Is mijn Bashan origeneel of een Kopie ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Re: Is mijn Bashan origeneel of een Kopie ?

Bericht door Lewis »

Boncari schreef:In de fabrieken van de A-merken in China kan de kwaliteitscontrole wel veel hoger zijn dan die van C-merken ;)
Natuurlijk, daar word goede kwaliteit van materialen gebruikt,en word gewerkt met de ontwikkeling en dergelijke van de A merken.

In china is voor de moment bijna alles mogelijk en verkrijgbaar...
ik vraag me af wanneer ze is wat chineesjes naar hier gaan sturen om hun prullen te herstellen... :lol:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

wanneer ze bij de A merken komen ( zal heel ooit nog wel misschien eens )
dan schieten de prijzen ook omhoog en dan gaat iedereen toch naar die ene honda of yamaha kijken.

Ze hebben zich zelf een slechte reputatie opgebouwd door maar veel te willen produceren.

De reden waarom je sneller chinese onderdelen hebt is omdat ZE GEWOON KAPOT GAAN.
anders zouden dealers niet zoveel ervan inslaan en gewoon kopen wanneer het nodig is.

al met al het is en blijft een ''leuke'' sleutel quad.
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Natuurlijk heb je ook kwalitatieve producten uit China. Kijk bijvoorbeeld naar Foxconn, de grootste producent van OEM computer onderdelen. Het grootste deel van hun productie vindt plaats in China. Alleen lijkt het er vooralsnog op dat de degelijke producten enkel in China worden gemaakt, in opdracht van een buitenlands bedrijf. Chinezen zelf lijken het minder nauw te nemen met kwaliteitscontrole, hopelijk komt daar ook verandering in.
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Re:

Bericht door Verlintje »

Robby schreef: b: merken die zich effectief verbeteren en zich gaan toespitsen op betere afwerking en betere producten. (mooi voorbeeld hiervoor is kymco, degelijke quads,degelijke scooters en produceren ook het g450x blok van bmw)
Oei, Robby, oppassen. Straks haal je je een woedende bende Aziaten op je nek :) .
Kymco is namelijk van oudsher een Taiwanees merk, reeds van midden de jaren
60 actief in de automotive sector. En die worden echt niet graag vergeleken met kopierende
Chinezen.

Niettegenstaande Kymco nog steeds een beetje minder bekend blijft bij ons, valt het zeker niet te
catalogeren onder een 'b' merk, volgens mij.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

oei, maar kan best herrineren dat deze indertijd ook niet zo qualitatief waren en dat nu wel het geval is. is nog steeds niet te vergelijken met yamaha of dergelijke qua afwerking,maar is best goed spul.
greetz
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Oeioeioei Robby je haalt nu veel boze kymco rijders op je! :D

Ik heb nu al vaak gehoord dat de afwerking van kymco veel beter is :shock: .
Ik vraag dan om voorbeelden ivm yamaha, maar die krijg ik dan nooit (is al zeker 3x gebeurd). Het enige wat gebeurt is roepen dat kymco het beste is. :?
ik noem geen namen, want deze personen weten zelf wel dat ze een aantal normale vragen die hen niet past niet beantwoorden.

Sorry van mijn boze reactie :oops: , maar ik kan er echt niet tegen als mensen vaak iets roepen en het niet kunnen uitleggen :x
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Kymco heeft meer fabrieken in China dan in Taiwan en produceert daar ruwweg 10x zoveel. Zoals ik in mijn vorig bericht vermeldde, bedrijven die hun productie outsourcen aan China maar zelf de inspectie doen, leveren over het algemeen prima producten af.
Kymco heeft dan ook zijn eigen R&D afdeling, dit is wat anders dan zoveelste Chinese bedrijf dat het werk van anderen steelt. Je moet hun website anders eens bekijken, bij About KYMCO staat heel wat informatie.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

idd, het is zoals Alfredo zegt. Dat heb ik ook gemerkt uit eigen ervaring in de automobiel wereld toen het bedrijf waar ik werktte de chinese markt op ging.

