Ik vraag me af waar ik een langere distributiekettingspanner kan kopen. Er heeft er hier eentje op het forum gestaan een paar jaar geleden.
Iemand enig idee?
Distributiekettingspanner Z400
-
- Quadrunner
Omdat het al de 2e keer is dat ik mn ketting moet vervangen. Het zit zo dat de stock distributiekettingspanner maar in 1 richting klikt en te hard spant. Daardoor krijgt deze ketting veel meer druk en gaat ze ook sneller uitrekken. Ik heb ooit een custom hier zien rondgaan welke in beide richtingen kan gaan en een stuk verder. Deze zou ervoor zorgen dat ik minstens 2x zolang doe met mn ketting.cyclonedriver schreef:waarvoor heb je die nodig ?
Z400 is 3,5 jaar oud en heeft een 10 000 tal kilometer.
Hoi hoi,
skicks ga eens naar thumpertalk en kijk in de shop achter de MCCT ipv de ACCT die er nu opzit (MCCT: Manual Cam Chain Tensioner, ACCT: Automatic Cam Chain Tensioner).
Iedereen die Z400 heeft veranderd de kettingspanner omdat die overdreven hard spant op de ketting.
Let wel het vervangen van ACCT naar MCCT gebeurd best door mensen die wat kennis hebben van zaken.
Ikzelf heb er 1 steken en bijt soms ook op mijn tanden voor het afstellen ervan. Eens je het snapt is het een fluit van een cent.
Er staan al enkele topics in over de ACCT en MCCT. De MCCT is niet langer.
Ik raad je wel aan eens je ketting uitgerokken is zoals nu het geval is dat je die vervangt en tergelijk een MCCT erin stopt. Je zal die ongeveer 2 a 3 keer moeten bijstellen en dan zijde weg voor een heel eind!
Zoek vooral nog eens op het forum naar topics hierover. Ik heb geloof ik ene geschreven en foto's van zo een spanner staat in de garage van mijn quad.
skicks ga eens naar thumpertalk en kijk in de shop achter de MCCT ipv de ACCT die er nu opzit (MCCT: Manual Cam Chain Tensioner, ACCT: Automatic Cam Chain Tensioner).
Iedereen die Z400 heeft veranderd de kettingspanner omdat die overdreven hard spant op de ketting.
Let wel het vervangen van ACCT naar MCCT gebeurd best door mensen die wat kennis hebben van zaken.
Ikzelf heb er 1 steken en bijt soms ook op mijn tanden voor het afstellen ervan. Eens je het snapt is het een fluit van een cent.
Er staan al enkele topics in over de ACCT en MCCT. De MCCT is niet langer.
Ik raad je wel aan eens je ketting uitgerokken is zoals nu het geval is dat je die vervangt en tergelijk een MCCT erin stopt. Je zal die ongeveer 2 a 3 keer moeten bijstellen en dan zijde weg voor een heel eind!
Zoek vooral nog eens op het forum naar topics hierover. Ik heb geloof ik ene geschreven en foto's van zo een spanner staat in de garage van mijn quad.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u