bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Jarcos »

SergioBelgium777 schreef:
Scratch schreef:
SergioBelgium777 schreef:Bij de shinerays heb je da probleem minder ook omdat ze standaard breder zijn dan een bashan en standaard op baanbanden,
was deze namiddag gaan rijden en zag een kerel op een blaster man die dingen zijn lelijk ,als je een shineray er naast zet,
en die kerel vond mijn quad ook mooier en zei dat het zijn eerste quad is en dat hij die goedkoop heeft kunnen komen.
heb ook een naar een yamaha verdeler geweest en een raptor 250 gezien die is veeel kleinder als ik verwachte zou zeggen een kinderquad als ik mijn shineray vergelijk dan is hij even groot en breed(er)dan als een raptor 700. yamaha zijn heel mooie quads maar je moet ze veranderen standaard zijn ze niet zo mooi zo hoog en met crossbanden .terwijl de chinezen voor de look gaan en motoren niet slecht zijn.
klopt, een blaster is standaard idd een beetje saai.
Deze vind ik dan wel vet:) http://link.marktplaats.nl/209831283" onclick="window.open(this.href);return false;
De chineesjes zijn bij lange na nog niet zo goed als de yamaha's, honda''s, kawasakis en suzukies maar ze zijn goed op weg.

greetz
ja deze blaster valt wel mee ma de meeste dat je ziet zijn oerlelijk ,en dan nog niet te spreken van die lelijke warriors,
ze zijn gewoon veel te hoekig en niets van afrondingen,inderdaad de chineesjes zijn goed op weg de eerste generaties zijn niet zo goed,heb gisteren met zo'n nieuwe hsun 450 gaan rijden en dat is ne bom ze gebruiken motoren van subaru,ik dacht eerst dat het gewoon erop gezet was heb het gaan navragen en het zijn inderdaad subaru motoren ,en ze zijn niet normaal, de nieuwprijs is dan ook natuurlijk 4999 euro maar ze beginnen te vorderen die chinezen, normaal ben ik anti chinees zeker wat de gsms enz elektronica betreft maar die quads zijn niet mis moet ik zeggen je kan die natuurlijk niet vergelijken met yamaha ,honda,kawa,suzuki,... maar ik zou eerder voor een chinees gaan dan een blaster of een warrior en moest ik wat meer geld hebben dan zeker een raptor ofzo, :buig:
Ik zal mezelf niet op de borst kloppen vanwege mijn 'oerlelijke' Warrior. Maar gelukkig hoef ik mijn merk en model niet van daken te schreeuwen om nog tenminste een beetje overtuigend over te komen. Ze hebben zichzelf wel bewezen ondertussen. Dat is ook wel wat waard...
Ik denk dat we nu weten dat je een Shineray bezit en dat dit de mooiste en beste quad ter wereld is, dus laten we hier gewoon weer on topic gaan. Het beste kun je doorgaan in je eigen topic. :applaus:
Die Blaster in het voorbeeld is trouwens nog behoorlijk standaard mijns inziens, dus wat je probleem met het model dan is...?
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

Tiesko schreef:Heb je toevallig wat echte foto's van je Shineray?... :)

Pardon, ik bedoelde Shineray, neit Shinegay! :wink:
haha shinegay je bent de grappigste thuis zeker, het is niet omdat jij dat bent dat je het van die quad moet zeggen é :D
hier onder heb je een foto van mijn quad is nog een oude foto zal vant weekend de nieuwe fotos posten met de led's eronder.

Afbeelding
Burn the rubber ,not your soul
noise
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 22:46

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door noise »

Hoi allemaal, heb probleemke met de kettingspanner: deze lijkt los te komen van het frame, maar kzie niet juist wat oorzaak is / stukje af ? Moer weg ?

kan iemand me foto laten zien van normale toestand ?

