Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?
Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?
Hallo iedereen,
Zoals je in mijn topic al las had ik een vastloper.
Net voor de vastloper had ik mij een nieuwe ketting en kleiner tandwiel besteld voor achteraan..
Nu ga ik zaterdag mijn quad terug halen, steekt een nieuwe piston in, cilinder geboord en krukas gereviseerd..
Wat is nu het beste? Dat ik meteen het tandwiel steek en de ketting, of als hij ingereden is?
Het voordeel van het kleiner tandwiel is wel dat hij nu op lagere toeren gaat blijven bij dezelfde snelheid als voordien?
Zoals je in mijn topic al las had ik een vastloper.
Net voor de vastloper had ik mij een nieuwe ketting en kleiner tandwiel besteld voor achteraan..
Nu ga ik zaterdag mijn quad terug halen, steekt een nieuwe piston in, cilinder geboord en krukas gereviseerd..
Wat is nu het beste? Dat ik meteen het tandwiel steek en de ketting, of als hij ingereden is?
Het voordeel van het kleiner tandwiel is wel dat hij nu op lagere toeren gaat blijven bij dezelfde snelheid als voordien?
- raptor350
- Quadracer

ja idd, dus meer topsnelheid en minder snel optrekken.
Dus ook minder toeren op de zelfde snelheid als originele twv, is dus wat beter voor in te rijden. maar ik denk niet dat dit zoveel zal uitmaken ...
misschien ook nog een positief punt om meteen kleiner achtertandwiel te monteren zodat je cilinder, motor het nieuw toerenverloop gewend is
Maar ook niet constant in lage toeren rijden want anders ga je een "luie" cilinder krijgen, en dan na het inrijden je quad in hoge toeren jagen is niet zo gezond!
Dus met je toerental spelen, nooit te lang in hoge toeren en op tijd schakelen.
Dus ook minder toeren op de zelfde snelheid als originele twv, is dus wat beter voor in te rijden. maar ik denk niet dat dit zoveel zal uitmaken ...
misschien ook nog een positief punt om meteen kleiner achtertandwiel te monteren zodat je cilinder, motor het nieuw toerenverloop gewend is
Maar ook niet constant in lage toeren rijden want anders ga je een "luie" cilinder krijgen, en dan na het inrijden je quad in hoge toeren jagen is niet zo gezond!
Dus met je toerental spelen, nooit te lang in hoge toeren en op tijd schakelen.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- raptor350
- Quadracer

Nee , juist nietkees schreef:Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.
Maar iedereen heeft het altijd over kleiner of groter TANDWIEL ... maar het maakt wel veel uit of het een VOOR of een ACHTER tandwiel is hé, want die zijn juist elkaars tegenovergestelden.
ff samenvatten
kleiner voortandwiel = sneller optrekken maar lagere topsnelheid ( groter voortandwiel dan net omgekeerd )
kleiner achtertandwiel = trager optrekken maar een hogere topsnelheid. ( groter achtertandwiel net omgekeerd )
aub
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
Oke sorry :ideae.raptor350 schreef:Nee , juist nietkees schreef:Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.omgekeerd bedoel je
![]()
Maar iedereen heeft het altijd over kleiner of groter TANDWIEL ... maar het maakt wel veel uit of het een VOOR of een ACHTER tandwiel is hé, want die zijn juist elkaars tegenovergestelden.
ff samenvatten![]()
kleiner voortandwiel = sneller optrekken maar lagere topsnelheid ( groter voortandwiel dan net omgekeerd )
kleiner achtertandwiel = trager optrekken maar een hogere topsnelheid. ( groter achtertandwiel net omgekeerd )
aub
Succes met je quad verder ik heb je verhaal gevolgd zwaar klote!
Gr Kees.
- raptor350
- Quadracer

no problem hoor, vergissen is menselijk.kees schreef:Oke sorry :ideae.raptor350 schreef:Nee , juist nietkees schreef:Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.omgekeerd bedoel je
![]()
ff samenvatten![]()
aubJa ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.
Succes met je quad verder ik heb je verhaal gevolgd zwaar *****!
Gr Kees.
enja, het qfb bestaat om mensen met hun quad te helpen hé, worden we allemaal slimmer van
idd, nog succes verder met je raptor, want je hebt ook al wat pech gehad met die quad ...
greeetzzz
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
Valt mee hoor. Alleen 1x achteras lagers kapot was mijn eigenschuld.raptor350 schreef:no problem hoor, vergissen is menselijk.kees schreef:Oke sorry :ideae.raptor350 schreef: Nee , juist nietomgekeerd bedoel je
![]()
ff samenvatten![]()
aubJa ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.
Gr Kees.![]()
enja, het qfb bestaat om mensen met hun quad te helpen hé, worden we allemaal slimmer van![]()
idd, nog succes verder met je raptor, want je hebt ook al wat pech gehad met die quad ...
greeetzzz
- raptor350
- Quadracer

aah, ik dacht dat je dat bedoelde tegen NHke. ( dat van nog veel succes met je quad )kees schreef:Valt mee hoor. Alleen 1x achteras lagers kapot was mijn eigenschuld.raptor350 schreef:no problem hoor, vergissen is menselijk.kees schreef: Oke sorry :ideae.Ja ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.
Gr Kees.![]()
enja, het qfb bestaat om mensen met hun quad te helpen hé, worden we allemaal slimmer van![]()
greeetzzz
En ik had het ook op de de quad van NHke, omdat hij al een vastloper heeft gehad enz...
je bedoeld met met pols en men klaplongen mss ?
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
Re: Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?
ik dacht dus net men achterste tandwiel te vervangen..
Blijkt dat een speciale inbusmaat te zijn??
5 is te klein en 6 te groot.. Bestaat 5.5 dan?
Blijkt dat een speciale inbusmaat te zijn??
5 is te klein en 6 te groot.. Bestaat 5.5 dan?
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
inbussleutel 6 op elk vlak wat afvijlen.
Dat kan ik doen ja, maar dan gaat onze pa niet tevreden zijn..
Heb gezien dat een inbus 5.5 bestaat, zal me zo ene moeten gaan halen
Heb gezien dat een inbus 5.5 bestaat, zal me zo ene moeten gaan halen
ga is bij brems-kestens of verbol zien die kunne je wel helpen