Zij doen nog steeds alle R&D in België. En alle onderdelen werden bij de opstart bij de chinese leveranciers besteld, naar belgië opgestuurd en aan dezelfde controles onderworpen als die van de europese leveranciers.
De chinese onderdelen waren stukken goedkoper, maar in kwaliteit niet steeds volgens norm. Daar kon wel aan gesleuteld worden door het bijsturen vanuit belgië.

In tegenstelling tot chinese R&D die meestal genoegen nemen met de kwaliteit die daar standaard geleverd wordt.
detoren
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door detoren »

Verlintje schreef:
Robby schreef: b: merken die zich effectief verbeteren en zich gaan toespitsen op betere afwerking en betere producten. (mooi voorbeeld hiervoor is kymco, degelijke quads,degelijke scooters en produceren ook het g450x blok van bmw)
Oei, Robby, oppassen. Straks haal je je een woedende bende Aziaten op je nek :) .
Kymco is namelijk van oudsher een Taiwanees merk, reeds van midden de jaren
60 actief in de automotive sector. En die worden echt niet graag vergeleken met kopierende
Chinezen.

Niettegenstaande Kymco nog steeds een beetje minder bekend blijft bij ons, valt het zeker niet te
catalogeren onder een 'b' merk, volgens mij.

een daiwoo is nog steeds een namaak opel en nog lang niet de kwaliteid van toyota en komt ook uit taiwan net als kymco en waarom woedend wat de een vind hoeft de ander niet te vinden sommige hebben graag een 700 andere kunnen met 400 sneller rijden ?? so what .
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door kymcodriver »

Boncari schreef:Oeioeioei Robby je haalt nu veel boze kymco rijders op je! :D

Ik heb nu al vaak gehoord dat de afwerking van kymco veel beter is :shock: .
Ik vraag dan om voorbeelden ivm yamaha, maar die krijg ik dan nooit (is al zeker 3x gebeurd). Het enige wat gebeurt is roepen dat kymco het beste is. :?
ik noem geen namen, want deze personen weten zelf wel dat ze een aantal normale vragen die hen niet past niet beantwoorden.

Sorry van mijn boze reactie :oops: , maar ik kan er echt niet tegen als mensen vaak iets roepen en het niet kunnen uitleggen :x
Denk dat je het aan de verkeerde personen vraagt dan toch.
Persoonlijk heb ik met een yamaha wolverine 450 4x4 gereden en nu rij ik met een Kymco 400 4x4.
Als iemand het verschil weet ben ik het wel tenzij je ook al een Kymco hebt gehad?????
Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Kun je dan duidelijke verschillen opnoemen oa afwerking??
Ik ben blij dat eindelijk eens iemand in discussie wil gaan. Eventueel in pb omdat dit eigenlijk niet in dit topic hoort. :)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

omdat we er nu toch op ingaan...
qua techniek zit die kymco goed in elkaar, maar in vergelijking met een yamaha vallen me toch enkele dingen op
bevoorbeeld afwerking van gegoten stukken, hoe de plastiek in elkaar zit, zo die bevestigingspatten enzo die snel durven afbreken, ook zit je dan met het soort plastiek. die van kymco gaat sneller breken als die van een yamaha of suzuki of dergelijke. Ook de lassen zijn nog niet overal zoals ze zouden moeten zijn, het zijn kleine dingetjes nog, maar ze komen er wel,eerder gezegd ze zijn er al...
voor derest zeer leuke quadjes. :bier:
greetz
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door kymcodriver »

Robby,

Ooit al een Kymco gehad?
Ik denk het niet want uw verhaal klopt zelfs niet van ver .
Maar voor de rest gaan we ons niet druk maken over iemand zijn bevinding en laten we de ervaring maar voor wat ze is.
Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

als ex mecanieker bij sds-racing in ternat ben ik wel heel veel in contact gekomen met kymco, alle quads alle scooters, dus weet gerust,ik weet wat ik vertel... is niet om op de tenen te gaan staan van kymco rijders... want kymco is goed spul..
greetz
Plaats reactie