banden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
juul
Toeschouwer
Toeschouwer

banden

Bericht door juul »

welke banden raden jullie mij aan ik rij zowel op de baan als in terein ze moetten niet vlug lek gaan dat heb ik nu met de orginele dunlops bijna wekelijks voor ik wil de orginele velgen houden(het is voor een suzuki kingquad700 van 2007 wat vinden jullie van deze atv Groetjes juul)
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hoi,

Een aanrader zijn de Maxxis Bighorn,een zeer goede band maar ook zeer prijzig,
als je in de zelfde maat blijft ben je al rap 500 euro kwijt.

Zelf rij ik met 14" cooper jeep banden en moet zeggen dat dit een zeer goede band is zowel voor op de weg al offroad.
Ben er mee in Bilsain geweest,scherpe rotsen en niet lek gereden en aan de banden niets te zien.
Als ik de lucht uit de banden laat kan ik gewoon verder rijden,dus zou je toch eens lek rijden kun je nog altijd tot thuis raken.

Bij intresse ik heb nog één setje nieuwe banden liggen,voor 300€ mag dit weg (winkelprijs per band is ruim 175€)
Verkoop ook een volledig set wielen met banden,heb er zelf al mee gereden maar zijn gelijk nieuw 550€
Met deze wielen komt de quad nog wat hoger te liggen.

Afbeelding
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Re: banden

Bericht door Léon »

Ja inderdaad bighorn banden zijn echt super kosten wel wat meer maar gaan super lang mee en je merkt het verschil echt wel met die banden ik heb er zelf ook altijd mee gereden en rijden super
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door smevie »

ja ik rij ook met bighorns
nu al 1600 km mee gereden en ze zien er nog steeds als nieuw uit
ze kosten misschien wel wat meer maar zijn z'n prijs meer dan waard :quad: :quad: :quad:
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Hey Juul,

ik heb ook een KQ, maar een 450, en inderdaad die standaard dunlops zijn echt niet veel waard, ik heb smevie zijn set gekocht die standaard op zijn can-am lagen (carlisle ACT's) en ik moet zeggen dat ik daar ook zeer teverden van was.
Helaas waren de voorbanden op 3500km erdoor (omdat mijn zelfgemaakte voorbumper veel te zwaar was) maar de achterbanden kunnen gerust nog een paar 1000km mee. Maar ik moet zeggen dat hun baanligging zowel off-road als op gewone baan (zelfs bij nat wegdek) heel goede baanligging hadden.

Ik heb ondertussen ook een carlisle badlands eropgezet, en die rijden wel iets comfortabeler, maar off-road zijn ze dan weer iets minder (maar uiteindelijk heb ik er ook nooit mee vast gezeten) maar ook zeer goede baanligging bij nat wegdek.

Persoonlijk denk ik dat mijn volgende set Carlisle/Titan 489 XT's gaan zijn, een radiaal band met vrij goede groef en verstevigde zijwanden.

Ik heb ook al zitten denken aan bighorns, maar ik rijd ook veel op gewone weg, en heb me laten vertellen dat bighorns op nat wegdek niet zo een goede grip hebben (en dan zou ik spijt hebben als ik daar zoveel geld aan geef, geen veilig gevoel heb). Ik heb ook wel al horen zeggen dat ze super zijn off-road, en zeer slijtvast.

Als je banden zoekt voor gemengd gebruik is het niet zo simpel he ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Wizzzard
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Wizzzard »

Mja, toch niet twijfelen hoor, bighorns zijn toch wel de beste keuze voor allround gebruik, ook voor de weg. :buig:
Als het wat natter is, gewoon wat minder hard rijden of wat voorzichtiger een bocht nemen.
Das met een auto toch net hetzelfde? :wink:
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door smevie »

ik heb smevie zijn set gekocht die standaard op zijn can-am lagen (carlisle ACT's) en ik moet zeggen dat ik daar ook zeer teverden van was.
Helaas waren de voorbanden op 3500km erdoor

:shock: heb jij daar nu al 3500 km mee gereden? DA is goe gereden zene

Ja het is wel waar dat de banden met nat weer een beetje minder grip hebben maar dat is dan ook het enige
min puntje . :quad: :quad: :quad:
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

ik heb een tgb 425le quad daar zitten de bighorns al 5000 km onder het klopt wel wat er gezegt word als het nat is oppassen in de bochten maar dat houd je scherp vedder prima banden ik rijd 60% op straat 40% terrein .m.v.grt andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

@ smevie, jaja ik heb nu 5000km op de teller staan, ik heb tot vorige maand mijn quad veel gebruikt om naar het werk te gaan, en bijna ieder weekend een poetertoer ermee gedaan, nu met mijn gps doe ik ook soms baantoerkes, nekeer naar de ardennen ofzo en dan zik je toch snel aan 300km per dag.

Ik weet het iedereen raad die bighorns aan .. misschien is het dat wat me net tegenhoud om ze te kopen 8) ben dikwijls nogal eens tegendraads he .. en probeer graag eens iets anders uit.

Dus nu rijd ik met Carlisle badlands vooraan, en Carlisle ACT's achteraan, denk dat ik toch nog 2 a 3000km km met die banden ga kunnen doen (als ik ze kapot rijd op de ene of andere ploetertocht) en dan zal ik wel zien wat ik ga kopen .. misschien heb ik eens de kans om met iemand zijn quad die bighorns heeft een toerke op het asfalt te doen.

@ Juul, laat ons weten wat je keuze zal zijn, en gaar een eerlijk review van het weggedrag zou enorm gewaardeerd worden :wink:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Sledge Hammer
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Sledge Hammer »

Juul,
Wij rijden met Grizzly's en hebben er de KENDA BEARCLAW's onder liggen, vind ik persoonlijk prima keuze (all round) 27x12x12 RR / 27x10x12 FR.
KENDA BEARCLAW
* Één van de beste 4x4 banden die er bestaan.
* De 27" versie is perfect voor de grotere utility’s, Grizzly 660 & 700, Brute Force & King Quad 700.
* Biedt zeer veel grip en is slijtvast.
de MAXXIS BIGHORN (is duurder dan KENDA) is een allround utility band, geschikt voor hard en rotsachtig terrein.
Banden keuze is en blijft toch persoonlijk, de één heeft betere ervaring met merk A en de ander weer merk B, je oren en ogen openhouden hier op het forum en de ervaringen van andere gebruikers lezen.

Kwestie van proberen :idea: Succes ermee

Sledge Hammer :crosser:
QCNL - Quad Club NederLand
QCNL DE 4x4 QUAD CLUB VAN NEDERLAND, voor en door quad - atv - utv rijders
www.youtube.com/user/QuadClubNederLand/videos
www.quadclubnederland.nl
Plaats reactie