slecht contact met batterij ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
raptor350
Quadracer
Quadracer

slecht contact met batterij ?

Bericht door raptor350 »

Hallo,

Heb net handvatwerwarming gemonteerd op men raptor350. Heb dit 45minuten laten aanstaan om te kijken hoe warm de handvaten worden, maar zonder dat de motor draaide ... dus batterij was plat want men starter ging nietmeer, enkel de lichten en teller gingen nog. Dus de batterij afgekoppeld en een nachtje laten opladen , maar nu is het precies of er een slecht contact is tussen de batterij en de draden die erop liggen, de polen zeg maar. Soms gaat de starter maar soms ook niet , lichten enzo branden wel maar niet zoals het hoort ( aan 50% lichtsterkte ong )
Dus het is precies of de batterij ook nietmeer oplaad , ik denk gw door een slecht contact met de batterij.
Als hij start rijdt hij wel perfect!

Wat moet ik nu hiervoor doen ? Polen kunnen wel erg vuil zijn omdat ik er constant off-road mee rijd :roll:
Bestaat er ook zo geen spray om de polen goed te laten geleiden ??

greetzzzz

ps: quad is nog maar 3500km oud , dus batterij is vermoedelijk nog in goede staat!
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: slecht contact met batterij ?

Bericht door OpticalNicolas »

als je denkt dat de polen slecht kontakt geven, ga er is over met een staalborstel, en doe er wat vet op. (helpt tegen het corroderen van de polen, komt er zo'n witte 'kalk' achtige laag op).
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

OpticalNicolas schreef:als je denkt dat de polen slecht kontakt geven, ga er is over met een staalborstel, en doe er wat vet op. (helpt tegen het corroderen van de polen, komt er zo'n witte 'kalk' achtige laag op).
Ok, zal ze eens reinigen met staalborstel.
Maar er is geen corossie op de polen. Niets van wit kalk te bespeuren.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

heb je op 'start' of 'on' je handverwarming gebruikt?
op start trekt deze véél amperes ergens 45-50, je baterij kan dit geen 45minuten blijven geven..
zelf op de on stand trekt ie nog ergens 10ampere dacht ik, is normaal dat je batterij zo plat is als iets..
volgende keer uittesten met rijdende motor, en na 5minuutjes overschakelen op de on stand van je handverwarming
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

z400_racer schreef:heb je op 'start' of 'on' je handverwarming gebruikt?
op start trekt deze véél amperes ergens 45-50, je baterij kan dit geen 45minuten blijven geven..
zelf op de on stand trekt ie nog ergens 10ampere dacht ik, is normaal dat je batterij zo plat is als iets..
volgende keer uittesten met rijdende motor, en na 5minuutjes overschakelen op de on stand van je handverwarming
De handvatverwarming is rechtstreeks gemonteerd op de batterij, en heb maar simpelweh 2standen: aan en uit :D
Dus dat betekent dat ik men handvatverwarming ook kan aanzetten als men contact uit staat ( dus met de sleutel )
contact stond gw uit ( sleutel stond dus uiters links ) en en had men handvatwerwarming op aan gezet.

Maar ik weet dat ik dat alleen mag aanzetten met draaiende motor zodat men dynamo draaid , maar dit was gw ff om te testen... men vraag is wat het probleem is met mn batterij ... :roll:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

hoeveel volt geeft je baterij? maar als ie de ene keer start en de andere keer niet, heb je ergens slecht contact.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

OpticalNicolas schreef:hoeveel volt geeft je baterij? maar als ie de ene keer start en de andere keer niet, heb je ergens slecht contact.
Het is een standaard 12V batterij , ik heb hier wel een voltmeter liggen , maar daar zijn zoveel standen op ? :roll:
ik weet niet echt goed hoe je dat meet
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

voltmeter op de dc (gelijkstroom) kant, op het getal zetten dat het korst bij 12 ligt, bv. 20 op mijn meter.
dan de kabeltjes goedsteken, zwart in zwart, en de rode op zen juiste plaats. en dan op je polen zetten en aflezen :p
als je batterij minder dan 12 aangeeft nog is opladen. ( ook eerst is kijken of er nog genoeg water inzit :) ) en nadien nog is meten.

of om snel te weten of het je baterij is, je mama haar auto er is naastzetten en de startkabels er is ophangen
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

OpticalNicolas schreef:voltmeter op de dc (gelijkstroom) kant, op het getal zetten dat het korst bij 12 ligt, bv. 20 op mijn meter.
dan de kabeltjes goedsteken, zwart in zwart, en de rode op zen juiste plaats. en dan op je polen zetten en aflezen
als je batterij minder dan 12 aangeeft nog is opladen. ( ook eerst is kijken of er nog genoeg water inzit :) ) en nadien nog is meten.

of om snel te weten of het je baterij is, je mama haar auto er is naastzetten en de startkabels er is ophangen
ok , thanks , mooie uitleg :p is bij mijn ook idd 20 ( kan ik me nog herrineren :) )
Water kan ik hier niet bijvullen , zitten zo geen "dopjes" in :wink:
Zal het strax ff meten , ( kut examens bezig ... :verymad: )
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

meet je batterij eens terwijl je start als dit onder de 8V zit is ze plat en /of kapot als je meer hebt zit je inderdaad met een slecht kontact.

grtz jelle
raptor 660 power
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

vanpee jelle schreef:meet je batterij eens terwijl je start als dit onder de 8V zit is ze plat en /of kapot als je meer hebt zit je inderdaad met een slecht kontact.

grtz jelle
Ok, dus ik heb alles ff gemeten :P
Ik heb men voltmeter in de rechter kolom gezet op 20 ( daar waar er dit teken stond : V in het blauw )
Ik kon het ook in de linker kant zetten , daar stond er een V maar in het zwart ...
Maar met de voltmeter langs de zwarte V gaf hij bijna niets ...

Waarden met de voltmeter dus in de rechter kolom met blauw V teken:
Als hij gw uit stond en contact off gaf hij 12.80V
Als contact opstond gaf hij 12.20V
en als de motor draaide stond er 13.80V

Ik vermoed dat men voltmeter juist stond ingesteld ?
Kan dit, dat hij meer dan 12V geeft :roll:

thanks
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

ja dat klopt en hoeveel volt gaf hij terwijl je starte?

grtz jelle
raptor 660 power
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

vanpee jelle schreef:ja dat klopt en hoeveel volt gaf hij terwijl je starte?

grtz jelle
Dus terwijl ik de startknop indrukte ? Niet gelezen toen , maar toen men motor draaide gaf hij na 30sec , 13.80V , het bleef stegen eigelijk van 12.20V tot 13.80V

alvast bedankt :wink:
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

is allesinds goed dat hij meer geeft dan weet je ondertussen ook dat je dinamo goed laad.
oja misschien nog een tip hoe langzamer je een batterij oplaad hoe langer de levenduur.

grtz jelle
raptor 660 power
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

vanpee jelle schreef:is allesinds goed dat hij meer geeft dan weet je ondertussen ook dat je dinamo goed laad.
oja misschien nog een tip hoe langzamer je een batterij oplaad hoe langer de levenduur.

grtz jelle
Ok, dat vermoede ik ook al want het is een bijna nieuwe quad ... :)
DUs men batterij is helemaal vol , maar nog steeds branden men lichten aan halve sterkte en soms doet dfe starter het niet :roll: slecht contact dus ?

Bestaat er niet zo een spray dat je op de polen moet spuiten voor een beter conctact ? ( ik d8 dat dit bestond )
Plaats reactie