slecht contact met batterij ?
-
vanpee jelle
- Quadracer

Re: slecht contact met batterij ?
als hij het niet doet hoor je dan geen getik ofzo anders ligt het slecht contact bij je startrelais.
das dat zwarte blokje naast of achter je batterij als je je pluskabel volgt dan kom je daar op uit trek deze eens uit en kijk of deze polen niet geocsideert zijn.
doe anders overal en beetje vaselin aan dat houd de corrosie weg van de polen.
grtz jelle
das dat zwarte blokje naast of achter je batterij als je je pluskabel volgt dan kom je daar op uit trek deze eens uit en kijk of deze polen niet geocsideert zijn.
doe anders overal en beetje vaselin aan dat houd de corrosie weg van de polen.
grtz jelle
raptor 660 power
- raptor350
- Quadracer

Ja, als ik op men startknop duw, hoor ik zo een geklik uit de batterij komen ...
Er is nergens corrosie te bespeuren, het zal niet men start relais zijn want men lampen branden ook niet zo fel ...
zal morgen eens alle polen goed kuisen met een staalborstel.
ps: Bestaat er geen product dat je op de polen moet spuiten voor beter contact
Er is nergens corrosie te bespeuren, het zal niet men start relais zijn want men lampen branden ook niet zo fel ...
zal morgen eens alle polen goed kuisen met een staalborstel.
ps: Bestaat er geen product dat je op de polen moet spuiten voor beter contact
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
z400_racer
- Quadracer

das omdat je batterij plat is van je handvervarming, deze hebben je batterij leegetrokken..
door de lage spanning kan het relais niet goed meer, of wel nog schakelen maar niet genoeg stroom geven om je
startmotor aan te drijven, lampen niet zo fel= platte batterij...
door de lage spanning kan het relais niet goed meer, of wel nog schakelen maar niet genoeg stroom geven om je
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
z400_racer
- Quadracer

hang je batterij even aan de lader op 1/3 van uw amperage, tsal wel opgelost zijn 
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
- raptor350
- Quadracer

dit is het net , men batterij is niet te plat want soms gaat de startmotor maar soms ook niet ...z400_racer schreef:das omdat je batterij plat is van je handvervarming, deze hebben je batterij leegetrokken..
Dus kan het wel soms starten , zal wss slecht contact zijn zoals jelle zegt
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
z400_racer
- Quadracer

draait ie dan op volledig vermorgen(je startmotor)?
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
-
cyclonedriver
- Quadrunner

volgens mij heeft je batterij zijnen besten tijd gehad. wat je gedaan hebt is zeer slecht voor de batterij. om deze (hopelijk) nog goed te krijgen heb je een druppellader nodig.
Ik herken hier toch wat problemen zoals ik heb gehad..
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... t=batterij" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou gewoon eens naar een garage of motowinkel gaan en vragen als ze even u batterij willen nameten.
Zij weten u dan de kracht en conditie enzo te zeggen van de batterij.. Bij mij had die nog maar 7% kracht en 30% conditie ofzoiets.. Wat wel raar was is dat men lichten enzo nog branden en het startrelais ook nog ging..
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... t=batterij" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou gewoon eens naar een garage of motowinkel gaan en vragen als ze even u batterij willen nameten.
Zij weten u dan de kracht en conditie enzo te zeggen van de batterij.. Bij mij had die nog maar 7% kracht en 30% conditie ofzoiets.. Wat wel raar was is dat men lichten enzo nog branden en het startrelais ook nog ging..
-
z400_racer
- Quadracer

het relais zelf en een licht trekt geen 50ampere héNHke schreef:Ik herken hier toch wat problemen zoals ik heb gehad..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
Ik heb toch ook niet gezegd dat dat het probleem was?!?z400_racer schreef:het relais zelf en een licht trekt geen 50ampere héNHke schreef:Ik herken hier toch wat problemen zoals ik heb gehad..
Kan zijn dat die handvaten de kracht van de batterij zo plat heeft getrokken dat hij niet meer kan starten maar wel nog de lichten kan laten branden..
- raptor350
- Quadracer

Ten eerste heeft de batterij zen beste tijden nog lang niet !! want hij is amper 3500km oud ...cyclonedriver schreef:volgens mij heeft je batterij zijnen besten tijd gehad. wat je gedaan hebt is zeer slecht voor de batterij. om deze (hopelijk) nog goed te krijgen heb je een druppellader nodig.
en ten tweede heb ik de accu al gewoon opgeladen met een acculader en gaat weer goed!
Startmotor en lichten etc , gaan weer perfect
Heb dus alle contactpunten met een staalborstel geschuurd , daarna een product gaan kopen voor betere geleiding en corossie in de doe-het-zelf-zaak en daarmee men polen eens ingespoten , en alles gaat weer perfect
Was dus gw en slecht contact omdat ik er steeds off-road mee rijd , batterij ect altijd goed nat en vol met modder
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
vanpee jelle
- Quadracer

allee weer een probleem opgelost profitiat en veel cross weer veel cross plezier toegewenst.
grtz jelle
grtz jelle
raptor 660 power
- raptor350
- Quadracer

idd jelle! ( je bent een naamgenoot van mij )vanpee jelle schreef:allee weer een probleem opgelost profitiat en veel cross weer veel cross plezier toegewenst.
grtz jelle
Precies gedaan wat je zei , en het was dat ook idd
En voor de zekerheid alles eens goed ingespoten tegen de corrosie
iedereen bedankt voor de hulp
@modjes: deze mag dicht / probleem opgelost
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
cyclonedriver
- Quadrunner

Ten eerste heeft de batterij zen beste tijden nog lang niet !! want hij is amper 3500km oud ...raptor350 schreef:cyclonedriver schreef:volgens mij heeft je batterij zijnen besten tijd gehad. wat je gedaan hebt is zeer slecht voor de batterij. om deze (hopelijk) nog goed te krijgen heb je een druppellader nodig.
en ten tweede heb ik de accu al gewoon opgeladen met een acculader en gaat weer goed!
want hij is amper 3500km oud ...de kilometerstand doet er niks aan zenne, wel het feit dat je ze volledig leeggetrokken hebt met je "handvatentest zonder draaiende motor"
- raptor350
- Quadracer

Is dat dan erg voor de batterij ?cyclonedriver schreef:Ten eerste heeft de batterij zen beste tijden nog lang niet !! want hij is amper 3500km oud ...raptor350 schreef:cyclonedriver schreef:volgens mij heeft je batterij zijnen besten tijd gehad. wat je gedaan hebt is zeer slecht voor de batterij. om deze (hopelijk) nog goed te krijgen heb je een druppellader nodig.
want hij is amper 3500km oud ...de kilometerstand doet er niks aan zenne, wel het feit dat je ze volledig leeggetrokken hebt met je "handvatentest zonder draaiende motor"
Je kan ze dan daarna toch gw weer opladen ?
greetzzz
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules