aanschaffen quad? help me!
aanschaffen quad? help me!
hallo, ik ben van plan mij een quad te kopen,
maar ik ben sterk aan het twijfelen,
ik alleen maar ervaring met yamaha quads.. raptor 350, blaster, raptor 700,
deze zijn niet van mij maar van vrienden, ik rij al gans mijn leven met een cross,
maar zou nu graag overgaan naar een quad..
wat zou ik het beste kopen?
trekkracht, snelheid..
mijn budget is beperkt tot 5000 euro..
suggesties....
mijn voorkeuren: raptor 660, ltz 400..
zeg maar wat jullie mij aanraden..
maar ik ben sterk aan het twijfelen,
ik alleen maar ervaring met yamaha quads.. raptor 350, blaster, raptor 700,
deze zijn niet van mij maar van vrienden, ik rij al gans mijn leven met een cross,
maar zou nu graag overgaan naar een quad..
wat zou ik het beste kopen?
trekkracht, snelheid..
mijn budget is beperkt tot 5000 euro..
suggesties....
mijn voorkeuren: raptor 660, ltz 400..
zeg maar wat jullie mij aanraden..
Re: aanschaffen quad? help me!
Hey!
Als je al lang in het wereldje van de cross zit neem ik aan dat je wel wat pk's onder je benen gewend bent?..
Dit meegenomen en je budget van €5000 euro denk ik dat je een Blaster of een Raptor 350 al door kunt strepen. Deze zullen waarschijnlijk dan te 'licht' voor je zijn ( als je al veel ervaring hebt dan he..)
Deze hebben uiteraard wel een goede trekkracht en redelijke snelheid, maar dan moet je ze al aanpassen ( in ieder geval een Blaster) en ik denk persoonlijk dat je hier dan snel op uit gekeken bent...
Ik denk dat je wel met dit budget een goede A merk quad kunt kopen. Yamaha, Suzuki, Honda of Kawasaki bijvoorbeeld..
Heb je er al eens over nagdacht om bij een dealer te gaan testen?..
Persoonlijk denk ik dat als je echt alleen wilt crossen je beter voor de Yamaha YFZ450 of de Suzuki LTR450 kunt kijken!
Groete
Als je al lang in het wereldje van de cross zit neem ik aan dat je wel wat pk's onder je benen gewend bent?..
Dit meegenomen en je budget van €5000 euro denk ik dat je een Blaster of een Raptor 350 al door kunt strepen. Deze zullen waarschijnlijk dan te 'licht' voor je zijn ( als je al veel ervaring hebt dan he..)
Deze hebben uiteraard wel een goede trekkracht en redelijke snelheid, maar dan moet je ze al aanpassen ( in ieder geval een Blaster) en ik denk persoonlijk dat je hier dan snel op uit gekeken bent...
Ik denk dat je wel met dit budget een goede A merk quad kunt kopen. Yamaha, Suzuki, Honda of Kawasaki bijvoorbeeld..
Persoonlijk denk ik dat als je echt alleen wilt crossen je beter voor de Yamaha YFZ450 of de Suzuki LTR450 kunt kijken!
Groete

2takt
Vertel er ook even bij als je van België of Nederland komt, en als je quad papieren moet hebben voor op de weg of niet, want dit maakt een groot verschil in kostprijs !
ik woon in belgië, ben eerder van plan om een 2dehandse quad te kopen.. hem laten homologeren kan ik later ng doen..AlfA schreef:Vertel er ook even bij als je van België of Nederland komt, en als je quad papieren moet hebben voor op de weg of niet, want dit maakt een groot verschil in kostprijs !
ik ben tenslotte ng geen 18.. dus gehomologeerd of niet maakt niet uit.. ik wooon in een boeredorp waar men zonderprobleem met fullcross op straat kan rijden..
nee het is eerder voor vrijetijdsgebruik.. in kleine baantjes te rijden, bospaden, veldwegen..Tiesko schreef:Hey!
Groete
liefst geen crossquad.. te duur van aankoopprijs (voor ééntje waar ng niet te veel aan scheelt) en redelijk duur om te onderhouden..
idd blaster en raptor gaan me nogal snel vervelen..
hebt u soms ervaring met raptor 660, ltz 400?
een banshee spreekt me ook erg aan.. maar heb gehoord dat daar VEEL onderhoud aan is qua zuigers, cilinder --> rap slijtage. klopt dit?
alvast bedankt
zeg maar 'jij'
Ik heb geen ervaring met een Raptor 660 of de LTZ400 maar ik heb wel ervaring met de Blaster en ik meen ergens eens gelezen te hebben dat een goed opgefokte Blaster ongeveer dezeflde prestaties heeft als een 400...Maar dit weet ik niet zeker!!!!!! (voordat ik iemand op me dak heb...
)
Een banshee is, net als een Blaster, 2takt, dus hier heb je sowieso meer onderhoud aan! maar zolang je niet regelmatig professioneel gaat crossen is dit best wel te doen! Een Banshee is daarbij ook nog een geweldige quad, naar mijn mening een van de mooiste die het heeft...
Er zijn veel verschillende meningen heir op het forum wat betreft onderhoud. ( zuiger, cilinders, lagers enz enz )
maar zoals ik al zei, ga eens langs bij een dealer, bekijk je wat 2ehands quads en rij eens erop..
Groet!

