yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

Bericht door dieseltank »

hallo,
ik heb een blaster cross quad. :)
alleen ik vind persoonlijk dat als ik rij dat de motor nog al warm word.

nou had ik gezien op internet wat voorbeelden.
http://www.albaaction.com/customer/images/ouellet.jpg
heeft dit iemand vaker gezien?
ik bedoel waar eigelijk de spatborden moeten zitten als je daar plaatjes neer zet
om meer lucht op te vangen dus meer lucht langs het blok gaat dus meer hij koelt.
kijk, ook bij deze quad.
http://link.marktplaats.nl/200872665
waar zou ik zo iets moeten kopen?
of hoe is dit zelf te maken?
en zou het veel uithalen om hem beter te koelen?

laat maar horen wat jullie er van vinden.

---------------------------------------
we like the X :crossercool:
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Het is normaal dat je motor warm word hé tijdens het rijden( en zeker tijdens het crossen )
Maar waarom denk je dat je blaster TE warm word ?

Zolang je blaster goed onderhouden is ( motorisch ) en hij goed is afgesteld, zal hij nooit te warm lopen hoor!
Dus het is gw een kwestie van respect hebben voor je quad, dan zal hij geen warmlopers of iets dergelijks krijgen.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

http://www.factory7atv.com/PBbody.htm

staat daar te koop onder air scoops, dus als je het daar kan krijgen kan je het in de betere quadzaak ook wel krijgen zeker? mss es bellen naar quadfun in Egem, die kerels weten nog veel...
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

raptor350 schreef:Het is normaal dat je motor warm word hé tijdens het rijden( en zeker tijdens het crossen )
Maar waarom denk je dat je blaster TE warm word ?

Zolang je blaster goed onderhouden is ( motorisch ) en hij goed is afgesteld, zal hij nooit te warm lopen hoor!
Dus het is gw een kwestie van respect hebben voor je quad, dan zal hij geen warmlopers of iets dergelijks krijgen.
ja, dat is eigelijk wel zo ja.. als hij 80 graden is het blok voeltdat heet aan... mar voor de motor is dat normaal werk tempratuur heb ik me laten zeggen... als nog bedankt;)
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Die dingen van Alba zijn flut, het lijkt mij niet te werken. Zoek even op het topic Black Beauty van mijn vroegere blaster, daar vind je wel goede koelers. Bijna iedereen had ze erop bij ons op de wedstrijden, maar dan reden we ook niet met standaard quadjes rond. :p
Ik heb toen op een middag 3 setjes staan zagen uit aluminium platen. Je haalt je zijkapjes eraf, en tekend het eerst na op papier. Daarna teken je het na op alu plaat en dat zaag je uit met decoupeerzaag. Ook moet je aan de onderkant van de plaat een steuntje maken. Gaatjes boren, boutjes door en klaar. Om de randen niet scherp te maken heb ik er een soort sierstrip over gedaan (volgens mij wel te koop in autozaak)
Als je gewoon een standaard blaster hebt dan hoef je dat eigenlijk niet te doen, behalve als je de quad echt openhoud of wat dan ook.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Vyrena schreef:Die dingen van Alba zijn flut, het lijkt mij niet te werken. Zoek even op het topic Black Beauty van mijn vroegere blaster, daar vind je wel goede koelers. Bijna iedereen had ze erop bij ons op de wedstrijden, maar dan reden we ook niet met standaard quadjes rond. :p
Ik heb toen op een middag 3 setjes staan zagen uit aluminium platen. Je haalt je zijkapjes eraf, en tekend het eerst na op papier. Daarna teken je het na op alu plaat en dat zaag je uit met decoupeerzaag. Ook moet je aan de onderkant van de plaat een steuntje maken. Gaatjes boren, boutjes door en klaar. Om de randen niet scherp te maken heb ik er een soort sierstrip over gedaan (volgens mij wel te koop in autozaak)
Als je gewoon een standaard blaster hebt dan hoef je dat eigenlijk niet te doen, behalve als je de quad echt openhoud of wat dan ook.
jaa, ik heb hem ook niet helemaal meer standaard... FMF uitlaat ..andere lucht filter... grootere sproeier...
maar hij is seker wel sneller als een standaard blaster. :D ik weet niet helemaal precies of cilinder ook nog wat aan gedaan is.. ik had hem zo gekocht. :D en ik maak og al hoge toeren.. ik vond eigelijk dat hij wel mischien wat meer mocht koelen...

----------------------------------
we like the X :crossercool:
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Hoi,
Ik heb ook een blaster gehad met:

DB snelle uitlaat
powerfilter
snelle ontsteking
Overmaat zuiger etc.

Dat ding liep zeker snel. Maar zolang je gewoon niet te lang op 1 tempo blijft rijden dus vooral op hoog tempo en hoog toeren dan zal er niks gebeuren. Gewoon niet al te lang al te snel rijden maar goed. Het blasterblokkie is al zo oud en heeft echt wel bewezen dat het oerdegelijke blokken zijn.

greetz
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

oke bedankt voor de tips :wink:
jaa, ik zie dan nog wel of ik iets ga maken...
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
raptor350
Quadracer
Quadracer

Re: yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

Bericht door raptor350 »

Laat gewoon je blaster eens professioneel afstellen, lucht/benzine verhouding enzo ..
en onderhoud hem goed, dan zal hij nooit te warm of oververhit geraken :wink:
Die blasters kunnen tegen iets hoor, zijn sterke blokjes :p
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie