Yamaha YFZ450R
Yamaha YFZ450R
Waarschijnlijk had u het al gezien: Yamaha heeft begrepen dat zij achterliepen. Gelukkig is hier goed aan gewerkt en kwamen ze met de YFZ450R. Onderanderen een volledig nieuw frame, voor een breedte van 123 cm met volledig intelbare Kashima schokdempers en de langverwachte brandstof injectie. Maar dat is nog lang niet alles...
De cilinderkop is gebaseerd op die van de YZ450F uit 2008 en zou veel low en mid-range vermogen moeten leveren. Maar het vermogen is door de aanpassingen over de gehele vermogenscurve verhoogd, dit is gedaan door het verstellen van de nokkenas, exact als cam-mod. De compressie is omhoog gegaan van 11.4:1 naar 11.6:1. De krukas lagers zijn iets groter gekozen, vanwege het hogere vermogen. De olietank is nu niet meer extern maar verwerkt om het blok, dit leverde nog eens 300cc extra olie capaciteit op. De versnellingsbak is versterkt en de ratio's zijn aangepast. Het frame bestaat nu bijna volledig uit aluminium, enkel de motorsteun onderin is nog van staal. De motor is ook nog eens 6,5 mm verlaagd ten opzichte van de YFZ450, voor een beter balans.
De voetsteunen zijn breder en langer dan de voetsteunen van elk ander merk en zien er naar uit dat ze veel grip gaan geven.
De schokdempers zijn langer en dikker en hebben een langere uitslag. De olie-resevoirs van de schokdempers zijn vergroot met 175cc. Ook de achterschokdemper heeft deze veranderingen ondergaan. De achteras is sterker, breder en voorzien van een 'wave' remschijf.
De gashendel gaat lichter en is rechter gevormd, dit zou moeten zorgen voor een makkelijkere en minder vermoeiende bediening. De parkeerrem is makkelijk te verwijderen voor degenen die daar geen behoefte aan hebben. Het gehele stuur is naar voor en achter te plaatsen, door het verdraaien van de stuurklemmen.
Het zadel is afgekeken van Suzuki en is nu breder aan de achterkant en loopt schuin af zodat je er beter op kunt hangen. De voor en achter plastic is makkelijk te verwijderen, zonder geklooi met bijvoorbeeld een losse luchtfilterbak.
Het Yamaha aftermarket aanbod is uitgebreid voor de YFZ450R. Maar niet alleen cosmetische accessoires! Neem bijvoorbeeld een hogedruk-zuiger, een nokkenas, plug-and-play killswitch, Power Commander, uitlaat en zelfs een compleet aangepaste CNC gefreesde kop!
Bij elkaar een groot aantal veranderingen, die veelbelovend zijn. Yamaha is weer helemaal terug en ready to kick some ass!
De cilinderkop is gebaseerd op die van de YZ450F uit 2008 en zou veel low en mid-range vermogen moeten leveren. Maar het vermogen is door de aanpassingen over de gehele vermogenscurve verhoogd, dit is gedaan door het verstellen van de nokkenas, exact als cam-mod. De compressie is omhoog gegaan van 11.4:1 naar 11.6:1. De krukas lagers zijn iets groter gekozen, vanwege het hogere vermogen. De olietank is nu niet meer extern maar verwerkt om het blok, dit leverde nog eens 300cc extra olie capaciteit op. De versnellingsbak is versterkt en de ratio's zijn aangepast. Het frame bestaat nu bijna volledig uit aluminium, enkel de motorsteun onderin is nog van staal. De motor is ook nog eens 6,5 mm verlaagd ten opzichte van de YFZ450, voor een beter balans.
De voetsteunen zijn breder en langer dan de voetsteunen van elk ander merk en zien er naar uit dat ze veel grip gaan geven.
De schokdempers zijn langer en dikker en hebben een langere uitslag. De olie-resevoirs van de schokdempers zijn vergroot met 175cc. Ook de achterschokdemper heeft deze veranderingen ondergaan. De achteras is sterker, breder en voorzien van een 'wave' remschijf.
De gashendel gaat lichter en is rechter gevormd, dit zou moeten zorgen voor een makkelijkere en minder vermoeiende bediening. De parkeerrem is makkelijk te verwijderen voor degenen die daar geen behoefte aan hebben. Het gehele stuur is naar voor en achter te plaatsen, door het verdraaien van de stuurklemmen.
Het zadel is afgekeken van Suzuki en is nu breder aan de achterkant en loopt schuin af zodat je er beter op kunt hangen. De voor en achter plastic is makkelijk te verwijderen, zonder geklooi met bijvoorbeeld een losse luchtfilterbak.
Het Yamaha aftermarket aanbod is uitgebreid voor de YFZ450R. Maar niet alleen cosmetische accessoires! Neem bijvoorbeeld een hogedruk-zuiger, een nokkenas, plug-and-play killswitch, Power Commander, uitlaat en zelfs een compleet aangepaste CNC gefreesde kop!
