bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

SergioBelgium777 schreef:
sammie schreef:Voor mijn gebruik ist nu dus duidelijk dat ik geen bashan moet hebbem maar eerder een shinerai.
Ik heb heel veel gehad aan deze info want idd ook op internet staan er mooiere reviews over als de bashan.

Tja ook thanks voor de minder geld minder qualiteit steun. MAAR ik zie ook dat de shinerai na wat aanpassingen een mooie goede ( bijna net zo als die duurdere ) quad is. Ik doe er ook niet gek mee ik wil alleen maar op de weg rijden met dat ding.


Vriendelijk bedankt voor de info gevers. Die snappen waarom ik naar een FORUM ga. THANKS
persoonlijk vind ik een shineray mooier en als je zoals je zegt geen zotte dingen mee doet dan gaan die niet zo rap kapot
wat je wel hebt is de batterij zoals ik reeds vermeld heb,maar mss heb je voor de prijs dat je betaald voor een shineray een yamaha warrior of een blaster maar die dingen zijn dan wel oerlelijk vind ik é! ne shineray heeft standaard mooie kappen en vooraal breed dat je bij geen enkel quad zo breed vind standaard ! en qua prestaties valt dat mee ze voor op de weg te rijden
als je graag met quads bezig bent en durft je handen beetje vuil maken dan moet je zeker een shineray kopen want je betaald voor shineray stixe ga je nooit hetzelfde krijgen bij geen andere merk als je hetzelfde wil ga je al tegen de 5000 euro moeten opleggen.
Die Shineray kun je toch niet vergelijken met een Yamaha warrior of blaster! :?
2takt
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

Tiesko schreef:
SergioBelgium777 schreef:
sammie schreef:Voor mijn gebruik ist nu dus duidelijk dat ik geen bashan moet hebbem maar eerder een shinerai.
Ik heb heel veel gehad aan deze info want idd ook op internet staan er mooiere reviews over als de bashan.

Tja ook thanks voor de minder geld minder qualiteit steun. MAAR ik zie ook dat de shinerai na wat aanpassingen een mooie goede ( bijna net zo als die duurdere ) quad is. Ik doe er ook niet gek mee ik wil alleen maar op de weg rijden met dat ding.


Vriendelijk bedankt voor de info gevers. Die snappen waarom ik naar een FORUM ga. THANKS
persoonlijk vind ik een shineray mooier en als je zoals je zegt geen zotte dingen mee doet dan gaan die niet zo rap kapot
wat je wel hebt is de batterij zoals ik reeds vermeld heb,maar mss heb je voor de prijs dat je betaald voor een shineray een yamaha warrior of een blaster maar die dingen zijn dan wel oerlelijk vind ik é! ne shineray heeft standaard mooie kappen en vooraal breed dat je bij geen enkel quad zo breed vind standaard ! en qua prestaties valt dat mee ze voor op de weg te rijden
als je graag met quads bezig bent en durft je handen beetje vuil maken dan moet je zeker een shineray kopen want je betaald voor shineray stixe ga je nooit hetzelfde krijgen bij geen andere merk als je hetzelfde wil ga je al tegen de 5000 euro moeten opleggen.
Die Shineray kun je toch niet vergelijken met een Yamaha warrior of blaster! :?
inderdaaad ik vergelijk de shineray met een warrior/blaster optisch é ,niet motorisch
wat ik bedoel ik is dat een shineray/bashan veel moooier uitziet en afgerond dan een warrior/blaster.
ik had de keur voor een warrior te komen maar heb niet gedaan want vind ze echt superlelijk kan er ook niet aandoen die koplampen enz.
Burn the rubber ,not your soul
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

De afwerking van Blasters of Warriors is dus echt wel even veel degelijker als die chineesjes hoor... :roll:

Dat je die lampen van de Warrior niet mooi vind heeft niets te maken met de degelijkheid waarmee de quad in elkaar gezet is, maar gewoon puur het uiterlijk wat je mooi vind. Ik vind zelf de Blaster standaard ook niet zo geweldig mooi, maar daarom sleutel je eraan.. :wink:

Groeten! :D
2takt
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door sammie »

Zo dacht ik er ook over.

+ Ik heb een op youtube gekeken en een filmpje gezien van de shineray tegen een raptop. ze gaan dan een bergje beklimmen maar de Shineray doet dat met gemak he.

Echt leuk om een gemotiveerde infogever tegen te komen. Nogmaals thanks mate.

Maare ik zag ook op een film dat gas word gegeven met de duim klopt dit ook bij jou ( sorry ik ben nederlands ) quad.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

sammie schreef:Zo dacht ik er ook over.

+ Ik heb een op youtube gekeken en een filmpje gezien van de shineray tegen een raptop. ze gaan dan een bergje beklimmen maar de Shineray doet dat met gemak he.

Echt leuk om een gemotiveerde infogever tegen te komen. Nogmaals thanks mate.

Maare ik zag ook op een film dat gas word gegeven met de duim klopt dit ook bij jou ( sorry ik ben nederlands ) quad.
heb je de link?

greetz
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Haagje »

Idd een warrior moet je van houden. In het begin dacht ik ook wat is dat toch een lelijk mormel....
Maar na hem zelf gekocht te hebben en al langzaam aan het een en ander te tunen vindt ik hem steeds vetter worden. Kijk maar daar de warrior van Kris ( yamahakoppel ) die is gewoon ubervet.

