Losmaken fuseekogels stuurstang

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Losmaken fuseekogels stuurstang

Bericht door Tiesko »

Hey!

Ik ben gister begonnen met het uit elkaar halen van de quad maar nu ben ik tegen een klein probleempje opgelopen..
Ik krijg de fuseekogels van de stuurstang niet los..

Is hier een bepaalde manier voor om die los te krijgen, of is het gewoon extra stroef omdat de quad nogal oud is en alles dus net wat vaster zit...

Groeten! :D
2takt
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Re: Losmaken fuseekogels stuurstang

Bericht door vanpee jelle »

je moet met een houten blokje en een hamer op de zijkant kloppen op het stuk waar die ball-joints in zitten en dan komt dit los
je kan ook de ball-joints aan de wielen lossen en het stuk op de stuurstang en alles zo onder de quad uithalen en er uit persen met de bankschroef de moer er een beetje op en 2 dopsleutels en je perst ze er zo uit.

grtz jelle
raptor 660 power
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

de moer opdraaien net boven het draadeind (om de draad niet te beschadigen) en dan een goede tik met de hamer :)
dit is bij de onderste gewrichten aan de armen.

bij de bovenste bij blaster moet je de bout en moer lossen die het gewricht toespant, en de bout eruithalen. :)
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

OpticalNicolas schreef:de moer opdraaien net boven het draadeind (om de draad niet te beschadigen) en dan een goede tik met de hamer :)
dit is bij de onderste gewrichten aan de armen.

bij de bovenste bij blaster moet je de bout en moer lossen die het gewricht toespant, en de bout eruithalen. :)
Dit had ik al gedaan Nicolas, alhoewel ik niet weet wat jij met een goede tik bedoelt.. :wink:
Ik zal morgen eens proberen, ik heb dalijk namelijk geen tijd..

Bedankt voor reacties! :)
2takt
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Hey, ik ben gister even verder gegaan met die fuseekogels en het is me nu gelukt!
Ik heb de A armen met hubs samen eraf gepakt en daarna op de werkbank met de rubberhamer de fusees eruit kunne slaan..
Bedankt voor info!

Groeten! :)
2takt
Plaats reactie