Dank !!
noise
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 22:46

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door noise »

eej ... dank u voor de vele tips ...

intussen achterhaald > is borgmin die weg is

ik wacht nog op wat wisselstukken (ik hoorde eigenlijk niets meer nadat ik fotos moest doorsturen en copie factuur)


eej en kijk is wat een quad in de sneeuw zegt : http://www.youtube.com/watch?v=VjNN33rLhmo" onclick="window.open(this.href);return false;
janmans
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 dec, 2008 08:39

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door janmans »

SergioBelgium777 schreef:
Tiesko schreef:Heb je toevallig wat echte foto's van je Shineray?... :)

Pardon, ik bedoelde Shineray, neit Shinegay! :wink:
haha shinegay je bent de grappigste thuis zeker, het is niet omdat jij dat bent dat je het van die quad moet zeggen é :D
hier onder heb je een foto van mijn quad is nog een oude foto zal vant weekend de nieuwe fotos posten met de led's eronder.

Afbeelding
u zulle ze wel van ver zien aankope :p
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

ze zullen me niet alleen zien maar ook horen,in de zomer komt er waarschijnlijk een 450 of 426 motor in van een yamaha wr
en nog veel veranderingen..
Burn the rubber ,not your soul
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

waarom ga je niet direct voor eeen yamaha raptor of suzuki ltz?
en wanneer je een ongeluk krijgt terwijl je dus met een ader blok onder je quad rijd ben je NIET meer verzekerd.

greetzz
noise
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 22:46

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door noise »

eej mannen, wat betreft mijn melding over wisselstukken verkrijgen onder garantie, hoe werkt dat bij jullie >?


Ik krijg van Luxinvest (roeselare) gewoonweg geen antwoord .... eerst vraagt men mij om fotos en copei factuur door te sturen, en nu hoort ik niks meer ondanks dat ik zelf al twee maal een mail met vraag om stand van zaken te vragen ...

Is dat normale gang ? iemand nog ervaringen met Luxinvest ?
iaccaloco
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 134
Lid geworden op: di 25 nov, 2008 20:45
Locatie: Snits
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door iaccaloco »

LuxInvest..........

Is dat gerelateerd aan Palm Invest?
Dan hoor je d'r ws. nooooit meer iets over....:D
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

noise schreef:eej mannen, wat betreft mijn melding over wisselstukken verkrijgen onder garantie, hoe werkt dat bij jullie >?


Ik krijg van Luxinvest (roeselare) gewoonweg geen antwoord .... eerst vraagt men mij om fotos en copei factuur door te sturen, en nu hoort ik niks meer ondanks dat ik zelf al twee maal een mail met vraag om stand van zaken te vragen ...

Is dat normale gang ? iemand nog ervaringen met Luxinvest ?
jaa tzijn tjoolders ! je moet ze pushen bij mij was da ook zo moest iets vermaakt worden was onder garantie en ze vroegen mij 80 euro te betalen ik begon luid te lachen en kzei jullie zijn grappig heb mijn quad genomen en niets betaald,ze proberen uit alles geld te slaan . en beste is direct naar toe gaan want als je hun mailt of belt reageren ze nooit! mij kennen ze daar al,ik krijg daar gemakelijk alles ,je moet je alleen niet laten doen.
Burn the rubber ,not your soul
noise
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 22:46

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door noise »

Wel dank jullie voor de nuttige info over ervaring met Luxinvest verdeler van Rovach Bashan quad.

Het is inderdaad zo dat er in verkoopsovereenkomst staat dat er garantie op de wisselstukken is En ik heb defecte stukken namelijk remcontact voetrem en slecht contact in sleutelcontact.

IK heb deze melding gemaakt en ze vroegen mij copie van factuur en fotos van de defecte stukken.

Nadat ik enkel malen heb teruggemaild of de fotos en copie factuur voldeden aan wat ze nodig hadden, heb ik niets meer gehoord.

Maar geen probleem;ik weet wat ik moet doen. Als de politie mij morgen zou tegenhouden omdat als ik rem mijn stoplicht niet brandt, dan ben ik in fout en krijg ik een boete. Wel, ik ben van zeer goede wil en ga dus zelf bij de politie aangeven dat ik mijn voertuig wil herstellen met een wisselstuk dat Luxinvest mij zou moeten geven in garantie, maar dat zij de verkoopsvoorwaarden dus niet naleven. Ik als goede burger wil dus veilig rijden op de baan maar sja, als de verkoper/verdeler een slecht werkend remcontact dan nog niet eens wil vervangen onder garantie, sja dat is nu toch ook niet professioneel hé.
Ik ben er van overtuigd dat dmet eze klachtneerlegging/aangifte het wel opgelost zal worden, denken julie niet ?