Bij elkaar een groot aantal veranderingen, die veelbelovend zijn. Yamaha is weer helemaal terug en ready to kick some ass!
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
Re: Yamaha YFZ450R
Ben jij een yamaha verkoper ofzo? En er bestaan geen kashima schokbrekers, alleen de coating op de stang is kashima.
Ja dan schrijven zij het verkeerd ik wil jullie dit alleen laten lezen verder doe ik er niks meeFrank MB schreef:Ben jij een yamaha verkoper ofzo? En er bestaan geen kashima schokbrekers, alleen de coating op de stang is kashima.
en dealer nee hor moet ik nog werken ook
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Contacteer:
Dit weekend Romain Couprie zien rijden met die nieuwe Yamaha in de diepe putten van Duinkerke en kmoet zeggen dat het quadje goed vooruit ging. De vering was ook heel goed, was volgens mij ook nog origineel!!
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
viewtopic.php?f=41&t=29468
Heb je dit uit quad-activ magazine???
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Quad Master
- Contacteer:
Mooi om dat te horen dat yamaha terug in race is...
ook mooi verslag
Grtz !
ook mooi verslag
Grtz !
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Ja over de originele vering zijn ze allemaal wel te spreken en ziet er helemaal mooi uitQuadracer 74 schreef:Dit weekend Romain Couprie zien rijden met die nieuwe Yamaha in de diepe putten van Duinkerke en kmoet zeggen dat het quadje goed vooruit ging. De vering was ook heel goed, was volgens mij ook nog origineel!!
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ik stel mij maar twee vragen bij de nieuwe Yamaha :
- zal het alu chassis het houden op de harde banen zoals in EK of Elite ?
- zal het hoge gewicht tov concurrentie niet erg nadelig uitvallen ?
De pk gewicht verhouding is belangrijker dan pk's die uit het blok komen. Naar mijn mening gaat zelfs met verbeteringen aan motor quad niet sneller zijn dan andere standaard quads zoals KTM en Suzuki. De gunstige pk/gewicht verhouding van W-tec met CRF is één van de redenen dat die het zo goed doet in cross.
De pk gewicht verhouding is belangrijker dan pk's die uit het blok komen. Naar mijn mening gaat zelfs met verbeteringen aan motor quad niet sneller zijn dan andere standaard quads zoals KTM en Suzuki. De gunstige pk/gewicht verhouding van W-tec met CRF is één van de redenen dat die het zo goed doet in cross.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ik weet echt niet meer waar ik dit gevonden hebBoncari schreef:Heb je dit uit quad-activ magazine???
Ja daar zullen wij nu allemaal naar moeten gissen maar het resultaat zal komenNo Limit W-tec schreef:Ik stel mij maar twee vragen bij de nieuwe Yamaha :
Ik heb zaterdag ook met de nieuwe yfz r gereden, ik vind het een super ding veel koppel in de motor .Veel meer als een ltr en stuurt ook super en hij voelt zeker niet zwaar aan ,ze geven het gewicht aan nat .Met alles er in doen ze bij suzuki nu ook quads wegen bijna allemaal even veel als ze vol zitten. en het is zeker een goed ding want hij ging zaterdag om 10 uur aan en om 5 uur pas weer uit .Zondere enkel probleem yamaha was de eerste die kwam met een sport quad en nu ook weer. De eerste die met een nieuw model komt en die gaat zeker niet slechter zijn dan het oud model, ik ben in iedergeval overtuigt van de nieuwe yfz 450r en heb er 2 besteld wel in het blauw want die gaan harder dan in het wit
http://www.rockstarenergy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
kunnen wij dan is een keertje testen of de blauwe harder gaat als de wittecoen schreef:Ik heb zaterdag ook met de nieuwe yfz r gereden, ik vind het een super ding veel koppel in de motor .Veel meer als een ltr en stuurt ook super en hij voelt zeker niet zwaar aan ,ze geven het gewicht aan nat .Met alles er in doen ze bij suzuki nu ook quads wegen bijna allemaal even veel als ze vol zitten. en het is zeker een goed ding want hij ging zaterdag om 10 uur aan en om 5 uur pas weer uit .Zondere enkel probleem yamaha was de eerste die kwam met een sport quad en nu ook weer. De eerste die met een nieuw model komt en die gaat zeker niet slechter zijn dan het oud model, ik ben in iedergeval overtuigt van de nieuwe yfz 450r en heb er 2 besteld wel in het blauw want die gaan harder dan in het wit
Even over de standaard veren het zijn kayaba veren (KYB) Komt uit de motorcross
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Thnx dan zijn deze vergissingen weer uit de wereld72_mrd schreef:Even over de standaard veren het zijn kayaba veren (KYB) Komt uit de motorcross