polijst probleempje

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

polijst probleempje

Bericht door Haagje »

hey allemaal.

Aller eerst heb ik al op het forum gezocht en internet :D maar kan het niet egt vinden.

Normaal gaat het polijsten super bij mij.
maar ben aan mijn 2de velg begonnen.

Ik kreeg telkens zwart spul op mijn velgen als ik er met mijn polijstschijf overheen ging.
Normaal is dit maar een beetje en poetst hij dit vanzelf weer weg.

Maar dit keer is het steeds een flink stuk.
Wanneer ik deze laag weer weg haal is het ''gepolijste'' gedeelte nog lelijker dan de rest van de velg.

- ik maak steeds de schijf schoon met een staal borstel.
- doe regelmatig nieuwe polijst pasta erop.
- houd polijst blokje schoon.

Iemand tips??

Want ik vat het even niet meer....
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: polijst probleempje

Bericht door yamahakoppel »

sommige velgen hebben een beschermlaag opzitten en zijn dus niet te polijsten zonder eerst die laag te verwijderen
is dit bij je originele velgen of het paar dat je onlangs gekocht had je kan het gemakkelijk testen als je crome poets neemt op een doek en de velg met de hand polijst komt er zwart af dan heb je geen beschermlaag erop en zijn deze gemakkelijk te polijsten wordt de doek niet zwart dan zit er een beschermlaag op en zou ik persoonlijk niet aan beginnen
het kan zijn dat je met de borstel eigenlijk die beschermlaag verbrand waardoor het heel vies en zwart wordt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

kan ook een vernislaag zijn of zo wat erop zit
Er bestaan producten om verf af te bijten ofwel met een verfafbrander eens erover gaan.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Inderdaad bij sommige velgen zit er een beschermlaag op. Dit is bij sommige autovelgen die gechromeerd zijn ook zo.
Indien ge met zulke velgen zit moet ge eerst deze beschermlaag verwijderen met eventueel een soort afbijtmiddel dat niet te agresseief is.

Vervolgens kunt ge de velgen terug beginnen te polieren. Het is wel een heel werkje dat ge eraan gaat hebben.

Niet alle materialen laten zich zomaar polieren of krijgt men hetzelfde mooie resultaat als anders. Dit bewijst natuurlijk weer dat goed polieren een kunst is en soms meer geduld vraagt dan men aanvankelijk denkt.

Er zijn materialen waar ge in no time mee klaar zijt, en andere vergen alweer dagen werk en geduld :wink:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

het zijn de velgen die ik pas gekocht heb.

wanneer ik met een gewoon schoonmaak middel de velgen opkuis word de doek en het spul inderdaad zwart.

nu weet ik niet of hier een vernis laag op zit. ( het lijkt me niet ) ik zal met de vorige eigenaar even navragen.

EDIT: vorige eigenaar heeft ze zelf ook nooit gepolijst. dus hij weet het ook niet.

er zal dan denk ik wel een dunne laag op zitten.

of kan het zijn dat de velg vettig is?? door ze dan eerst even te ontvetten??
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als je doek zwart wordt zit er geen bescherm laag op maar anders eens goed wassen
maar als je ze met de hand polijst zijn die normaal al heel mooi doe mijn ook altijd met de hand en unipol
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nijsluc »

yamahakoppel schreef:als je doek zwart wordt zit er geen bescherm laag op maar anders eens goed wassen
maar als je ze met de hand polijst zijn die normaal al heel mooi doe mijn ook altijd met de hand en unipol
Ik heb mij een doos unipol aangeschaft maar hoe moet je hiermee omgaan ?

:?
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
Plaats reactie