen.
Ik schaam me zelf bijna
Ik had dus afgetapt vanuit het filter en dat werkte goed.
Nu kreeg ik een tip van de tankdop er eens oplaten.(lewis)
Dit werkte ook.
Nu heb ik het zelfde gedaan maar dan vanuit de caburateur.Daar zit ook een slangetje om af te tappen.
En nu deed ie het niet
Dus ik haal de dop eraf en toen deed ie het wel
Ik heb gebeld met de dealer en deze heeft een nieuwe dop besteld en wordt opgestuurd.
Het probleem is dus dat de benzinedop is geverft met een aluminium kleurig uitziend iets en dat is nniet bestand tegen benzinedamp.
Daardoor gaat deze los en gaat ook voor het ontluchtinggat van de dop zitten.
Maar met de benzineslang los en een filter erop werkte deze wel omdat de benzine niet zo snel kan lopen en dus enigsins lucht kan pakken.
Maar met alles aangesloten en via de vlotterbak krijgt het daar de kans niet voor,dus trok deze vacuum.
Mensen ik ben weer helemaal blij
Mvg:
Martijn
Ps : iedereen thx voor alle tips en reacties ik ben zeer tevreden met de bashan aanhang...
we houden elkaar wel rollend
pps:
Nog ff een vraagje...
Als ik een andere tankdop krijg heb ik waarschijnlijk het zelfde probleem...
Want als ik nu rij trekt ie weer vacuum.
En met dop los gaat het goed.
Maar de nieuwe dop is natuurlijk ook met de verf behandeld.
Hoe is dat bij jullie (andere bashan rijders),is sde tankdop ook afgebladderd of is ie nog helemaal proper?
Kan ik nu gewoon een gaatje in de tankdop boren?
Of loopt er dan water in de tank?
Ik wil nu wel eens gaan rijden op de quad
Naar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken.
Een verschrikkelijk makkelijk probleem verholpen.
Ik schaam me zelf bijna
Ik had dus afgetapt vanuit het filter en dat werkte goed.
Nu kreeg ik een tip van de tankdop er eens oplaten.(lewis)
Dit werkte ook.
Nu heb ik het zelfde gedaan maar dan vanuit de caburateur.Daar zit ook een slangetje om af te tappen.
En nu deed ie het niet
Dus ik haal de dop eraf en toen deed ie het wel
Ik heb gebeld met de dealer en deze heeft een nieuwe dop besteld en wordt opgestuurd.
Het probleem is dus dat de benzinedop is geverft met een aluminium kleurig uitziend iets en dat is nniet bestand tegen benzinedamp.
Daardoor gaat deze los en gaat ook voor het ontluchtinggat van de dop zitten.
Maar met de benzineslang los en een filter erop werkte deze wel omdat de benzine niet zo snel kan lopen en dus enigsins lucht kan pakken.
Maar met alles aangesloten en via de vlotterbak krijgt het daar de kans niet voor,dus trok deze vacuum.
Mensen ik ben weer helemaal blij
Mvg:
Martijn
Ps : iedereen thx voor alle tips en reacties ik ben zeer tevreden met de bashan aanhang...
we houden elkaar wel rollend
pps:
Nog ff een vraagje...
Als ik een andere tankdop krijg heb ik waarschijnlijk het zelfde probleem...
Want als ik nu rij trekt ie weer vacuum.
En met dop los gaat het goed.
Maar de nieuwe dop is natuurlijk ook met de verf behandeld.
Hoe is dat bij jullie (andere bashan rijders),is sde tankdop ook afgebladderd of is ie nog helemaal proper?
Kan ik nu gewoon een gaatje in de tankdop boren?
Of loopt er dan water in de tank?
Ik wil nu wel eens gaan rijden op de quad
tankdop
Hallo,
Mijn tankdop is in aluminium dus niet gekleurd.
Denk dat die origineel niet gekleurd zijn.
Groetjes Bjorn
Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zou er toch geen gaatje in boren hoor. Als er dan daar benzine uit spat zal dat op het plastic branden. Ik denk dat je gewoon niet te veel mag morsen op je dop ofwel leg je je dop volledig in de benzine dat alle verf eraf is. Daarna goed uitblazen met compressor en eventueel onvetten en enkel vernis op doen en vervolgens een beetje laten bakken in de oven dat deze goed droog is.
Mijn tankdop is in aluminium dus niet gekleurd.
Denk dat die origineel niet gekleurd zijn.
Groetjes Bjorn
Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zou er toch geen gaatje in boren hoor. Als er dan daar benzine uit spat zal dat op het plastic branden. Ik denk dat je gewoon niet te veel mag morsen op je dop ofwel leg je je dop volledig in de benzine dat alle verf eraf is. Daarna goed uitblazen met compressor en eventueel onvetten en enkel vernis op doen en vervolgens een beetje laten bakken in de oven dat deze goed droog is.