As gebogen...
As gebogen...
Miserie miserie... Just een lang weekend en m'n as is gebogen. Rij een baantje in, natuurlijk wat te snel , staat er juist na de (lichte) bocht een vrachtwagen... Alles moeten toegooien, ffkes airborn doordat er een dikke tak op de weg lag.... (die vrachtwagen was voor de bomen te snoeien ofzo) Gevolg: met kop tegen de grond en quad gekanteld... Stond 180° gedraaid, raar.... Alléé ja, kbegin weer te rijden, rechter achterband hobbelt... Eerst dacht ik dat m'n band weer is lek was. Nu m'n vraag: ik heb spoorverbreders vanachter, is daardoor m'n as gebogen? Of zou ik het zonder ook gehad hebben? En zou je die as weer kunnen rechten?
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quad Expert
- Contacteer:
als je hem in de draaibank steekt en je lijt je draaibank uit, daarna steek je je as erin en meet je op waar hij buigt. Dan shuif je hem in de klauwplaat tot waar hij gebogen is. Als je dan je draaibank doet draaien ga je zien dat hij slaagt. en als je dan een zware draaibank hebt kan je eens iets onkatolieks uitproberen (heb het zelf al gedaan met assen) door je klauwplaat te blokeren, met de gebogen staaf (as in dit geval) naar u toe en dan met de langswagen op het uiterste van de as gaan staan en met de dwarswagen hem in de juiste positie plooien. Wel met een zware draaibank, anders kan dit zuur opbreken voor de lagers van je draaibank.
greetz
greetz
ik zou er nog nooit aan beginnen met het rechten van die as. je weet indien je iets recht dat de plaats waar je ze recht niet zijn originele vastheid meer heeft en de resultaten kunnen boekdelen spreken. Indien je dan nog eens een offroad doet zou het mij niet verbazen dat die dan volledig breekt van de slag. Is dat het risico waard??? vervangen die handel. Heb overlaatst ook mijn tandwiel geplooid, heb die gerecht maar voor ff kes te rijden maar niet off road want die ging dat absolut niet meer aankunnen en heb dit dan ook direct vervangen door een stevigere versie. Ik raad het je ten zeerste af. en dat gedoe met meetklok op draaibank pfff, indien je dat nog nooit gedaan hebt begin er niet aan. Heb dit ook ooit eens moeten doen en die is wel recht maar krijg je nooooooooooooooit 100% recht.
veel suc6
veel suc6
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Thx voor de tips! We hebben hier een zware draaibank, dus ik en m'n pa zullen eens proberen. En als het niet lukt een after-market eh. Maar moest ze nu weer perfect recht komen, kan ik ze dan niet verstevigen op de plaats waar ie geplooid was?
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quadracer
- Contacteer:
Hoe wil je die dan verstiviggen met trekbandjes en elastiekjes??L.D. schreef:Thx voor de tips! We hebben hier een zware draaibank, dus ik en m'n pa zullen eens proberen. En als het niet lukt een after-market eh. Maar moest ze nu weer perfect recht komen, kan ik ze dan niet verstevigen op de plaats waar ie geplooid was?
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Hadden we hier niet afgeraden om met spoorverbreders te rijden ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team