WELK MERK!!!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Buddynr1
Toeschouwer
Toeschouwer

WELK MERK!!!

Bericht door Buddynr1 »

Wil een Quad kopen voor een neefje in Afrika.
Nieuw of tweedehands maakt niet uit zolang het maar geschikt is voor zowel op of off road.
Voor een nieuwe wil ik niet meer betalen dan ca. €2000,- en voor een tweedehands afhankelijk van merk.

Heeft iemand enig iedee wat in deze situatie het beste is?
Denk dat met de temperaturen in Arica watergekoeld beter is.

Ps. Heeft iemand ervaring met de Forca Quads van Bikeblowout?

http://www.bikeblowout.de/_py-Quad-ATV/ ... 0a04691e66" onclick="window.open(this.href);return false;
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: WELK MERK!!!

Bericht door Haagje »

afblijve is troep.

ga voor een 2dehands yamaha blaster of een honda trx400ex kijken in belgie.

Neem aan dat die niet egt een kenteken nodig hebt daar? en anders vind je er wel een op kenteken. is ietsjes duurder.
Maar mocht hij op kenteken moeten. denk eraan dat je hem daar dan ook weer moet invoeren en zal dus weer geld kosten.

Misschien dan beter daar een kopen??
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Die quad is wel mooi! Maar ik raad het u af.

Zijn niet echt betrouwbaar. Ik denk dat u meer moet kijken naar de B-merken. 2e hands (voor de prijs onder de 2.000 euro).

Misschien een Yamaha Breeze? Kun je voor 1.000 euro wel kopen. En zijn zeer leuke quads. maar wel luchtgekoeld. (dan moet je maar hard blijven rijden :crosser: )

Moet het trouwens met kenteken zijn? Misschien kunt u ergens een B-merk vinden die geen kenteken heeft dan zijn ze vaak al niet veel meer waard.

Nieuw koop je voor dat bedrag kleine quads (50cc's) 2e hands met goed ronspeuren wel een leuke.

Maar de meeste nieuwe quads onder de 2 duizend zoals die Forca zijn niet echt betrouwbaar. Men moet er veel aan sleutelen. En ik neem aan dat het niet echt handig is in Afrika nog veel onderdelen te zoeken en dan iemand die hem repareerd. En uw neefje moet er toch wel veel plezier aan kunnen beleven.

Dus ik zal na Yamaha Breeze(125cc), E-ton Viper (70,90 of 150cc) Suzukki LT 80 kijken. Dus eigenlijk naar de jeugdmoddelen van de A en B merken. Als er een kenteken op moet word het wel stuk lastiger (al zijn er wel breezes met kenteken maar de prijs is dan ook weer hoger)
YAMAHA BREEZE 125cc
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Dat is indd chinese troep!! En ik denk dat je, zeker in Afrika, toch wel wat degelijks wilt...

Hoe oud is uw neefje? Dat maakt de zoektocht al wat simpeler namelijk..

Groete! :)
2takt
Buddynr1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Buddynr1 »

In Afrika zal hij hem moeten registeren om er mee de weg op te mogen gaan. (precies zoals hier).

Het moet dus een Quad zijn die (volgens papieren) de weg op mag en dus minimaal 50 Km/h kan gaan.

een goede tweedehandse zal wel goed zijn denk ik. Hij hoeft niet nieuw te zijn. Ik ben hem trouwen svan plan eind maart te kopen i.v.m. mogelijkheden verschepen.

Ps. Die van Bikeblowout ziet er zeker goed uit maar het zit er ziet er zo klein en fragiel uit.
Check Vid.

http://uk.truveo.com/Forca-Bronco-Hight ... 3556970328" onclick="window.open(this.href);return false;
Buddynr1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Buddynr1 »

@ Tiesko..Hij is 25 jaar

Files in Afrika zijn LANG en de wegen zijn hobbelig en niet goed dus dit lijkt mij ideaal...
Buddynr1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Buddynr1 »

Hoe zit het eigenlijk met die 250cc Shineray of 200cc ATV Extreme, Watergekoeld van miniracers.be?

iemand daar ervaring mee?
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

die is iig beter dan de vorige quad.
Maar let erop dat die niet voor offroad is!
Buddynr1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Buddynr1 »

Ok...Het is eerder voor on dan off road. In afrika kan je de meeste wegen best beschrijven als quasi offraod (lol).
Plaats reactie