aanhangwagen verplaatsen

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
poepieke
Toeschouwer
Toeschouwer

aanhangwagen verplaatsen

Bericht door poepieke »

Ik heb momenteel een Kymco 500 mxu 2x4 van 3 maanden oud en 500 km. Het is een prachtig machien, maar doet niet wat ik van hem verlang. De hoofdreden is om een aanhangwagen van 1500kg binnen te duwen in een garage. Hij heeft vooraan en achteraan een trekhaak. In de garage ligt er kleine kiezel en dan spinnen de achterwielen door zelfs in de low stand als ik de aanhangwagen aan de voorkant aanhang, in achteruit gaat het ook niet. IK heb eerst de quad ingereden en zijn eerste onderhoud van 500 km is gebeurt. Nu is mijn vraag, zou dit wel gaan met een 500 4x4 of misschien toch beter uitkijken naar een andere , zwaardere quad. Ik ben eigenlijk zeer tevreden over Kymco, maar hij zou wel moeten doen wat ik vraag :D
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Re: aanhangwagen verplaatsen

Bericht door cyclonedriver »

je had inderdaad het 4 x 4 model moeten aanschaffen. hiermee gaat dit probleemloos.
poepieke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door poepieke »

iemand interesse in een kymco 500 mxu :D
Dus met een kymco 4x4 zou dit wel moeten lukken, of moet ik naar en zwaardere 4x4 gaan.
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Een zwaardere is natuurlijk beter (minder belasting voor de motor).
Een 4x4 met automatische sper (voor) is zeker zo handig...

bv
Can-am Outlander/Renegade serie
Sym Quadraider 600
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

PeRReWePS schreef:Een zwaardere is natuurlijk beter (minder belasting voor de motor).
Een 4x4 met automatische sper (voor) is zeker zo handig...

bv
Can-am Outlander/Renegade serie
Sym Quadraider 600
ook de polaris sportsman 800 is daar heel geschikt voor
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Ik zou inderdaad voor een 600 <> 800cc 4 x 4 gaan: 1500kg is zeker niet niks.
Ik neem aan dat het merk / model niet veel uitmaakt, als je maar let op de reviews (forums enz) omtrent de machine van je keuze.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Ik heb hier voor je de ideale oplossing :duimhoog:

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=25639" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik verplaatste er zelfs mijn caravan mee op het gazon,zonder spinnende wielen.

grt.
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

ja daar kan je mee voor de dag komen. die zal er niet zo'n moeite mee hebben
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
poepieke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door poepieke »

@ Karl Dat kan ik best geloven dat dit de ideale oplossing is, mooi machien. Als ik een andere koop, zou deze wel verkocht moeten zijn, want ben niet van plan een winkel te beginnen :D Als een Kymco 4x4 wel kan dienen heb ik voor 6500 een nieuwe met 2 jaar waarborg maar niet tegenstaande is uw quad zeker de moeite waard.

Merk en model spelen voor mij niet z' n rol, darentegen de kostprijs wel. Natuurlijk moet het een goede quad zijn, maar aangezien hij enkel gebruikt wordt voor de aanhangwagen en natuurlijk eens een ritje te maken, mag de prijs natuurlijk niet te hoog zijn. Dat is ook de reden waarom ik een Kymco gekocht heb, maar had dus beter een 4x4 gekocht. Nu verplaats ik de aanhangwagen met een jeep met trekhaak vooraan, maar het geheel is te lang (+/- 13 m) en de ruimte te klein en dat is dan ook eigenlijk de enigste reden waarom ik aan een quad dacht.

Toch al bedankt voor de reacties
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Ik denk dat je met een Kymco met 4x4 geen problemen zal hebben :!:
Met een zwaardere quad heb je wel meer vermogen,maar in de low stand ga je daar niet zo veel van merken tov een lichtere quad. :quad:
poepieke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door poepieke »

Eigenlijk zou het met deze ook gaan, het probleem volgens mij is enkel dat ik de aanhangwagen vooraan hang, waardoor de achterkant minder grip heeft. Bij het buitentrekken, in de low stand en aanhangwagen achteraan, was er geen probleem,zeker genoeg vermogen, enkel bij het terug binnen duwen, maar dan moet ik hem vooraan aanhangen omdat ik anders niet meer weg kan en in de achteruit er niet genoeg vermogen is. Ik heb dit wel maar 1 maal getest, omdat ik geen stukken wil en heb dan ook gewacht tot de eerste onderhoudsbeurt gedaan was(ivm rodage olie), maar als hij er teveel moeite mee heeft, ga ik er volgens mij niet lang plezier aan beleven. Ik kan dus best proberen een koper te vinden, en dan zien wat er moet gebeuren. Misschien kan ik hem overgeven bij aankoop van een nieuwe, maarja, 3 maand oud en 500 km, dan zal ik waarschijnlijk veel moeten laten vallen
red alert
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door red alert »

ik heb een tijdje gelden een aanhanger ( 3 asser ) van 3 ton moeten verzetten. Geen plaats genoeg om met de bestelwagen te komen; Dit met een outlander 800. Van voor aangepikt en verzet. Geen probleem . :)
poepieke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door poepieke »

ik heb pas met de 800 gereden, ammai wat en maschien, kan dus best geloven dat het hiermee gaat, maar voor die prijs, kan ik een nieuwe hangaar zetten of de oprit aanpassen zodat het wel met de jeep gaat :D :D
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door smevie »

voor zware lasten te trekken zou ik voor een 2 cylinder gaan een outlander 800, polaris of kawa brute force
deze zijn inderdaad aan de dure kant maar van trekkracht met geen ander te vergelijken :quad: :quad: :quad:
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

polaris/arctic cat diesel quad 8)
Mijn extra grote KittyCat
Plaats reactie