uitlaat kapot

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
snarf
Toeschouwer
Toeschouwer

uitlaat kapot

Bericht door snarf »

Hallo ik heb een bashan 200cc.

Nu is mijn uitlaat afgebroken voor de uitlaatpot dus nou loopt hij niet lekker en te veel herry.

wat voor uitlaat moet ik nu nemen en waar kan ik die kopen

graag jullie reactie's

Groetjes en alvast bedankt
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Re: uitlaat kapot

Bericht door Scratch »

hoi,

Haal een uitlaat bij http://www.alg-moto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het liefst geen orginele maar direct de RVS uitvoering want die is beter en sneller.
koop ook direct een grotere sproeier en een powerfilter en dan krijg je zeker betere preformence.

succes gr tim
bjorn200
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: uitlaat kapot

Bericht door bjorn200 »

hoi,

idd, koop een rvs uitlaat. De sound is veel beter, meer vermogen en voor de prijs moet je het niet laten. 109 euro compleet van aan je cilinder tot achteraan.

Is te verkrijgen bij ALG-Moto in zwolle en eveneens bij HTMX service in Bergeijk nabij Belgie. Beide kun je bestellen en laten leveren bij je thuis. Afhalen is eveneens mogelijk maar best even contact opnemen.

Opgelet: bij de montage van je complete lijn heb je twee beugels die de demper vast houden. De twee beugels zijn voorzien van rubbers die erin zitten. Bij de eerste beugel verwijder je best dit rubber anders gaat ie toch smelten. Nu moet je wel een gaatje bijboren in je beugel om hem strak te laten spannen. Kinderspel hoor. De tweede beugel monteer je gewoon.

Opmerking zoals onze forumgebruiker: Sneller lucht buiten= sneller lucht binnen. Voor een goei resultaat quasi prestatie best de luchtfilter vervangen door een sportluchtfilter. Ook niet duur hoor. Rond de 20 euro. Het darmpje die nu aan je luchtfilter-behulzing hangt laat je gewoon naar beneden hangen. Dit kan geen kwaad. Gewoon ervoor zorgen dat de oliedamp die uit dat buisje komt niet op op remschijf kan spatten.

Zoals eerder vermeld is het aangeraden de sproeier te vervangen in de carburator naar 115. Origineel zijn deze 86 en dat is te weinig.
Kostprijs sproeier 2,5 a 3 euro. Verkrijgbaar in bijna elke scooterzaak.

De combinatie van deze 3 stappen geeft een verbluffend resultaat.

Groetjes Bjorn
Plaats reactie