Poedercoat

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Poedercoat

Bericht door Tiesko »

Hey!

Ik ga binnenkort mijn frame en wat toebehoren laten poedercoaten, maar nu heb ik een vraag.

Zijn er nog eventuele dingen die ik voorbereid moet hebben?
Ik dacht dat het beter is om in eventuele schroefdraad wat oude bouten te draaien? omdat poedercoat dit lastiger maakt als het erop zit?..

Ik hoor reacties graag!
Groete :)
2takt
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Re: Poedercoat

Bericht door JohnBeton »

inderdaad zoals je zegt oude bouten indraaien, dat voorkomt dat je de draad opnieuw moet tappen.

Ook zorgen dat er nergens geen rubbers, dichtingen .... blijft zitten in de stukken die je laat coaten, want dat smelt :p.
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

dus gewoon eigenlijk de simpele dingen die ik zelf ook al dacht..oke, bedankt!!
2takt
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

onderaan je stuurkolom zit een lager, deze verwijderen en zorgen dat op die plek geen poederlak komt.
is zo al een mizerie om die ongehavend op zen plaats te krijgen. en als je hem laat zitten is hij omzeep door het bakken tijdens het proces.
originele a-armen niet laten poederlakken, is niet goed voor ball joints.
greetz
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Robby schreef:onderaan je stuurkolom zit een lager, deze verwijderen en zorgen dat op die plek geen poederlak komt.
is zo al een mizerie om die ongehavend op zen plaats te krijgen. en als je hem laat zitten is hij omzeep door het bakken tijdens het proces.
originele a-armen niet laten poederlakken, is niet goed voor ball joints.
greetz
- stuurkolom wordt gespoten ( mijn oom heeft professionele spuitcabine )
- De originele a-armen worden niet gebruikt, ik heb nieuwe verbrede besteld! Maar ik wist al dat je deze niet kon poadercoate :wink: ..

Bedankt voor info!
2takt
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

ik ben weer zeer benieuwd als hij nieuw kleurtje heeft...
je was toch ook nog opzoek naar kappen?(dat vroeg k me zo even af :p )

veel succes :wink:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Hey! ja ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk :p ik hoop dat ik hem zaterdag kan brengen naar de coater!

Ik was op zoek naar kappen ja, maar ik wil eigenlijk alleen maar witte..ik denk dat ik maar nieuwe Maier ga kopen.

Kijk anders maar eens naar mijn project: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Ga jij ook nog tunen?..
2takt
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Mijn chassisnummer is in het frame geslagen, dus neit op een apart plaatje.. Hoe behoud ik dit met poadercoate?
2takt
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wat je kan doen is je chassisnummer proper schuren en plaatje overzetten (met 2zeer kleine popnageltjes ofzo).
als je dan bij de coater gaan vermeld je dit expliciet. dan stralen ze er net is om en bij het coaten blijft het plaatje zitten.
achteraf haal je het plaatje er af (snijdt coating daar los en boort popnageltjes uit) je doet dan je gaatjes toe en spuit die plek in dezelfde kleur als de coating. is een van de beste manieren die ik zelf al heb toegepast. anders is er je nummer gegarandeerd uit.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

Tiesko schreef:Hey! ja ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk :p ik hoop dat ik hem zaterdag kan brengen naar de coater!

Ik was op zoek naar kappen ja, maar ik wil eigenlijk alleen maar witte..ik denk dat ik maar nieuwe Maier ga kopen.

Kijk anders maar eens naar mijn project: http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=25151&st=0&sk=t&sd=a :wink:

Ga jij ook nog tunen?..
ja, ik heb nog een redelijk groot verlanglijstje...maar dat heeft tijd nodig! :oops: met school en werk te maken enzoo he..

luchtFilter
Twin air (mischien een powerflow kit)
V- force Membraam
1 set Banden
Innova powergear 20 x 10 x 8 of 22 x 11 x welke maat raden jullie mij aan? de velg maat is 21-10-8 ze zeggen dat die maten wel passen maar is dat ook echt zo?
Bumper:
Ik dacht aan deze>>http://shop.blackforestquad.de/img/prod ... BIG_BL.jpg
Racegaas:
Zwart race gaas in de voorkap maken.
Knipperlichten:
Die moeten er eigenlijk officieel opzitten (landbouw voertuig verzekerd)

mare,,, dit hoord eigenlijk niet in deze topic :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door dieseltank op ma 08 dec, 2008 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

ff bij een landbouwmachine bedrijf gewerkt die zo'n straat hadden staan...

Eerst wordt het onderdeel gestaald, daarna in een bad met troep gedompeld, daarna ingespoten met poeder... vervolgens wordt de poeder vast gebakken in een oven.

Als je delen niet gestaald/gepoedercoat wilt hebben is het aan te raden het af te plakken met duck tape, dit kan redelijk het stralen weerstaan. En zal in de oven ook niet al te veel problemen geven.
Zoals al gezegt... lagers verwijderen. Straalgrit is dodelijk voor lagers!

Het wordt in een bad gedompeld, dit betekend dat eventueel vol gelopen delen ook leeg moeten kunnen lopen... of dat het gewoon 100% dicht moet zijn.

Nr's die in het frame geslagen worden zullen na het poedercoaten niet tot nauwelijks zichtbaar zijn (afhankelijk van de diepte natuurlijk)

Bij schroefdraad kun iets van een stop erin stoppen... grit en poedercoating is niet lekker voor je schroefdraad..

Er is altijd 1 deel wat niet gecoat wordt omdat daar de haak aan gehangen moet worden, houd daar rekening mee..

Tot slot, poedercoat is leuk, maar zodra er ook maar 1 beschadiging op zit is het waardeloos, voor een perfecte anti roest combi zou je het ook nog moeten laten verzinken.

Gr, Ard
No Can't Do!
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Ik moet eerst eens kijken wat dat allemaal kost!.. :wink:

Is het mogelijk om naderhand je framenummer opnieuw erin te laten slaan? of is dit niet toegestaan ?...
2takt
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

Tiesko schreef:Ik moet eerst eens kijken wat dat allemaal kost!.. :wink:

Is het mogelijk om naderhand je framenummer opnieuw erin te laten slaan? of is dit niet toegestaan ?...
dat zal je zeker niet moeten doen heb ik ook eens een keer gedaan bij een amerikaan maar daar waren ze niet van gediend ik heb heel wat moeten praten om het geloofwaardig te moeten maken
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

normaal kunnen ze het framenr ook afplakken als je dat wil met speciale tape, vraag dat eens na bij je poedercoater.
Bij m'n quadzilla heb ik 2 lagen poedercoat laten zetten en heb ik het nr niet afgeplakt omdat die toch niet gehomologeerd is, maar je kan het nr nog steeds zien, niet zo duidelijk als er voor, maar het is nog leesbaar
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Ik heb gister nog wat moeten lassen aan het frame ( gaten die geen enkel nut hadden ), en toen bedacht ik me even hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken!

We hebben er even naar gekeken en het lijkt erop alsof het framenummer in de laklaag geslagen zit, maar niet duidelijk in het frame... alsof het niet diep genoeg geslagen is!

het probleem is dat het frame nu zilver is, en ik het zwart of bordeauxrood wil coaten!

Maar ik zal het eens navragen bij de coater, of zij dit inderdaad kunnen afplakken. Dan heb ik maar een grijze vlek, dat neem ik dan maar op de koop toe.

Bedankt voor reacties! Groete :)
2takt
Plaats reactie