't Is per slot van geld niet zoveel zoveel geld hé, dus waar gaat het eigenlijk om ? Gewoon, klantenservice. De naam Luxinvest - Rovach - Bashan wat hoog houden .... daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

Alle ervaringe, zeker welkom.

Mvg !

Ik zal dan ook best op vele forums deze info verspreiden, goed hé ... :D
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

ja inderdaad hun service trekt op niets !! de naam luxeinvest past er zelf nie bij het bedrijf,ik heb ook een probleem nu met mijn shineray dat mijn remdrukverdeler stuk is ik heb ze gebeld en gezegd omdat ze toch nie op emails reageren,ze vroegen mijn factuur maar die had ik niet bij de hand(was niet thuis) heb hun mijn chassis nr doorgegeven en mijn naam en achternaam dan nog konden ze mijn factuur niet vinden in hun computer ,kvraag me echt af wat die mannen daar hele dagen doen,en stukken hebben ze bijna nooit op voorraad(allé van mijn shineray toch nie van de bashans hebben ze wel) dus ik moet dan altijd 3 weken wachten tegen dat ze iets van china gekregen hebben het begint me echt tegen te steken dus daarmee dat ik waarschijnlijk mijn quad ga te koop zetten en een yamaha ga kopen .
Burn the rubber ,not your soul
victor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 01:44

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door victor »

SergioBelgium777 schreef:
sammie schreef:Thanks mate,

Ik heb nog geen quad maar wil er een aanschaffen. Ik wil er wel elke dag op kunnen rijden en dan op de gewone weg.
Ik ben geen off road rijder. Zijn er nog grote verschillen tussen de bashan en de sineray?

Ik vind dit wel een mooi forum maar idd Bashan rijders lijken op zo een beetje alle forums een ondergeschoven kindje te zijn.
ik kan je alleen de verschillen zeggen tussen een shineray 250 stixe en een bashan bs200s want ik rijd met de shineray en een maat van mij met een bashan, wat er direct opvalt is dat de shineray veel breder is;

shineray: heeft standaard bredere achteras,chrome velgen met baanbanden,heeft draaigas(zoals bij een moto), en is veel baanvaster dan een bashan,maar qua prestaties kan de bashan mee zelf als ist een 200cc,heeft ook een grotere benzinetank,en persoonlijk vind ik hem mooier afgewerkter dan de bashan zitcomfort is ook veel beter
terwijl bij de bashan: standaard niet zo breed,offroad banden met mat zwarte velgen meestal, duimgas,carnage is niet zo breed als die van shineray of raptor, beide modellen hebben wel eeen probleem met de batterij iedere chinese quad denk ik maar eens je die vervangt door een goeie is het opgelost, grootste verschil in rijgedrag is de baanvast heid een shineray krijg je niet direct overkop met een bashan kan je heel gemakelijk op je zijwielen rijden en moet je oppassen in de bochten.
voila hoop dat je hiermee een beetje meer weet,natuurlijk vergelijk ik hier 2 modellen van de chinese collectie van de andere modellen weet ik niet veel..

grts
he hallo
even een vraagje is er veel hoogte verschil tussen de bashan en jouw shineray?
ik vind ze namelijk vet mooi maar omdat ik zelf 2 meter lang ben lijkt me de bashan beter maar dan het volgende
ik weeg 130 kilo en de shineray kan een gewicht van 170 aan en de bashan maar 105 ik ga er van de week eentje kopen weet ook nog niet welke zit nog in twijfel tussen deze 2 modelen iemand een sugestie?

grt vic
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

hoi,

Mijn vaader rijd op een shineray stixe 250cc
Hij is zelf 1.92m lang en iets breder porstuur.
Hij past er normaal op met voldoende beenruimte,
Overgens zou ik zowiezo voor de shineray kiezen als je die ook graag wilt want kwaliteit is beter en de looks vind ik ook mooier.

succes

greetz
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Mark_T »

Hey Timo

Je bent lekker bezig met de quad en ik begin morgen met wat aanpassingen en zal het ook hier bijhouden. Nu was alleen mijn vraag wat voor accu jij erin hebt zitten en eventueel de specs?

Groetjes,

Mark
Raptor 660 SM
Plaats reactie