Ik heb geen ervaring met een Raptor 660 of de LTZ400 maar ik heb wel ervaring met de Blaster en ik meen ergens eens gelezen te hebben dat een goed opgefokte Blaster ongeveer dezeflde prestaties heeft als een 400...Maar dit weet ik niet zeker!!!!!! (voordat ik iemand op me dak heb...

Een banshee is, net als een Blaster, 2takt, dus hier heb je sowieso meer onderhoud aan! maar zolang je niet regelmatig professioneel gaat crossen is dit best wel te doen! Een Banshee is daarbij ook nog een geweldige quad, naar mijn mening een van de mooiste die het heeft...
Er zijn veel verschillende meningen heir op het forum wat betreft onderhoud. ( zuiger, cilinders, lagers enz enz )
maar zoals ik al zei, ga eens langs bij een dealer, bekijk je wat 2ehands quads en rij eens erop..
Groet!
2takt
zal ik zeker doen!Tiesko schreef:zeg maar 'jij'![]()
Ik heb geen ervaring met een Raptor 660 of de LTZ400 maar ik heb wel ervaring met de Blaster en ik meen ergens eens gelezen te hebben dat een goed opgefokte Blaster ongeveer dezeflde prestaties heeft als een 400...Maar dit weet ik niet zeker!!!!!! (voordat ik iemand op me dak heb...)
Groet!
ik ga eerst af op mijn eerste voorkeur.. raptor 660.
thx
Dit is niet echt een optie..;loliiee schreef:ik woon in belgië, ben eerder van plan om een 2dehandse quad te kopen.. hem laten homologeren kan ik later ng doen..AlfA schreef:Vertel er ook even bij als je van België of Nederland komt, en als je quad papieren moet hebben voor op de weg of niet, want dit maakt een groot verschil in kostprijs !
ik ben tenslotte ng geen 18.. dus gehomologeerd of niet maakt niet uit.. ik wooon in een boeredorp waar men zonderprobleem met fullcross op straat kan rijden..
Of je koopt een mét papieren, die je wel later nog kan inschrijven, als je 18 bent.
Ofwel koop je een zonder papieren, maar die kan je niet gaan laten homologeren, achteraf...
Je zal dus nu die keuze moeten maken, en degene met homologatie kosten wel iets meer.
-
- Quadrunner
Hier mijn advies,
Ik zou een quad kopen zonder papieren. Scheeld veel geld. Probeer her een met veel opties te kopen. (die suzuki 400 of yamaha 660 zijn prima)
Want meestal wil men toch snel weer een andere/betere.
En dus kunt u als u 18 bent altijd nog die 2e handse verkopen en dan een nieuwe aanschaffen (of 2e hands maar andere quad bedoel ik) met kenteken.
Een leuke kant en klare crossquad lijkt me wel geschikt voor u. Met veel extra's. (dan loop je wel het risico dat ie eerder kapot gaat maarja dat is altijd gokken met 2e hands)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. moddelen maakt eigenlijk niet uit. Je kunt beter kijken naar quads in die prijsklasse dan naar een specifiek model.
Ik zou een quad kopen zonder papieren. Scheeld veel geld. Probeer her een met veel opties te kopen. (die suzuki 400 of yamaha 660 zijn prima)
Want meestal wil men toch snel weer een andere/betere.
En dus kunt u als u 18 bent altijd nog die 2e handse verkopen en dan een nieuwe aanschaffen (of 2e hands maar andere quad bedoel ik) met kenteken.
Een leuke kant en klare crossquad lijkt me wel geschikt voor u. Met veel extra's. (dan loop je wel het risico dat ie eerder kapot gaat maarja dat is altijd gokken met 2e hands)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. moddelen maakt eigenlijk niet uit. Je kunt beter kijken naar quads in die prijsklasse dan naar een specifiek model.
YAMAHA BREEZE 125cc
Een ltz zal je wel niet zo snel in de steek laten als een echte crossquad die veel meer onderhoud (geld) vraagt dan een ltz of een 660.
Heb er zelf eentje en ben super tevreden. Rijd zeer leuk en door de komst van het 09 model zijn de prijzen aanzienlijk gezakt.
Hierdoor kan je wel al eens een koopje doen. Als je er eentje zonder papieren koopt is nu goedkoop maar later zal je er ook aanzienlijk moeten inboeten aan inruilwaarde.
grtz
Heb er zelf eentje en ben super tevreden. Rijd zeer leuk en door de komst van het 09 model zijn de prijzen aanzienlijk gezakt.
Hierdoor kan je wel al eens een koopje doen. Als je er eentje zonder papieren koopt is nu goedkoop maar later zal je er ook aanzienlijk moeten inboeten aan inruilwaarde.
grtz
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
- Toeschouwer
Welke quads kan je kopen met een B rijbewijs? alle cc klassen of hangt dit af van de kw?
- killroy1488
- Quadrider
alles er stata op 15 kw haahha:p denkt datem wa meer heeft maja wie wet da e:p zij nie hopek haha
-
- Toeschouwer
Ah ok! Maar voor sommige heb je moto rijbewijs nodig heb ik horen zeggen... klopt dit dan niet?quad-racerrr schreef:alles
x
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
nee klopt niet , gewoon met auto rijbewijs
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!

Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!