Wat kan je nog aan een shineray quad doen optisch!.. Geen zak. en wat heb je dan dan zijn ze allemaal het zelfde, en dan vindt ik persoonlijk niks meer aan een quad.

Ik wil strax kunnen zeggen van DIT heb ik zo gemaakt ( mits hulp van andere )

en niet dat mensen zeggen oh wat heb jij een mooi machientje. '' ja deze komen allemaal het zelfde van de bank af, dus zo mooi is hij niet meer...''

Maar dit is mijn mening dan he. Ieder voor zich :) Maar de laatste reeks china quads zijn idd een verbetering.
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door sammie »

in de korte tijd dat ik info zoek over de Shinerey vind ik juist heel veel om heb opties te veranderen.
zoek op video.google.nl naar "700 raptor et 250 shineray"
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Haagje »

wat ik infeite bedoel is dat ze al zo goed als klaar zijn.

verbreed/verlaagd al voorzien van baanbanden enz...

Als je een standaard raptor koopt kan je veel aanpassen en meteen naar eigensmaak maken.

PS: dat filmpje.... als je dat nu egt een VS wilt noemen. denk die gaan samen tegelijk erop.

Een tuned bromquad komt er nog op.... aangezien de shineray zo hoog doorvliegt is omdat deze een stuklichter is en waarschijnlijk meer gas zal geven. terwijl je ziet dat de 700 er gewoon simpel om komt.
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

Moet je toch genoeg aan veranderen wil die Shineray mooi worden, naar mijn mening... :wink:
2takt
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

Tiesko schreef:Moet je toch genoeg aan veranderen wil die Shineray mooi worden, naar mijn mening... :wink:
als je een shineray stixe staandaard naast een blaster zet. weet ik zeker dat iemand die niks van quads weet voor de shineray gaat
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

Scratch schreef:
Tiesko schreef:Moet je toch genoeg aan veranderen wil die Shineray mooi worden, naar mijn mening... :wink:
als je een shineray stixe staandaard naast een blaster zet. weet ik zeker dat iemand die niks van quads weet voor de shineray gaat
Ligt er ook aan of je wilt crossen of op de weg he... :wink: ( met die standaard ballontractorbanden van een Blaster is het geen pretje op de weg namelijk)

Maar ik denk toch dat iemand met een beetje kennis van quads meteen voor de Yamaha gaat he... :D

En al helemaal als je kijkt wat je van een Blaster kunt maken, niet alleen optisch maar vooral motorisch!

Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat ik pro blaster ben :bier:
2takt
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

ja ik bedoel dat een warrior standaard niet mooi is,want alles is zo vierkant,zelfs als je hem tuned,neem bv een raptor die is mooi afgerond enz,shineray is al wat moderner ronde koplampen mooie vormen van lijnen bumpers enz

@sammie de shineray in het filmpje op youtube is nog de vorige model van de mijne en is waarschijnlijk duimgas
mijn is het model van 2008 en is draaigas het voordeel is dat je duim niet moe komt nadeel je kan niet kort gas geven dus duimgas is beter.op het filmpje is het een shineray 250 STXE (oud model) de mijne is shineray 250 STIXE
naar het schijnt is er ook veel miserie met de oude model.
Burn the rubber ,not your soul
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

SergioBelgium777 schreef:ja ik bedoel dat een warrior standaard niet mooi is,want alles is zo vierkant,zelfs als je hem tuned,neem bv een raptor die is mooi afgerond enz,shineray is al wat moderner ronde koplampen mooie vormen van lijnen bumpers enz

@sammie de shineray in het filmpje op youtube is nog de vorige model van de mijne en is waarschijnlijk duimgas
mijn is het model van 2008 en is draaigas het voordeel is dat je duim niet moe komt nadeel je kan niet kort gas geven dus duimgas is beter.op het filmpje is het een shineray 250 STXE (oud model) de mijne is shineray 250 STIXE
naar het schijnt is er ook veel miserie met de oude model.
Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak is.. :wink: Ik vind die oude hoekige vormen bijvoorbeeld net mooi, vooral de hoekige vormen van de Banshee. Smaken verschillen gewoon... :p

Groeten! :D
2takt
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

Tiesko schreef:
SergioBelgium777 schreef:ja ik bedoel dat een warrior standaard niet mooi is,want alles is zo vierkant,zelfs als je hem tuned,neem bv een raptor die is mooi afgerond enz,shineray is al wat moderner ronde koplampen mooie vormen van lijnen bumpers enz

@sammie de shineray in het filmpje op youtube is nog de vorige model van de mijne en is waarschijnlijk duimgas
mijn is het model van 2008 en is draaigas het voordeel is dat je duim niet moe komt nadeel je kan niet kort gas geven dus duimgas is beter.op het filmpje is het een shineray 250 STXE (oud model) de mijne is shineray 250 STIXE
naar het schijnt is er ook veel miserie met de oude model.
Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak is.. :wink: Ik vind die oude hoekige vormen bijvoorbeeld net mooi, vooral de hoekige vormen van de Banshee. Smaken verschillen gewoon... :p

Groeten! :D
precies het zou toch wat zijn als iedereen op een blaster rond reed:P

greetz
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door sammie »

How how mijn bedoeling is niet om ruzie te maken welke mooier is.
Plaats reactie